Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

vineri, 24 februarie 2017

Jurnal

Azi :  25.02.2017,ieri a fost  soare si cald, zapada s-a topit, vine primavara, dimineata in timp ce urcam dealul Sarariei imi tot veneau in minte cuvintele glorious day:). Din pacate Ilincutul este racit, asa ca ne-a dat planurile de plimbare peste cap:). Azi dimineata e gri si fulguieste... Cred ca doar in adolescenta  mai asteptam primavara cum o astept anul acesta:)
Am fost la un domn cu un aparat de biorezonanta. M-am dus in joaca, pentru ca a fost o colega de-a mea care are niste probleme de sanatate, si i-a scris pe fisa tot ce are ( stiam ca are) desi n-a intrebat-o nimic. Nu imi dau seama cum poate inca sa le ghiceasca, mi-a pus niste casti wi-fi pe urechi si atat, mi-a zis tot ce au zis rmn sau ecografiile...(apropo de casti wi-fi, sunt putine lucruri mai tari pe lume, sa asculti muzica fara fire care se incalcesc...:)) Ideea e ca a nimerit-o 98% si nu ca e un fin psiholog cum banuiam initial, pentru ca in afara de glumele mele nesarate n-am vb mai nimic. Cei doi la suta nu i-a nimerit pentru ca mi-a semnalat probleme de care nu stiu, nu ca nu le-as avea (poate le am si nu stiu). Concluzia a fost ca in afara de o problema de care sunt constienta, sunt unul dintre cei mai sanatosi pacienti pe care i-a vazut. Voi muri perfect sanatoasa :)
Saptamana trecuta a fost la mine la serviciu fostul meu diriginte. Venise la sefa mea de fapt pe care o cunostea si a dat de mine. Avea o depresie severa si m-a intristat, asa ca mi-am folosit toate farmecele ca sa-l bine dispun. A fost foarte impresionat pentru ca s-a intors cu prajituri, era asa incantat de felul vesel si tonic, de cum i-am luminat ziua (lucrez de ceva vreme aici, cred ca e a doua oara cand zambesc cuiva asa, ca si cum e important si ca si cum imi aduce bucurie, desi vad zilnic zeci de oameni, uneori sunt de o acreala...oare de ce nu pot fi asa nu tot timpul, dar macar mai des, nu  o data la cinci ani?). Cartea pe care a scris-o m-a naucit si mai tare, el e un om destept si fain, ce puii mei face depresia din om? Lipsa de scop? Povestea in mare: a iesit la pensie si si-a pierdut scopul, of job-urile acestea care ne dau un sentiment de utilitate, desi putini dintre noi avem cu adevarat o vocatie in ceea ce facem. Tot mai mult vad pensionari care-si pierd directia, sper ca parintii mei sa nu pateasca asta cand se vor pensiona...
Alaltaieri am avut o sfintire la noi la serviciu si preotul a fost deosebit :), avea un simt al umorului plastic si un talent actoricesc foarte de folos in felul in care intona rugaciunile (chiar a zis ca a vrut sa se faca actor, i-a scris niste scrisori unui star dar acela nu i-a raspuns. Ce bine ca nu i-a raspuns!). Printre altele, a povestit despre o sfintire la o camera de camin unde pe un perete era o iconita de aceea mica mica minuscula, de portofel si le-a spus ca "atat e Dumnezeu in inima voastra". Oare asa e? Nici altarele din case nu-mi dau o stare pozitiva, dar lipsa icoanelor? Oare unde Il strecor eu pe Dumnezeu? In ce nisa, in ce firida ramasa libera in amalganul unei zile? Din ce mai scriu poate crede cineva ca dau pe afara de ce crestina practicanta sunt si eu abia ma tarai...
Lucrez am facut o gentuta de farduri la masina de cusut si mi-a iesit foarte bine:), cred ca azi scot iar masina si o bluza tricotata lui Dolly, papusa Ilincai (din activitate intelectuala in activitate intelectuala o tin:)). As vopsi niste chestii dar am nevoie de soare si geamuri larg deschise:). De citit citesc aceeasi carte si inca vreo doua lasate aruncate prin casa:))- cand trec pe langa ele le ridic, mai citesc, iar le las...
As vrea
- sa tin postul cum trebuie (imi va fi mai greu si alimentar pentru ca nu mananc paine si pana acum posturile eu cu paine, biscuiti, aluaturi, paste le tineam:)
-sa merg la Biserica duminica
-sa incepem sa mergem vinerea ls Sf Maslu (la Frumoasa, care e asa mare si frumoasa si minunata ca am senzatia ca sunt in tempulul lui Solomon)
-sa ma tin de sala
-sa vina primavara mai repede
-sa nu mai dau banii pe prostii
Sunt recunoscatoare:
- pentru ca Ilinca nu numai ca a rezistat la Traviata, dar i-a placut atat de mult, (a si plans cand s-au despartit actorii principali), incat a sarit in sus cand a auzit ca am luat bilete la alta opera:)), inca o placere pe care pot sa o bifez:) fara restrictii. Ei cel mai mult ii place insa muzica de la tara, asa ca la un moment dat am sa-i caut niste dansuri populare la care sa mearga :)
In bucatarie: prima cafea facuta in ibricul de cupru, a doua si a treia sunt la espresor cat inca mai pot bea cu lapte, lapte cu faina de orez pentru Ilinca, aluat care va deveni papanasi pentru Ilinca, imediat imi fac si mie omleta cu legume,voi pune fasole la umflat(fierb 2kg pe care le pun in pungute in congelator si le folosesc de cate ori raman in pana:)

Buna dimineata:)


19 comentarii:

  1. Buna ideea cu fasolea! Banuiesc ca nu isi schimba gustul foarte tare...
    Opera... nu am fost niciodata si nici nu pot spune ca...Nici nu stiu daca imi place. Felicitari insa Ilincai pentru gusturile bune la muzica! ;)
    Sanatate multa fetitei cu obrajori ca gogoselele!
    Am iesit cu adevarat din depresie abia cand m-am angajat unde lucrez acum chiar daca nu imi place in totalitate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu daca isi schimba gustul:)) prea tare, dar cand ajung seara acasa le pot rasturna in oala si apoi in maxim trei sfarturi de ora e gata borsul sau mancarea:). Nu incerc sa o fortez, ma bucur ca-i palce opera ca pot merge cu ea si cum concertele sunt seara imi era destul de greu sa merg fara ea:) mie nu-mi place populara, dar nu incerc sa-i schimb gusturile, din contra, le incurajez:). Multumim. La nimeni nu-i place job-ul lui in totalitate:), si da jobul ne da un sentiment de utilitate:), dar cred ca trebuie sa ne pregatim...sa facem ceva...din pacate cu cat inaintam in varsta devenim tot mai ficsi, mai statici, analizam atat de mult orice decizie incat renuntam sa o mai luam...

      Ștergere
  2. Eu ascult muzica populară dimineata in drum spre serviciu.Hora Staccato e foarte buna pentru trezit .Cred ca se aude in tot tramvaiul ca toti se uita ciudat la mine.Uneori ma apuca si bocetul la Rapsodia Romana,sau altele de genul asta.Insanatosire grabnica Ilincutei 😊

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Am sa caut sa i pun Ilincai sa danseze:). Si pe mine ma apuca bocetul la Ciocarlia, dar si la muzica simfonica si la...lautari :)) (n-as putea sa ascult lautari inregistrati, dar cei live...)

      Ștergere
    2. Partea buna cu muzica populara e ca ajungi un bun dansator.Cine prinde ritmul poate dansa orice .Parintii mei pot dansa de la popula la rock.Eu am fost si la cursuri si tot antitalent

      Ștergere
  3. Imi place fotografia cu ninsoarea. Imi aminteste de ninsoarea de martie, aceea a babelor.

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, sa vina, sa vina primavara! Eu in fiecare an o astept la fel :)
    E foarte greu pentru multe persoane odata ce incheie activitatea profesionala, pentru ca asa de multi dintre noi ne identificam cu profesia (plus ca ne ocupa o mare parte din timp). Ma bucur ca ai reusit sa-ti inveselesti dirigintele. Cine stie, poate chiar ai facut diferenta in ziua sau in viata lui!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper ca am facut o diferenta in acea zi sica in celelalte va face el:)

      Ștergere
  5. Iti scriu aici cateva idei de mancaruri de post, poate te ajuta (mentiune: eram complet impotriva cartofilor, pana mi-am dat seama ca sunt alimente sanatoase, spre deosebire de paine nu sunt atat de procesati -practic ii fierbi sau coci, nu treci prin 10 mii de etape cu ei si au destul de multi nutrienti, ideea e sa nu ii consumam prajiti sau in mod exclusivist):

    - salate de cartofi: cu linte verde si ceapa rosie / cu ceapa si masline / cu rosii, castraveti, ceapa
    - Mancarica de ciuperci, de mazare, de dovlecei si ardei, de praz cu masline, de linte verde/rosie, de naut, de conopida ( in stil romanesc, italian, turcesc sau indian - condimentele difera) - se pot servi cu mamaliga sau cu quinoa
    - Orez integral : salata de orez si legume, "pilaf" de orez cu linte si rosii intregi din conserva (fara aditvi & Co), "pilaf" turcesc de naut si sos de rosii (intre ultimele doua difera condimentele), pilaf cu dovlecei. In loc de orez se poate folosi bulgur, arpacas sau quinoa
    - legume in stil asiatic +- tofu daca iti place, servite cu orez integral
    - Supa de brocoli si quinoa, supa crema de conopida, morcov si mazare, poti pune si linte rosie, bors de fasole, bors de sfecla, ciorba ardeleneasca de legume, Supa crema de rosii, supa crema de ciuperci

    Iti poti propune ca de ficare data cand gatesti sa spui si cateva rugaciuni, la fel inainte de masa, cu pasi mici si marunti ajungi departe! :)

    Mai am multe idei, eu mi-am facut o lista cu ce alimente consumam frecvent, cu poze aferente si mi-e mai usor cu ideile, nu prea mai raman in pana de inspiratie. Nu prajesc nimic, nu calesc, poae nu pare f sanatos, dar de obicei adaug multe legume in mancare si mereu avem fructe/legume proaspete, sucuri natural, proaspete la sotrcator. Post cu folos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumeeeesc, ce idei minunate! Pot face usor un meniu asa:****************************** Multumesc, multumesc, mie cartofii nu prea mi plac la gust, dar salata parca era buna (n am mai mancat de ani de zile:), sigur voi face:) acum. Ce de idei! Super:*

      Ștergere
    2. Cu mult drag! :)

      Ștergere
  6. Sanatate grabnica Ilincai! :) E asa placut sa intalnesti pe cineva care se 'munceste' sa-ti faca ziua minunata! Sunt sigura ca ai adus o raza de lumina (care va ramane cateva saptamani) in ochii unui fost profesor....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc:), sper ca macar o zi i-am facut-o mai buna:)

      Ștergere
  7. Sper sa fiu invers cand voi iesi la pensie, sa imi gasesc directia si vocatia, nu sa am impresia ca mi le-am pierdut :)) Mie niciun job nu mi-a dat senzatia aia ca sunt utila, ca fac ceva important sau ca ramane ceva dupa mine. Ba acum mai la batranete ma gandesc ca e cumva aiurea ca cineva ma plateste sa nu produc nimic :)) E absurd sa platesti pe cineva sa invarta cifre si sa faca rapoarte si alte chestii atat de abstracte si de efemere. Nu ramane nimic palpabil in urma muncii mele, nimic important. Ba mai mult, nu-mi aduc nicio contributie creativa sau sufleteasca. Sunt un fel de robotel, dar ma bucur ca cineva totusi, ma plateste pentru asta :)))))
    Sanatate Ilincutai! Sper ca i-a trecut deja. Iar tie, post cu folos! Cand ramai in pana de inspiratie, gasesti si la mine o intreaga categorie de retete de post si deserturi de post.

    RăspundețiȘtergere
  8. Jobul dă "greutate" vieţii, e ceva palpabil, e un soi de "uite cât de tare sunt şi ce pot să fac", pentru că aşa am fost educaţi. Mi-am dat seama de lucrul ăsta pentru că stând acasă, chiar dacă alegerea de a sta acasă a fost asumată, nu prea se vede nimic concret: curăţenia e veşnică, mâncarea se termină, rufele se murdăresc şi se spală la nesfârşit. Mai e şi singurătatea(pe care cei care lucrează nu o conştientizează), în ciuda aglomeraţiei din casă - în cazul meu, însă cu copiii nu poţi vorbi ceea ce ai vorbi cu colegii de serviciu ori cu şefa. Singura alinare rămân pasiunile cu direcţiile lor, cu timpul alocat lor care te ajută să nu cazi pradă gândurilor negre. Zilele gri din anotimpul rece contribuie şi ele la depresie, mai e puţin şi sper să ies victorioasă din această iarnă.

    RăspundețiȘtergere

  9. Sa-ti mai scriu si eu cateva idei de mancarici de post foarte simple (unele merg cu mamaliguta, dar nu stiu daca mananci). Nimic din ce e mai jos nu are prajeli (m-am obisnuit de ani buni sa pun uleiul la fiert, nu mai calesc radacinoasele sau legumele inainte de a le gati propriu-zis, sunt mai usor digerabile, iar gustul tot e bun):
    - mancarica de fasole pastai (pusa la fiert cu putin ulei, ceva apa, 2 catei de usturoi, morcovi cubulete, sare si marar la final);
    - varza calita (varza cruda taiata fideluta pusa la fiert cu putin ulei, ceva apa, morcovi cubulete mici, ardei kapia cubulete, rosii cubulete, cimbru, dafin, sare, marar);
    - salata de fasole boabe (fasole + ceapa verde + sare + ulei + marar);
    - cartofi cu usturoi la cuptor (cartofii deja fierti ca pentru piure se pun intr-un vas yena, se amesteca cu putin ulei de masline, sare si 2 catei de usturoi taiati felii si se mai dau la cuptor pentru vreo 20-30 min, amestecandu-se din cand in cand); sunt foarte gustosi;
    - mancarica de ardei copti cu rosii (se pun la fiert o ceapa taiata marunt cu 3-4 rosii cubulete, sare, ceva apa si putin ulei, se lasa sa scada un pic, apoi se adauga ardei copti fasii si se mai lasa vreo 15 minute la fiert);
    - piure de cartofi (facut cu ulei de masline si marar) + legume mexicane fierte, strecurate de apa si sotate putin in ceva ulei de masline;
    - salata orientala.
    Trebuie sa-mi fac si eu o lista cu toate mancaricile de post pe care le stiu ca sa nu stau si ma gandesc "oare ce sa mai fac ?".

    Sper ca dirigintele tau sa fie bine.
    Am vrut sa scriu mai multe despre asta, dar ... nu reusesc sa ma exprim prea bine si-am renuntat.

    RăspundețiȘtergere
  10. ...La tine chiar e CASUTA DIN POVESTE-o calda imbratisare de la Galati...

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...