Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

duminică, 11 septembrie 2016

Cat costa sa trimiti un copil in clasa 0

Sa pui clasa la punct, depinde de invatator si parinti.
La scoala Ilincai: 310(dulapioare, cutii, protectie banca, rulouri geam...), 123 caiete speciale=433
Pentru copil:
-ghiozdan  - 79lei cu Frozen evident (pentru clasa zero - nici mare, nici mic).Cel de gradinita nu e util pentru ca in genere caietele pe care lcureaza nu incap in acesta. Sper sa o tina macar si la anul. Oricum cel de gradinita este un troller pe care il foloseste cu succes in excursii:). La gradinita nu a mers niciodata cu rucsac, apa o ducea in mana...
- penar tot cu Frozen - 44 lei (abia astept sa depaseasca etapa Frozen, dar decat sa vad fata la cate o fetiscana gen Violeta si altele prefer un personaj din desene animate)
- creioane-20lei
-stilou-16 lei (am luat varianta cea mai ieftina)
-carioci-20 lei
 - ascutitoare, rigla, pensoane, acuarele, in jur de 30 lei
_caiete, bloc desen 7lei
_plastilina (sper sa mai gasesc la lidl 12lei)
_betisoare, carton colorat si hartie glace(sper ca am scris corect, ca nu stiu ce inseamna), un joc pe care il aduce fiecare copil in clasa, nu stiu cat costa n am luat inca
_foarfece si lipici(de astea avem)
_top hartie, biblioraft, avem
Total rechizite 228+/_50 lei jocul, hartia glace si cartonul collorat 300lei
Haine (ar tb sa se imbrace cu bleumarin/alb...pentru ca n(au uniforma la clasa0).
- pantofi - 143 lei
- ciorapei 15 lei - o pereche de ciorapei albi pentru prima zi si  in rest va purta 2 perechi pe care le are deja, din bumbac mai grosi inchisi la culoare -luati la reduceri tot 15 lei bucata
- sarafan 60 lei_din supermarket
- 2 pulloverase cu nasturei (unul bleumarin, unul gri deschis) de luat pe deasupra 39 lei bucata_de la tex, carrfour
- blugi 69 lei (tot de pe la reduceri, la gradinita statea numai in colanti pentru ca era foarte cald); sper ca la scoala sa poata merge si in blugi cu o bluzita in unele zile.
- trening (panaloni+hanorac)-100 lei. E primul din viata ei, hanorace a mai avut pentru munte, curte.
- colanti 50 lei (3bucati)
- maletele 40 lei (2 bucati), mai poarta de anul trecut
-adidasi-151 lei (acestia din urma sunt cu schepsis, eu prefer oricand o pereche de bascheti, tenisi de panza (in jur de 40 lei), dar i-a primit cadou si sunt oarecum utili pentru ca vor iesi in curtea scolii si acolo va fi uneori ud pe jos;
Nu am cumparat camasa (n-am vazut niciuna fireasca:)), de copil si nici geca de blugi, n-am gasit reducere. Asa ca va merge cu in tricou cu maneca scurta pe sub sarafan:).
Total haine:706, din care 300 papucii
Mobilier:
Pentru cine are nevoie de mobilier_birou+scaun(de la 300-1000lei). Birou il are pe al meu, care va deveni al ei,  scaun vom cauta, nu reprezinta o urgenta, pentru ca va merge e la afterschool si teme nu va avea pentru acasa.
Total 1439... noroc ca hainele si rechizitele le am cumparat incepand din iunie si in afara de papuci, trening si blugi toate sunt de la tex a carui fana sunt...
Update_acestea sunt alegeri strict personale si orientative, in afara de pantofi care sunt de foarte buna calitate si la care n as face rabat, celelalte sunt cu pret mic spre mediu, din carrfour, ghiozdanul si penarul insumat fac 125, presupun ca se pot lua si la jumatate si la 450, pentru ca sunt ghiozdane si la 400:) si sper ca le va avea si in clasa a doua:). Sa trimiti un copil la scoala mai ales in clasa zero cand tre sa iei totul, nu are nimic din urma, decat un forfecel de hartie, e destul de scump:)

31 de comentarii:

  1. E vorba de alegeri. Exista penare de foarte buna calitate, mult mai ieftine, cu desene adecvate varstei (ex. penar Herlitz, cu o caprioara, Selgros, 12 lei. Altul, multicolor, cu diverse face-uri, 26-28 lei, Cora).
    La clasa pregatitoare nu vor purta caietele de lucru in ghiozdan, vor ramane la dulap, in clasa. Prin urmare, ghiozdanul nostru nu este unul pretentios (va purta sticla cu apa si pachetelul, eventual penarul), pe care si l-a ales dupa combinatia de culori.
    Inca exista optiuni pe care copiii trebuie sa le afle!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scuze pentru greselile de scriere, scriu de pe telefon si el face ce_l taie capul

      Ștergere
  2. Cat despre alegeri...toate le am cumparat singura, fara ea:), am vrut sa fie o surpriza sa marchez cumva trecerea catre scoala.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, cu sau fara copil, tot ai ales intre doua produse, la fel cum am ales si noi. Insa suma finala este diferita si poate induce in eroare pe cineva care nu are copii la scoala. E drept, scoala nu iti ofera la clasa pregatitoare decat banci si scaune, iar in cel mai bun caz - dulap si draperii/perdele preluate de dna de la generatia anterioara; da, nu este ieftin sa trimiti copilul la scoala, insa oriunde in UE, pregatirea copilului pt scoala costa.
      Mai mult sau mai putin, in functie de alegerile personale.
      Succes, Ilincai!

      Ștergere
    2. Succes si celor trei fete minunate si talentate ale voastre:), cred ca Horia abia la anul se inroleaza;)

      Ștergere
    3. Este vorba despre alegeri medii, sunt care au cheltuit dublu, sunt care au cheltuit la jumatate. Ce e pentru fondul clasei e obligatoriu:), chiar cu penar si ghiozdan mai ieftin, cheltuielile tot sunt mari, pentru ca al meu copil a crescut si nu i mai vine mai nimic de anul trecut:)

      Ștergere
    4. Am mentionat ca e o alegere personala💐

      Ștergere
    5. Multumim! Da, baiatul mai ramane pe langa fusta mea!

      Ștergere
  3. Adevărul este că tot necesarul unui copil este foarte scump. De la haine, papuci, până la rechizite.
    Succes Ilincăi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este... daca la gradinita ii luam 5malete+5colanti, acum a avut si un puseu de crestere, dar si necesarul de rechizite e altul, la gradinita cumparau doamnele din acel fond, nu erau in plus...se pot face alegeri bune calitativ si la preturi mai mici si mai scumpe pentru cine vrea sau are, dar una peste alta, costa mult...

      Ștergere
    2. :)) Ilinca are invatator, daca am timp o sa cumpar un ghiveci cu dumitrite pt clasa, dar fori nu ducem:)

      Ștergere
  4. Hartia glace e o hartie lucioasa, colorata pe fata, alba pe verso. Se gaseste la librarie, in format A4 sau A3, nu stiu ce pret are, dar nu cred ca e scumpa.
    Carton colorat se gaseste si in Lidl (din pacate nu urmaresc ofertele lidl, nici nu merg des acolo, deci n-as putea sa spun daca gasesti acum). Mi-am luat eu acum cateva luni din Lidl un top de hartie colorata A4 + un caiet gros, tip bloc de desen, drept coli avand carton colorat; aveau un pret bun si-am observat ca Lidl le aduce periodic.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stiu ca este la Lidl:)), dar...n am vazut o necesara, imi plac rechizzitele, dar nu si hartia colorata:)

      Ștergere
  5. Cu adevarat, toate cele necesare pentru un copil la inceperea scolii, sunt foarte scumpe. Eu l-am avut anul trecut, pe cel mic, de clasa pregatitoare, dar, din fericire, clasa avea de la seria trecuta tot echipamentul necesar :). La primii, a mai fost nevoie de cate un dulap sau scaune sau jaruzele la clasa, dar acum am scapat. Oricum, toti 4 sunt la scoala, asa ca si cheltuielile sunt pe masura. Anul asta, doar rechizite (doua ghiozdane - ca am primit unul si unul mai era bun, doua penare..., caiete, coperti etc ), plus cateva hainute, pantofi si adidasi, ne-au costat peste 2000 lei. Daca acum, la inceput, cu manuale si culegeri, vopsele speciale si ce s-o mai cere, scap cu 500-600 lei, o sa fiu tare fericita :D.
    Ana-Maria

    RăspundețiȘtergere
  6. Wow! Eu credeam ca cei 1000 lei cheltuiti ptr cei trei copii, doi liceeni si unul a opta, e o suma fabuloasa! Totusi cheltuielile la ei nu se vor opri aici, urmeaza culegerile, diverse manuale...heheheee...

    RăspundețiȘtergere
  7. Si cine nu are acesti bani ce face?!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gaseste variante mai ieftine, de ex am primit in posta o revista cu ghiozdan la 9,lei, trening complet17,5... primii, 433 fondul clasei aia nu sunt negociabili, deci:)), tre sa i aiba;). Dar parintii in genere gasesc pentru plod tot ce i mai bun:):

      Ștergere
  8. 433?! Vaaai... Noi am gasit scoala dotată. Nu de alti părinti, ca era nou corpul de clădire. Calculator, video proiector, tabla alba, banci noi. Scoala de stat si a noastra. Ioana (Cluj Napoca)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si domnul are calc si imprim proprie, dar cladirea scolii e un reparatii capitale, ei stau in chirie intr_un corp al politehnicii, care din anii 80 n_a primit niciun var:)

      Ștergere
  9. Succes la scoala! inceput frumos si drag!

    Fiica mea deja a ajuns la clasa 3a, a trecut de Frozen, si de Violeta, acum e la Vampiri (si eu regret pe Frozen :D desi atunci ajusnesem la saturatie :D ) asadar eu sunt...mai 'patita' :). Vei vedea ca in timp vei reduce unele cheltuieli (de ex. unele rechizite le veti refolosi de la an la an, gen birou, scaun, poate ghiozdan, nu stiloul :D, poate rigle si penare si creioane etc ).
    Cum eu stiam lista de rechizite din vara le-am luat treptat si nu am resimtit cheltuiala, avuram timp sa verificam 2 magazine si o taraba in piata - musai impreuna, ca standardul de calitate e 'high' (haine am prins la reduceri, dresurile cand o dat caldura erau la 1/4 din pret, colanti la fel si ii pun cu sosete lungi ca oricum creste repede si are dresuri ce le-a purtat o data, tricouri cu maneca lunga de anul trecut etc), acum are o jacheta dar ma gandesc sa ii tricotez eu una bleumarin fara desen, are fuste cusute de mine (si o rochie gasita la mana a2a, cu pret simbolic, purtata niciodata ca copila respectiva a crescut f. repede). Tot cod de culoare si la noi bleomarin-alb, fara decoratiuni.
    La incaltaminte am prins la reduceri inca de acum 1 an si am si marimi mai mari. Buna decizie fuse! ca luai la 1/4 din pret, acum nu as fi avut puterea financiara sa dau o caruta de bani.
    I-am cusut eu sacul de gimnastica si penare (nu e cel mai cool dar e gratis, reciclat) etc

    Cine nu are se gandeste si la alternative. Pe vremea mea purtam haine primite de la copii mai mari (si noi dam mai departe ce ne raman, mai ales ca fiica mea are multe cusute de mine si ea creste repede, are de unde alege si ce sa spuna nu). Si dam si rechizite mai departe (de ex. la carioci fiica mea le schimba des ca ea foloseste rozul si rosu si pe astea nu pot sa le cumpar separat x 10 bucati :D ). Celelalte le donam, ajung la copii baieti care chiar nu ii deranjeaza ca nu au roz :D

    Apoi mai e si ideea de cadouri. Nu e cea mai buna solutie, dar eu am sugerat la rude/prieteni ca fata strica stilouri asa ca inca 2-3 de rezerva sunt bine primite, ca in 2 luni ... :D . Si cos cadouri genti de sport, penare (le mai brodez numele discret) si am primit multumiri si aprecieri ca sunt folosite.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si noi mai primim haine de la altii, din pacate putine de mers pe strada, dar haine de casa n am cumparat niciodata ceea ce e minunat:). Ideea cu rechizitele cadou mi se pare absolut fabuloasa! Eu am gasit o librarie unde se vand creioane la bucata, si carioci cu vf subtire parca aveau...am sa ma uit si la carioci normale, desi eu nu sunt fana a cariocilor, multe haine au distrus:)

      Ștergere
  10. Apropo de rechizite si pretul lor destul de mare (atunci cand se aduna toate), anul trecut mi s-a intamplat ceva foarte simpatic.
    Doi tiganusi, frate si sora, stateau pe strada si intrebau oamenii daca vor sa-i ajute, adica sa le cumpere rechizite pentru scoala. Nu cereau bani, ci sa le cumperi rechizite. Aveau o hartiuta pe care era scrisa o lista concreta, cu toate tipurile de caiete de care aveau nevoie, culori, pix, hartie colorata - nu mai tin minte tot ce era trecut acolo. Baiatul era mai mic (si mai şmecheruş :P), in clasa I, fetita era mai mare, prin clasa a 5-a.
    Au mers cu mine pana la libraria cea mai apropiata, am luat lista si i-am rugat sa astepte afara (mi-era teama, totusi, sa nu reactioneze imprevizibil, sa fure ceva ... prejudecatile ...).
    Le-am luat tot ce aveau pe lista, ba chiar si lucruri in plus peste lista (de exemplu: acuarele nu trecusera).
    La sfarsit, cand m-am despartit de ei, le-am dat si o carte pentru copii pe care abia o cumparasem, cu putin timp inainte de a-i intalni.
    Asa s-au bucurat!
    Mi-ar placea sa-i intalnesc si anul asta pe strada. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa stii ca citesc, eu mai vedeam uneori un baiat cu vacile care citea non_stop. Cand ploua, avea o pelerina maaare si statea in picioare si citea:), dar parintii de copii spilcuiti au cerut sa_l dea afara de la scoala pe motiv ca pute...,o perioada se ducea si statea pe langa gardul scolii, apoi nu s_a mai dus, iar eu...eu n_am facut nimic, desi poate nu ar fi fost imposibil.

      Ștergere
    2. Ceea ce ai scris m-a facut sa ma gandesc la tata. El a fost un baiat sarac, de la tara, care-si facea lectiile in timp ce era cu vaca la pascut; si-a depasit conditia terminand facultatea la Bucuresti, cu note mari.
      Cu toate astea, stiind ce stiu despre tata, nu sunt o luptatoare ca el, sa fac lucruri concrete, deci nu stiu ce as fi facut eu pentru acel baiat.
      Tu ai entuziasm atunci cand actionezi si ai multa putere sufleteasca. Poate Dumnezeu iti va da un gand sau, mai mult, te va pune din nou intr-o conjunctura favorabila pentru a-l ajuta pe acel baiat.
      Ma supara tare cand oamenii intervin transant in viata cuiva prin decizii egoiste care schimba la 180 de grade viitorul cuiva.

      Ștergere
    3. Si el invata bine:), cred ca era al doilea in clasa. Nu esti o luptatoare pentru ca nu esti pusa in situatia sa lupti:), altfel nu cred ca nu l_ai mostenit pe taticul tau. De ex mama mea e exact opusul tatalui tau, a fost privilegiata si alintata si i s_a oferit totul pe tava, dar cand a trebuit sa lupte, a facut_o ca nimeni alta, dar cumva cu gratie, fara indarjire;)

      Ștergere
  11. mi se pare f. trista povestea copilului dat afara. Din cate stiu scoala e obligatoriu pana la un nivel ... parintii pot zice multe, dar directorul/invatatorul ar fi trebuit sa stie asta.
    Oare daca inaintezi o sezizare la inspectorat sa analizeze de ce au dat copilul asa afara din clasa? Acu', nu stiu daca il vor reprimi inapoi, dar se va gandi directorul de 2 ori inainte de a da pe orisicine afara asa usor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Puteam sa fac muuult mai multe, dar am auzit de la o vecina care intre timp s_a mutat de langa ei ca l_au dat afara, trebuia sa ma duc sa_l caut si n_am facut_o, ca am tot amanat...au trecut vreo doi ani de atunci dar inca ma mai gandesc la el. Pur si simplu sa faci rau e si cand nu faci un bine...

      Ștergere
  12. Am ramas pierduta in povestea copilului care citea... Da, trebuia sa faci ceva, dar te inteleg, uneori nu avem energie suficienta sau pur si simplu nu suntem pe faza...Poate-l pomenesti la cate-o ruga mica, asa, stii tu Doamne cine, ajuta-l si pe el...
    Intrasem sa-ti spun si parerea mea despre rechizite, asa, mai tarziu, sa nu fac rau cuiva... Parerea mea e sa-i cumperi cat ai bani ce-ti place si ce-i place, cu masura desigur, dar nu exagerat! Pt mine, care n-am avut mare lucru ca scolarita, a fost o delectare sa-i cumpar copilului cat de mult mi-am permis. Nu o revansa, ci o delectare! Sa stii ca uneori eram suparata, mai facea nazbatii la scoala, il mai mustram, dar imi cadeau ochii pe vreun penar haios de pe biroul lui sau pe ceva frumos si pe mine ma ajutau lucrurile astea sa nu mai fiu asa suparata...Cred ca si lucrurile au rolul lor si e bine sa fie frumoase si de calitate daca Dumnezeu ti-a dat si iti poti permite. Nu l-am rasfatat dar m-am bucurat cand am putut sa-i ofer ceva bun si frumos. Si acum, la 23 de ani, e foarte rezonabil, chiar modest, inca ii mai cumpar diverse fiindca el considera ca n-are chiar neaparata nevoie - deci nu i s-a "stricat" niciun caracter...Importanta e relatia mama-copil, cand relatia nu e buna, nici caracterul copilului nu ramane neafectat...Asa ca eu zic sa te bucuri impreuna cu copilul tau de ceea ce v-a randuit Dumnezeu sa aveti, multumind si traind frumos, ca asta vrea Domnul, sa traim frumos! O sa razi, dar la varsta mea de azi mi-am luat un penar de tabla si un carnetel cu pix"gorjuss", fiindca pur si simplu imi plac foarte mult!!!Succes si bucurie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) si mie imi plac gorjuss foarte tare:). Eu mi-am cumparat de pe ocazii saptamana asta un stilou chinezesc nou, adica nefolosit, ca el are o viata de cativa zeci de ani, din acela cu care scriam noi:), cu pompita si penita de aur. Si mie imi plac rechizitele, imi face placere sa le folosesc, sa le am, cu cat mai frumoase, cu atat mai bine:)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...