Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

joi, 1 decembrie 2016

La multi ani!

Ma tot gandesc de cateva zile ce inseamna sa fii roman. O prietena vrea sa plece cu sotul si copilul din tara, am mai multe cunostinte plecate, inclusiv fratele meu, dar in cazul lui niciodata nu m-am gandit ca e pe termen nelimitat, desi prietena lui e bulgaroaica si probabil o sa se marite cu ea:). Firma insa ii deconteaza mai multe drumuri pe an inspre casa, asa ca nu-l consider plecat plecat.
Eu am cochetat de multe ori cu ideea plecarii, emigrarii. Cred ca acum mi-ar fi mai usor decat alta data...de ce? Pentru ca exista facebook si am blogul si nu mi-ar fi asa de greu sa gandesc, simt, vorbesc romaneste. Facebook ul si wats up ul mi se pare ca faciliteaza mult comunicarea cu cei de departe:).
Ma intreb daca ar trebui sa-mi fac bagajele si sa plec ce anume as lua? Care ar fi farama mea de indispensabil, bucatica mea de Romanie pe care nu pot s o las in urma?
As lua:
-una din icoanele de la bunica, pe celelalte le-as lasa mamei mele
-biblia (alta carte n-as lua), exista!!! cartile electronice si pot sa-mi cumpar intr-o clipa o carte in romana
-ceaunul pe care mi l-a cumparat bunicul cand m-am mutat la casa mea
-fire si andrele si crosete, masina de cusut
-ibricul de cupru
-cimbru
-clorocalcin
-pamant
-miere de salcam
Ce as face romaneste si intr-un milion de ani:
-as aprinde candela
-m-as ruga in romana
-as gati romaneste la sarbatori (desi daca ma intrebati putine mancaruri traditionale imi plac:)), dar imi place sa le fac:)  - probabil laolalta cu bucatele tarii adoptive, cu exceptia painii facute in casa cu cruce deasupra, a cozonacului si a borsului cu fasole - acestea sunt comfort food ul meu:), pasca si pelincutele Domnului
-as plange la "Ciocarlia"
-as usca patrunjel si marar si musetel
-as privi ninsoarea amintindu-mi asa cum curge ea peste sate pline de fum
Sunt atat de putine lucruri care mi-ar trebui, pe care le-as face ca un roman, am fost tentata sa spun ca m as imbraca in ie, sau ca as citi poezie, ca as vorbi in casa numai in romana sau...dar adevarul este ca ne adaptam, cu exceptia miezului,  a identitatii noastre, a eului, a numelui nostru de botez, a locului intim in care ne intalnim cu noi, cu Doamne Iisuse, cu bogdaproste, cu miscarea mainii in cruce deasupra painii noastre.
La multi ani!
1 decembrie

22 de comentarii:

  1. Vrei sa-ti spun cum este sa pleci definitiv din Romania? Sunt 27 de ani de cand am plecat si:
    - am biblia si ma rog in limba romana
    - am ceaun de mamaliga, dar de la Ikea :)
    - fire si andrele si masini de cusut s-au perindat si pe aici dar nu e cazul sa le cari dupa tine! :)
    - ibric de cupru am si eu dar sta la fereastra pe post de "bibelou" :))))
    - cimbru, noroc ca acum gaseste si aici dar la inceput I-am dus dorul ca si leusteanului de altfel.
    - clorocalcinul nu stiu ce este dar daca zici tu cum vin in tara, cum imi cumpar! Hahahahaha....
    - pamant avem intr-un ghiveci si creste in el... cum altul... leusteanul!
    - miere de salcam, si de aia avem de la stup dar de aici...
    Despre celelalte puncte, fac mancare romaneste si nu numai de sarbatori ci in fiecare zi, noroc cu internetul, dar ce am mai plans cand auzeam o melodie romaneasca, la mine cea mai "lacrimogena" era Balada sau Crai Nou a lui Ciprian Porumbescu. Ma oprec aici pentru ca altfel mai fac o postare! :))
    La multi ani! Aveti grija de Romania pentru ca este unica in lume! pupici fetelor de la o bunica! :)
    A da, era sa uit! :)) Imi invat nepotul limba romana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) foarte frumos si foarte bine ca-l inveti romana:), cand eram tanara priveam cu dispret oamenii ai caror copii nu stiu romana, dar acum m-am mai temperat, cred ca au vrut pur si simplu sa-si ajute copiii sa se integreze, sa le fie mai usor:).Ceaunul l-as lua pentru ca mi l-a cumparat bunicul - a fost un fel de zestre de femeie care se muta la casa ei:) iar ibricul pentru ca e facut de un tigan roman:). Imi place mancarea romaneasca din cand in cand si nu cea gatita de mine:))

      Ștergere
  2. Nu cunosc nimic mai distrugator decat exodul asta, cu atat mai mult cu cat el nu are la baza niciun ideal, cum ar fi libertatea...Nu pleca. Romania nu poate supravietui fara oameni buni, buni la suflet, buni profesional, buni. De fapt ti-ar lipsi si aerul pe care-l respiri aici. La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Inca nu m am gandit serios la plecare...doar ca mi se pare mie ca pe an ce trece e mai usor, desi firesc ar fi sa fie mai greu...

      Ștergere
  3. Eu sunt plecata din tara de 22 ani. Pot sa spun ca singurul lucru pe care nu l-am gasit a fost loboda rosie.Am vrut sa fac ciorba de loboda rosie primavara, sau pilaf de post cu loboda rosie. Intr-un an am adus seminte din Romania, le-am pus in mica mea gradinuta de zarzavat si au iesit toate, o mandrete! Dar n-a trecut mult si am gasit toate tulpinitele retezate. Le mincase un Iepurila urecheat.Il cunosteam pe dumnealui, l-am certat cand ne-am mai intilnit, dar nu s-a sinchisit.S-a deplasat alene si s-a pitit dupa niste lalele, ca sa nu il mai cicalesc.
    Anca draga, te citesc cu multa placere si iti doresc sa te bucuri din plin de casuta ta frumoasa, de gradina si de minunatele imprejurimi pe care cu atata arta stii sa le fotografiezi.Cu drag,
    Irina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu daca as tanui dupa loboda:)), nu e ce nu gasesc acolo, ca nu sunt habotnica sau oarba si gasesc ca sunt bucatarii mai faine si mai bogate ca a noastra, doar ca... Ieri dimineata era nins tot satul nins si din casute iesea fum, n am fotografiat, doar am multumit si mi s a dilatat inima de asa frumusete:). Nu se compara cu Elvetia dar are ceva duios, ceva bun si cald, ceva de o.delicatete fara margini, cum sunt mainile muncite ale bunicelor de la tara...

      Ștergere
  4. Cat de frumos stii tu sa le spui pe toate!
    M-am tot gandit zilele astea ce inseamna Romania mea cand copilul mi-e departe, ce e ala nationalism si daca eu sunt sau nu patrioata...n-am ajuns la nicio concluzie cu care sa fiu impacata sau de cares a fiu mandra :(
    Cred ca-mi va fi mai usor sa ma gandesc asa pe puncte, ce-as lua cu mine si ce-as face romaneste.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da stiu...parca se dilueaza tot, cumva se alege ce e cu adevarat important de ce e doar...

      Ștergere
  5. La multi ani si nu pleca! Dintre cei plecati, putini oameni am vazut fericiti! Majoritatea sufera rau iar banii, confortul si lipsa grijilor pt ziua de maine nu compenseaza! Tu ai incercat sa traiesti cu mai putin si sa nu fii motivata de bani si cred cu atat mai rau ca ai fi stinghera intr-o lume politicoasa, "politically correct" dar atat de rece ca ti s-ar rupe sufletul....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu stiu si oameni fericiti plecati:). Ei or fi recu dar si noi am ajuns asa de indarjiti, asa lipsiti de orice urma de aristocratie...

      Ștergere
  6. Pana acum 1-2 ani as fi spus categoric ca nu vreau sa plec din tara, acum situatia s-a schimbat. Daca mi s-ar ivi ocazia sau daca as fi nevoita, nu as sta pe ganduri. Pe mine ma mahneste fiecare plecare din tara, ma doare ca se goleste tara, dar ii inteleg pe toti. Mi-ar lipsi multe si as fi franta sufleteste, stiu...
    Mi-a placut ca ai lua ceaunul, esti romanca pana in maduva oaselor :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am avuto perioada cand eram foarte tamnara cand am vrut sa emigrez, apoi am lasat o balta...si eu zic acum la fel:)

      Ștergere
  7. Si eu m-am gândit să plec când terminasem liceul sau în timpul facultății fiindcă aveam o imagine idealizată despre alte țări din Occident. Însă, pe parcursul timpului, mai ales când am început să lucrez cu străini, am învățat să-mi apreciez mult mai mult țara, să mă atașez mai tare de ea, mi-am dat seama că pământul ăsta e foarte legat de spiritualitate, de oameni care își apreciază cu adevărat tradițiile, de oameni simpli cu suflete așa de frumoase pe care i-am cunoscut, lucruri de care n-aș putea să mă despart niciodată. În plus, limba noastră și locurile de aici mi-s foarte dragi și mai am atâtea minunății de descoperit. Ai cuprins tare bine în postare ce înseamnă România. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu n am avut niciodata o imagine idealizata, din contra despre strainataturi, acum as zice ca am ajuns la un echilibreu, vad si partile bune si cele rele... dar da, m a intrebat odata o nemtoaica cum e Romania si i am zis ca e plina de oameni buni, asta da o cred, de oameni care ajuta fara sa stea pe ganduri sau sa ceara ceva la schimb:)

      Ștergere
  8. Nu stiu cat sunt de patriota (asta se verifica numai in situatii-limita, nu acum cand stau la caldurica in casa).
    Insa stiu sigur ceva: am fost plecata de patru ori (in Franta, Anglia, Austria, Grecia), intre 4-10 zile de fiecare data. Nu in vacanta, nu mi-am planuit niciodata vacante in strainatate, ci au fost imprejurari care m-au luat pe sus si m-au dus, fix asa. De fiecare data, chiar si cand mi-a placut mult tara, mi s-a facut dor de Romania dupa cateva zile, iar la intoarcere Bucurestiul mi se parea atat de frumos si curat (desi in mod obisnuit nu-mi place). Grecia a fost singura in care m-am simtit ca acasa, era ceva in aer la fel ca in Romania, nu pot sa explic.
    Am si eu rude plecate in tari diferite (unii sufera mult, altii mai putin). Nu judec pe nimeni pentru ca fiecare are motivul lui, greutatile lui, taria lui de caracter. In fond scopul final al vietii noastre e sa ne mantuim, iar asta se poate face in orice colt al lumii, numai sa vrem.
    Daca ar fi sa plec, sa fiu nevoita sa plec ... as lua putin pamant intr-un saculet si 2-3 icoane.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :), da. Eu am simtit asta in Grecia si Turcia ca e ca in Romania:)

      Ștergere
  9. La multi ani draga mea! Ce mult imi place postarea ta! Si noi plecam an de an, deja de 12 ani, cu tot ce ne poate aminti cine suntem si de unde ne tragem. Multe le ragasesesc pe lista ta. Eu sper ca anul asta sa insemne pentru noi intoarcerea. Inca copiii sa roaga in romaneste, inca accepta felul in care le gatesc, inca recita imnul si abia asteapta sa cantam colinde. Simt ca in cativa ani toate astea s-ar pierde...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga mea Alice, stiu ca la tine n are cum sa se piarda esenta de a fi roman, pentru ca...pentru ca pur si simplu tu esti omul acele frumos care oriunde merge lumineaza in jurul lui:)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...