Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

miercuri, 16 martie 2016

Copil problema

La Ilinca in grupa sunt doi frati: un baietel de varsta lor si surioara acestuia, o fetita mai mica cu doi ani, precoce, isteata, dragalasa.
Baietelul e mai pufos si copiii uneori mai rad de el si-l necajesc. El ce face? Se apara si le mai scapa cate una, dar altfel este un copil extrem de bland si sensibil.
Nu stiu de ce, de cand a venit surioara lui care este cea mai dragalasa, doamnele l-au comparat mereu cu aceasta. Toate acestea, precum si faptul ca mai impingea si mai trosnea copiii au dus la "Cristian bate toti copiii"-imi spune Ilinca. Pe tine te loveste? Nu, doar pe ceilalti. Pai si atunci cum ii bate pe toti?
Bun, apoi imi spune ca doamna mereu il cearta si la masa il pune sa manance singur intr-un colt, iar azi (ieri adica) l-a dus la grupa mica ca n-are ce cauta la grupa mare ca a refuzat sa coloreze. Si nu l-au primit la grupa mica si el a stat pe hol !!! pana doamna s-a dus si l-a adus in clasa. A zis doamna ca nu l-au primit la grupa mica ca "nimeni n-are nevoie de un asa copil".
Tot ieri, la karate, baietii se jucau "de-a bataia". Cristian ii da din greseala una la un alt coleg. Se face un scandal cat casa, doamna ii povesteste inca un "incident grav" mamicii. Mamica il cearta pe copil, il pedepseste.
Din pacate scena se repeta aproape zilnic de un an de zile. Copilul (un copil de altfel minunat si vesel, linistit si sensibil) a devenit brusc un copil rau. Ceilalti rad de el ca e gras (oare asta nu se numeste hartuire?), daca el se apara mereu e certat si pedepsit. Copiii au invatat repede si daca abia ii atinge sau doar trece pe langa ei, urla ca din gura de sarpe. Doamnele stiu ca el e rau si bataus si "nimeni nu are nevoie de asa un copil"...

24 de comentarii:

  1. Of Doamne, ce nedreptate pe capul unui Copil.nu știu, poate ar trebui sa vorbești cu părinții lui, sa le spui cum vezi tu treburile, cum ți le povestește ilinca. Sau sa îl mai chemați pe băiețel în week-end la voi în vizita sa mai vorbești cu el. Mă doare sufletul pentru băiețelul acesta:(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. El e un sensibil. Anul trecut copiii inecau niste furnici si el s-a apucat de plans in hohote:). Din pacate doamnele au transformat un mod de aparare (pentru ca el se apara de cei ce il necajesc) intr-o problema. Mie mi s a parut trist pentru ca la gradinita este fara aparare, iar acasa este certat. ieri am vb cu mamica lui si i-am spus ca a stat pe hol singur ca nu-l primeau in nicio grupa. Repet, copilul este absolut ca toti copiii, nu este nici macar mai zvapaiat...

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Da, din pacate o lipsa de tact pedagogic inseamna uneori foarte mult pentru un copil.

      Ștergere
  3. Din modul in care ai expus situatia ... ma revolta stilul doamnei educatoare.
    "nimeni n-are nevoie de un asa copil" - nimeni n-ar trebui sa spuna asa ceva, niciodata.
    :((

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ieri cand imi povestea Ilinca eram socata...dar din pacate copilului si probabil si altora li se intampla zilnic.

      Ștergere
  4. Si in spatele scrisului meu caligrafic e o poveste cu o invatatoare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Neahhhh, a trecut! In plus, imi place cand se mira lumea de scrisul meu!

      Ștergere
  5. Răspunsuri
    1. Toti gresim, ne corectam si mergem mai departe:)

      Ștergere
    2. Exact! Important e ca erorile sa nu fie iremediabile!

      Ștergere
  6. Cel mai grav e ca se ridica pretentii de la cei mici ,dar cei mari HABAR NU AU sa gestioneze problema! Acest comportament al cadrelor didactice , este din ce in ce mai des intalnit , insa tu ca parinte daca-l sesizezi si-l expui , fac asa un scut de aparare cadrele astea didactice , si emit atatea scuze , de te apuci cu mainile de cap . La ce mai fac pregatire psihicopedagogica , habar nu am ! Am distribuit pe pagina mea de FB ,nenumarate povesti de genul asta ( http://crestemoameni.ro/hai-sa-radem-de-andrei/ si http://crestemoameni.ro/povestea-unei-buline-negre/ ) si multe altele de pe bloguri ...le-am distribuit si pe un grup al cadrelor didactice ! Esti pus la zid imediat , fraza de final fiind : " esti cadru didactic , daca nu , taci !" Si se victimizeaza ca vai Doamne , se urmareste denigrarea cadrelor didactice .Ceva de genul , inventii domne ! ....Ei pur si simplu nu vor sa vada altfel . Condamna violenta copil- copil , dar o alimenteaza cel mai adesea indirect ,pe cea cadru didact-copil , marea majoritate avand aroganta de a afirma raspicat : parintii sunt de vina! Singura lor vina ,e ca au incredere oarba in oamenii mari . Sunt multi factori sociali care pun presiune pe un parinte , si da, si acel cadru didactic tot in RO traieste . Dar fiecare trebuie sa-si faca treaba bine acolo unde este. Ori in astfel de institutii , unde se lucreaza cu pitici , trebuie sa creezi pentru ei siguranta si confort emotional . Stima de sine a copilului este foarte , foarte importanta ! Pentru un dascal adevarat asta ar fi prioritatea nr 1 ! ... Nu spune nimeni ca-i usor , dar pentru asta te pregatesti , nu ?! ...Cel mai tare ma supara parintii care confunda respectul cu delasarea si cu " cred tot ce mi se spune, ca na , doamna-i doamna ." Ei uite ca doamna greseste si greseste grav . Acea mamica trebuia sa puna altfel problema , sa vada cauza si sa comunice mai mult cu cel mic . Of , of ...si ne miram ca se ajunge la razvratiri si comportamente nepotrivite ! Poate s-o gasi cineva sa-i deschida ochii mamicutei respective , iar doamnei sa-i vina intelepciunea in neuron ! .. Am scris mult , dar am trecut prin atat de multe episoade de acest fel , de-mi vine sa urlu , iar daca as avea putere de decizie , le-as zbura de pe post fara drept de apel ! Dupa mine astfel de comportamente echivaleaza cu o crima !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) eu nu sunt atat de radicala, pentru ca fiecare din noi gresim de multe ori cand deschidem gura, suntem obositi tracasati sau copilul nostru intinde coarda, dar 20-30copii ina celasi timp. Totusi putin fler, putina atentie, putin tact, putina bunavointa, putina intelegere, putina dorinta de a empatiza cu copiii... poate daca copiii ar fi priviti altfel. Mi se pare ca atatea cunostinte teoretice li se impartasesc dar atat de putine lucruri despre viata reala, lumea reala, despre prietenie si bucuria de a trai...

      Ștergere
    2. Foarte nepotrivita atitudinea doamnei... Daca as fi in locul mamicii, as purta o discutie cu dumneaei.

      Ștergere
  7. Cred ca parintii sunt cei care trebuie sa intervina cumva. E important, pentru ca se poate lasa cu traume pe toata viata. Dar intr-adevar cu mult, foarte mult tact.
    Eu l-as scoate din acel mediu si l-as duce undeva separat de sora. Tin minte ca la un moment dat la noi la gradinita s-a mutat o verisoara mai indepartata. Ei bine, de unde amandoua eram cuminti si silitoare - ma rog, eram copii normali - am devenit obraznicutele clasei. Odata cu mutarea fetei, s-au rezolvat si problemele. E o situatie diferita, clar, niciuna nu dezvoltasem vreun comportament agresiv, doar ne indemnam la rele, dar in general cred ca, mai putin in cazul gemenilor, fratii/verisorii/rudele ar trebui sa mearga la gradinita/scoala in clase/grupe diferite.
    Bietul copilas...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) da, cred ca erati dezinvolte si va jucati, aveati o senzatie de siguranta si de bine, incatputeati sa faceti prostioare, nici el nu e agresiv, el se apara:), ceilalti il fac gras si umflat. El, copil de 5-6 ani cum sa reactioneze cand nu este niciun adult sa-l apere? E complicat..., oricum va merge la scoala iar surioara va ramane la gradinita pentru ca are doar 4 ani:)

      Ștergere
  8. Anca de multe ori suntem noi a"croi" pe copil o imagine care de facpt u este a lui dar ii va ramane toata viata.daca este provocat de ceilalti cu jicniri unica lui "arma" de copil este sa impinga sa"bata"dar prima de a judeca trebuie sa incerci sa veiz ce l-a provocat si apoi intorcanduma la ce spuneam prima daca el aude mereu ca e un copil "rau"....el va deveni "rau" pentru ca deja i s-a pus calificativul si el il accepta apoi regula de aur copiii nu trebuiesc comparati niciodata intre ei.Te pup Anca Cu drag si dor Violeta

    RăspundețiȘtergere
  9. Din pacate, cunosc si am trait si eu o astfel de situatie cu baietelul meu Matei. Cu mici diferente, dar ideea e cam aceeasi. Am vrut chiar sa-l transfer la o alta gradinita. Dar lucrurile s-au schimbat RADICAL!!! din momentul in care educatoarea lui a iesit la pensie si are acum o alta educatoare. Aceasta imi spune zilnic cat de istet si cat de bine colaboreaza la activitati.
    Clar ca instinctul de autoaparare a ramas, dar lucram la el...

    RăspundețiȘtergere
  10. Cateva greseli de ortografie le-am facut si eu! :)))Violeta

    RăspundețiȘtergere
  11. Anca poti sa te adresezi vreunui centru de consiliere psihologica? sau exista vreun hotline pentru probleme de maltratare a copilului? Eu as merge la ei si as suna fara sa dau numele copilului si fara sa exprim pareri cum ca "el se apara" sau asa ceva. Te duci si spui exact ce ti-a spus fetita ta ca in data de ... invatatoarea i-a spus asa.... si a facut asa... Ei vor stii sigur sa-ti spuna ce poti face mai departe :)

    RăspundețiȘtergere
  12. "Copiii problema" sunt intotdeauna rezultatul adultilor cu probleme proprii de comportament. Trist si din pacate cu consecinte pe termen lung... Pe doamnele astea de pe la gradinite nu le mai evalueaza nimeni, niciodata?

    RăspundețiȘtergere
  13. F trista atitudinea tuturor. Imi pare rau de el si sper ca la scoala va reusi sa scape de aceasta eticheta nedreapta si sa se simta apreciat si in siguranta. Ce usor le e adultilor sa raneasca in ,oc sa gaseasca timpul si rabdarea de a pune in valoare fiecare copil...Si ce daca nu e un desenator, sigur sunt alte activitati pe care le face cu placere.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...