Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

luni, 4 iulie 2016

Manastirea Pietroasa Maramures

In week-end-ul de Rusalii am fost in Maramures, la Borsa, unde cu greu am gasit o camera libera la o pensiune. Desi nu avea niciun fel de optiune de masa (in afara de self-catering - am vazut ca toate pensiunile din zona au aceasta varianta), seara, gazda ne-a adus prajituri, cozonac cald si sarmale atunci scoase din cuptor si palinca. A fost prima data cand am primit mancare traditionala din partea casei, desi in Bucovina mergem macar de 2-3 ori pe an, niciodata n-am primit nimic.
Dar nu despre mancare vreau sa povestesc. Zona este frumoasa, Valea Viseului si Valea Izei sunt minunate, cu dealuri cu iarba de catifea si capite de fan, flori, munti inzapeziti in zare, ceata dimineata, liniste si verde, mult verde. Probabil stiti despre Maramures despre Cascada Cailor, Memorialul Durerii din Sighet, Varful Pietrosu, Lacul Stiol si Lacul Iezer pentru cei ce fac trasee montane, Manastirea Barsana, Bisericile din Ieud, si Breb pentru cei ce cauta linistea, Mocanita pentru cei nostalgici.
Dincolo de toate acestea care sunt superbe si merita toate gustate pe indelete, exista o manastire minunata, foarte putin cunoscuta (am ajuns la ea datorita unei postari scrise de un domn pe amfostacolo) - Manastirea Pietroasa (daca mergeti, se ajunge din Borsa, pe strada din stanga spitalului, este idicator, 2 km sosea, 2km drum pietruit accesibil oricarei masini) - in fapt o bisericuta mica din lemn in drumul spre Varful Pietrosu. Un loc in care as putea sta zile intregi fara sa fac nimic, unde Dumnezeu pare materializat incat daca intinzi mana, Il poti atinge. Am fost sambata seara, apoi duminica seara, apoi luni dimineata inainte de a pleca spre casa. Sambata si duminica nu era absolut nimeni, am stat ceva vreme pana a venit furtuna, inauntru, afara pe scari, pe delusorul de langa ea.
Luni am prins si slujba, erau  sase persoane, la slujba, pana si preotul parca canta in soapta, ca nimic sa nu altereze linistea, miracolul, nimic nu destrama armonia.
E un loc unde as putea sta zi de zi:), un loc autosuficient, un loc magic si minunat si tainic:)








19 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Da, moi si calde si ffamiliaare, asa ca o paturica pentru sufleet:)

      Ștergere
  2. N-am fost niciodata, dar par a fi locuri minunate, aproape de suflet.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca ajungi in Borsa sa nu o ocolesti pe mica manastire

      Ștergere
  3. foarte frumoase pozele, superbe peisaje

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce aproape ai fost de mine! ...sunt din Maramures:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Deci asta e bisericuta care ti-a ramas la suflet! E minunat...de simpla in maretia ei :) Iar peisajele din jur te lasa fara cuvinte. Pot sa merg oriunde de-a lungul si de-a latul globului, dar cred ca nimic, niciodata nu m-ar putea misca mai profund decat un peisaj romanesc cu dealuri si munti ca ai nostri, cu iarba plina de flori de camp si capite de fan. Nu exista nicaieri ceva mai frumos de atat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, ceva mai cald si familiar si mai moale si mai frumos:), un frumos asa mic si cuminte si tainic:)

      Ștergere
  6. Răspunsuri
    1. Da, e faina:),e faina pentru ca inca mai sunt drumuri de tara si capite si multe multe bisericute

      Ștergere
  7. Ce frumos! Doctorie pentru suflet.. Ana

    RăspundețiȘtergere
  8. ce frumos e!nadajduim sa ajungem si noi in Maramu vara asta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa va ajute Domnul, e tare tare frumos aici, daca ajungeti sa nu o ocoliti:)

      Ștergere
  9. Noi tocmai am fost pe varful Pietrosul acum 3 zile, am trecut pe langa ea dar nu ne-am gandit sa intram... Acum imi pare rau:(

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...