Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

sâmbătă, 13 februarie 2016

sa ma organizez:)



Imi doresc sa ma organizez (pana si cuvantul in sine ma cam enerveza:)) - suna asa contabiliceste, parca vad deja liste listute:)) cum cad dintr-un biblioraft. Oricum ar suna insa, este una din nevoile mele cele mai acute... Ar trebui sa:
1.       sa petrec cat mai mult timp in natura să-mi beau cafeaua la soare, să sădesc, să cresc găini, sa stau pur si simplu in liniste, sa vad cerul in fiecare zi, sa stiu ce anotimp este, sa nu ma trezesc intr-o zi si sa-mi dau seama ca e deja toamnasi nu pentru ca vad postari pe facebook cu hello autumn, goodbye august
2.      sa-mi simplific job-ul…am depăşit perioada în care ritmul nebunesc şi faptul că par de neînlocuit îmi aduc satisfacţii, să îmi lase mult timp liber (pot cadea aşa de uşor în plasa utilităţii – jobul are darul de a mă face să mă simt foarte utilă şi sentimentul acesta de utilitate acţionează ca un drog, devin din ce în ce mai utila şi ne tot indepărtez de mine, de viaţă, acordându-i lui tot mai mult timp). Şi mai trebuie să fie cumva – să contez, iar ca sa ajung aici mai am mult de lucru. Asta inseamna si sa refuz proiecte noi…care cel putin, atunci cand imi sunt propuse par tare flatante. Ce e drept de un an sunt pe drumul cel bun :)
3 sa-mi fie clar :
-          Pe ce vreau să dau banii? Acum cativa ani aveam obiceiul ca la inceput de an sa-mi trasez obiective financiare pe anul care vine si apoi la sfarsitul anului sa le bifez, sa le sterg sau sa le reportez pentru nou an. Intr-un fel vedeam mereu obiectivele impotante si la sfarsi eram mandra de mine:))
-          Pentru ce nu vreau sa muncesc (sa platesc)? Aceasta lista cred ca se adapteaza mereu si mereu cu trecerea timpului-de exemplu acum n-as mai da niciun leu pe un telefon. Poate doar un leu, insa i-as da pentru inca o zi la mare, sau 4-5:). Sau pe un televizor - noi nici nu avem televizor folosim, atunci cand il deschidem un monitor de calculator;). Nici nu e un obiect prea folosit la noi in casa si nici nu mi-as dori sa devina. Dar as cumpara oricand un tablou:), sau o icoana care sa mi buucre sufletul zilnic. 
-          Ce vreau sa reduc? (prostioarele, macar sa nu mai cumpar, ca de aruncat, imi vine destul de greu sa le arunc pur si simplu)
-          Ce pot eu sa produc? ) (momentan doar mancare si fulare (care oricum se gasesc la H si M si la Accesorise mai ieftine si mai frumaose:))
-          Ce-mi face placere sa fac? (sper sa citeasca si prietenii mei asta ca sa se orienteze atunci cand vor sa-mi faca un cadou)- sa citesc, sa pictez, sa tricotez, sa fac prajituri)-am doar pasiuni intelectuale
-          Ce ar trebui sa fac mai des?(sa fac un meniu si sa avem mancare mereu)-nu stiu altele cum reusesc si cum mai au timp si pentru altceva:)
-          Ce obiecte imi sunt indispensabile? (acestea, foarte putine vor fi mereu cumparate fara prea multe intrebari)sa stiu exact ce am nevoie:)  -acum ceva vreme mi-am facut un inventar cu obiecte care îmi sunt indispensabile: o cremă de faţă (momentan sunt fara crema, am vreo 2 dar care nu se potrivesc tenului meu), un demachiant (am apa micelara bioderma h2o), un fond de ten (am gasit unul ieftin si bun de la Clinique), un creion de ochi negru, un rimel, o cutiuţă de farduri pentru ocazii, un ruj/luciu de buze, un sampon, un gel de dus (exista unul fantastic ulei de dus cu migdale de la L’occitane – dupa parerea mea, este cel mai bun produs descoperit de mine de 2 ani cam la fel ca apa micelara; asta desi eu nu folosesc gel de dus/lapte de corp pentru ca nu gasisem niciunul care sa merite efortul si chimicalele pe care le introduc in corp prin piele). Parfum pot avea doar Allien mov, care de altfel ma tine ani de zile. Pur si simplu nu mai trebuie sa caut aceste produse odata ce le-am identificat, si asta imi da asa un sentiment de confort. Ma duc in magazin, le pescuiesc, in cateva minute pot sta la soare sau ma pot reapuca de tricotat:).
-          Ce obiecte imi face placere sa le am? (aici mereu se poate ajusta lista). La ce ar mai trebui sa renunt? Anul acesta ar trebui sa nu-mi mai cumpar fire:), agende, carnetele, pixuri, cani, cutiute…sau poate inca nu sunt pregatita
-          Sa reinventez Cutia cu cadouri – cumpăr cadourile la reduceri pentru Craciun/zilele de naştere ale familiei/prietenilor le pun in cutie, si le ofer (e foarte utilă o listă cu zilele de nastere)  si cateva obiecte generale care pot fi oferite oricui – unt de corp, carti… Asta îmi protejează bugetul pe tot anul, nu fac hei rupuri in decembrie. Oricum incepand de anul trecut cadourile au devenit mai mult decat simbolice...sa fie si o cutiuta pentru copii, vad ca viata sociala a Ilincai devine tot mai activa :)) si tot mai multi parinti le fac zilele copiilor lor, asa ca ar fi o idee buna sa nu ne dam duhul cautand inaitne de petrecere cadoul:)
-          Ce sa nu fac:
o   Să nu stochez produse (creme de corp pe care nu le folosesc, carti pe care nu le voi reciti niciodata (m-am hotarat sa las in biblioteca doar cartile pe care le voi/cred ca le voi reciti. Sunt atatea carti minunate in lume care pur si simplu trebuie sa circule. Iar Ilinca…nu cred ca va citi cartile mele (ca sa nu spun ca am mari indoieli ca nepotii nostri vor mai citi carti, atunci cand probabil le vor achizitiona pe un dispozitiv si vor urmari povestea 3d. Generatia mea de ex nu citeste cartile din colectia parintilor nostril (secolul XX parca se numea) ci carti noi...

4.     sa am grijă de casa mea: să fie primitoare, curată, luminoasă.
Cum pot face asta? Sa creez spaţii libere, usor de curatat. Blatul liber şi strălucitor cu doar un borcan cu narcise, cuierul de la intrare fără chestii aglomerate pe el…) hehe, tare usor de zis aproape imposibil de facut pentru mine. Nu stiu cum sunt altele, dar la mine daca apareti la usa, ar fi bine sa va anuntati cu cateva ore inainte;). Poate intr-o buna zi voi avea o doamna sa ma ajute:). Din pacate nu e de cand am copilul ci de cand ma stiu... desi am tot aruncat/sortat si am relativ putine obiecte in casa...cred ca as putea face dezordine si cu o cana si o agenda+un pix... Sa pun lucrurile la locul lor dupa ce le folosesc inseamna inca o gena care-mi lipseste. Poate daca obiectele m-ar plesni peste degete:))


5.    sa am grijă de corpul meu .
Asta inseamna cel mai greu lucru din lume pentru mine si anume…sa fac sport. Daca ar trebui sa suport o durere relativ mare (ca cea de la dentist sa spun, sau atunci cand iti fracturezi mana) sau sa merg o ora la sala, as alege fara sa clipesc durerea. Nu stiu ce gena imi lipseste mie de urasc sa fac sport. Nu voi deveni habotnica si nu voi bea iarba lichefiata, nu voi lua suplimente alimentare doar pentru ca asa face toata lumea, dar ar trebui sa fac miscare si sa am pachet la serviciu, cu orice…(cateodata e imposibil, pentru ca orice nu se gaseste la noi in frigider)
 Sa incep...

 

18 comentarii:

  1. Foarte buna ideea asta cu organizarea. Mi-ar place sa pot face si eu...dar cat timp stam cu parintii...mai greu...sau imposibil.
    Mi-ar place sa ne intalnim odata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La mine momentan e la nivel de plan...pana imi intra in reflex e cale lungaaa:). Nu e imposibil:)

      Ștergere
  2. m-ai omorat cu articolul asta! ESti extraordinara, stiu ca nu o sa- ti placa ce zic ptca esti modesta si foarte cuminte de felul tau,dar ai atata dreptate ca imi vine sa il scot la imprimanta si sa mi-l distribui prin casa acest articol; mi se potriveste atat de mult, ma gandesc demult la ceea ce ai scris tu,dar pe mine ideile bune ma tin putin si oricum e asa de bine structurat de tine ca nu tre' sa mai gandesc mult, doar partea cu copilul nu merge la mine ! Te felicit pt acest articol,de aia te iubeste toata lumea ca esti mi-nu-na-ta!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) ei, si eu ar trebui sa-l recitesc:) si mai ales sa incep de undeva:)

      Ștergere
  3. aaaaaaaaaaaaaa, si imi place guma ta de sters :) Pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. Citeam si ma gandeam ca 90% din ele ar trebui sa le fac si eu. Cu organizarea sa stii ca este greu pana incepi. Dupa aceea totul merge ca uns. Eu periodic trebuie sa o iau de la capat cu o lista asemenatoare cu a ta.
    Scoate bicicleta cat mai des!!! Tot miscare este. Nu trebuie sa stai cu orele la sala.
    Sa iti ajute Dumnezeu sa ti se implineasca toate... punctele din lista!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da...m-am gandit si culmea imi si place mult bicicleta si mersul:). Cred ca sa tai si porumb mi-ar placea numai la sala sa nu ma duc:)).

      Ștergere
  5. O organizare de asta , a mea cu mine cred ca trebuie sa fac si eu ! E nevoie de liniste si claritate , mai ales in vremurile noastre ! Citindu-te, am ajuns la concluzia ca ceea ce-mi lipseste cel mai mult este "sa fiu utila " la propriu , nu celorlati , ci mie !Aceea multumire ca fac ceva pentru mine , chiar daca foloseste si celor din casa . Multumesc pentru postare ! Va imbratisez , dragele mele , dragi !Pupici dulci Ilincutai !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :* sigur contezi pentru tine si familia ta cel putin si pentru o multime de oameni care te-au cunoscut si pentru cei care te citesc:)

      Ștergere
  6. Incearca produsele de la Sabio. Sunt romanesti, naturale si la preturi bune.

    RăspundețiȘtergere
  7. Si eu m-am hotărât sa slăbesc.acum 2 ore:))am mâncat o prajitura (ca doar nu o s-o fac brusc:)))si am dat o tură de zona in pas alert.Am de dat 15 kg.iuhuuuu!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Sa stii ca ideea cu sala, asa dintr-o data, nu e rea, dar nici cea mai buna:) Eu cred ca o rutina de 15-20 de minute in casa, pe covor, da mai multe rezultate. Cu conditia sa fie zilnica si sa ai si 2 gantere (eu am doua sticle cu apa de 1,5l :)). Si, cred eu, cel mai important e sa nu intri in panica aia de „gata, vreau sa slabesc acum!” Ia-o usor, dar sigur! A, m-ai atins la suflet cu cuierul! Trebuie sa facem ceva si cu afurisitul asta de cuier care nu vrea sa se pastreze ordonat! La mine zace un mar acolo de trei zile :) L-am programat sa-l iau la serviciu si acolo a ramas... Te pup. Catalina R.

    RăspundețiȘtergere
  9. Stii ceva? Eu nu mai am deloc-deloc chef sa ma organizez. M-am luptat cu asta toata viata. Cred ca am ajuns la o varsta la care pur si simplu am chef sa fiu asa cum sunt fara sa ma mai stresez ca ar fi bine sa fiu altfel. Recunosc, eu am avantajul ca sunt ordonata cu lucrurile, in rest toata lista ta e valabila si pentru mine. Si eu urasc sa fac sport si m-am autopedepsit intr-o vreme ducandu-ma la sala. Mai nefericita ca-n perioada aia nu cred sa fi fost vreodata :)))

    RăspundețiȘtergere
  10. Gena aia cu sportul lipseste si de la mine cu desavarsire. Cand citesc la alte fete ca nu pot trai fara sport, ma tot gandesc ca poate sunt eu defecta, ca eu pot trai fooooooarte linistita!

    RăspundețiȘtergere
  11. Cu organizatul...chestie grea! Pentru ca mereu sunt prioritare alte lucruri, m-am decis ca acesta sa fie un compromis - adica este o limita peste care mi-e mai greu sa trec, dar nu mai conteaza atat de mult! In primul rand ca nu vine nimeni neanuntat la noi (cu atatea telefoane la purator, cine mai vine neanutat?)

    Apoi, daca e sa aleg in linii mari ce e mai important pt noi doi, asta inseamna mancare gatita si cat-de-putinul timp liber impreuna pe care il avem. Asa ca ordinea nu isi face lost pe lista de prioritati. Prefer sa am mancare si haine spalate si sa am timp si de mine-noi decat ordine deplina si eu franta de oboseala.

    Iar cu gatitul, anul ce a trecut am simplificat fff mult, pe noi nu ne deranjeaza daca mancam aceeasi supa la pranz timp de 5 zile, sau daca mancam mamaliga cu branza si smantana, sau o salata rapida cu un ou fiert deasupra, sau alte chestii simple de acest gen. E foarte important sa am mancare gatita (am probleme cu stomacul si evit multe din mancarurile cumparate), si cu atat mia bine cu cat facem sa fie cat mai simpla cu putinta!

    RăspundețiȘtergere
  12. Succes cu proiectele tale!
    Statul in natura e important si pt mine si e deja un obiectiv bifat..ma bucur mult ca se incalzeste si voi sta afara cu cana de ceai.
    Nici eu nu mai vreau sa dau 1 leu pe telefon, am avut iPhone si nu il foloseam si cand ne-a fost sparta casa a fost furat alaturi de tot ce mai aveam prin casa.
    La mine obiectivele ar fi sa renunt la net in favoarea hoinaritului prin livezile de maslini si sa tin ordinea din scurt in casa.


    RăspundețiȘtergere
  13. cu organizarea e greu pana incepi. Si la fel cu sportul. | Am un plan, ma tin de el, adaug treptat (nu totul o data!! ca ma sparii) cate putin, si e din ce in ce mai bine. Pt pachet eu fac meniu adecvat, si cand merg la cumparaturi iau si chestii 'impachetabile'.Pentru sport, poti incerca sa mergi pe jos si sa faci exercitii dimineata (5-10 min e mai bine decat nimic, macar pt incalzire si elasticitate)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...