Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

duminică, 31 ianuarie 2016

Zana maseluta

Saptamana trecuta ma suna asistenta de la gradinita ca pe Ilinca o dor dintii si daca poate sa-i dea Nurofen. Ii zis ca nu cred asa ceva, sa-i dea 1ml, ca sa vada copilul ca a primit ceva si sa se linisteasca. Ea vine cu replica ca Ilinca nu e geul de copil care inventeaza, si-i da doza normala. Ajung la gradinita si educatoarea imi zicea ca acuza ca o doare dintele. O interoghez eu pe loc si aflu ca lui Rares i-au cazut doi dinti si are o cutiuta in forma de dinte unde si-i pune, plus ca vine si zana maseluta. Ilinca ma roaga sa mergem la denstist sa-i scoata dintele care a durut-o. O intreb daca pentru cadoul de la zana a inventat durerea de dinte, ca n-a inventat-o cu totul, ca a muscat din paine si a deranjat-o pe moment gingia, dar i-a trecut de atunci, ca da pentru cutiuta si zana. O intreb ce ar vrea sa-i aduca zana, imi spune ca un ou kinder. Ii propun sa i-l cumpar eu, ca sa nu trebuiasca sa inventeze tot felul de alambicatiuni. Pe drum, dupa ce parasim gradinita, ii explic ca nu eista zane maselute, ca e o inventie a parintilor, ca si iepurasul de Pasti, ca sa marcheze anumite evenimente, ca sa faca mici bucurii copiilor. Dar ca ea, daca isi doreste un lucru sa mi-l ceara, daca si-l doreste foarte foarte tare si e bun pentru ea, chiar daca n-am bani in acel moment, putem economisi si tot i-l voi cumpara la o anumita data
Bun...intre timp dintele i se clatina, ieri la pranz copilul meu dormea cu o iconita cu Maica Domnului in mana. O intreb de ce doarme cu iconita in mana, mi-a zis ca s-a rugat ca sa-i aduca ceva in schimbul dintelui.
Ii explic ca primeste un dinte de os bun si sanatos, care sa o slujeasca toata viata, ca altceva nu are ce primi pentru un dinte cazut. Ca nu asteptam cadouri pentru dinti, unghii si par, pentru bucatile moarte pe care le aruncam si care nu ne mai trebuie.
Copilul meu e un copil care are tot ce ii trebuie si cam tot ce isi doreste, atata vreme cat dorintele nu contravin principiilor noastre. Daca viata noastra e magica, oare de ce trebuie sa inventam artificial magia? De ce trebuie sa transformam orice evolutie, orice moment firesc intr-un motiv de a cumpara diverse obiecte si a inventa personaje fara rost, de parca viata noastra ar fi prea saraca asa cum este? Oare in curand fetitele la care le vine menstruatia vor primi cutiute in forma de absorbante? Oare n-am putea sa acceptam altfel normalitatea si firescul si magia care exista in fiecare zi a vietii noastre, fara sa o poleim si sa o schimbam pe obiecte?

20 de comentarii:

  1. Eu nu pot spune dacă atitudinea ta e ideală, sau dacă cea a părinților colegului Ilincai este... Dar cred ca fiecare vârstă își are farmecul ei, iar vârsta preșcolară e marcată de magie, de joacă. Din punctul meu de vedere, nu cred ca e greșit a-l lăsa pe copil să creadă în zâne, Moș Crăciun sau Iepuraș... E timp destul pentru maturitate, să se bucure de magie cât sunt mici și cred... :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu cred ca exista bine si rau, fiecare crede/nu crede, isi creste/nu-si creste copiii dupa cum ii dicteaza constiinta. Mos Craciun exista si la noi, integrat in povestea Nasterii Domnului. Dar Pastele este exclusiv o sarbatoare religioasa si semnificatia ei este suficienta, nu vreau sa astepte iepuri si cadouri ci Invierea Domnului. Magia e minunata, e in jurul nostru, in cadoul cel mai frumos primit de copii-zapada de ex, nu intr-o cutiuta in forma de dinte...Atitudinea mea nu e ideala, e doar ceea ce cred eu ca e bine pentru copilul meu, pentru familia noastra:).

      Ștergere
    2. Mie mi-a palcut atitudinea ta, si eu as fi procedat similar, dar chair daca nu as fi fost de acord cu tine cred cu tarie ca fiecare parinte isi cunoaste cel mai bine copilul si il educa asa cum isi doreste sa il creasca si dupa disponibilitatea sufleteasca a micutului. Nu degeaba intotdeauna mamele stiu mai bine!

      Ștergere
    3. PS: nu am copii, si totusi cred ca mamele stiu cel mai bine in sufletul lor! ;)

      Ștergere
  2. Nici mie nu mi-a placut niciodata Zana Maseluta. Inca un motiv de a-i minti pe copii. Imi plac toate lucrusoarele dragalase si copilaresti, desenele animate etc, dar nu cand copiii sunt mintiti degeaba. In plus, mi se pare destul de ciudata ideea de a pastra toti dintii intr-o cutiuta :D sa-i vezi pe toti adunati acolo (sau ii ia zana maseluta? nu stiu) ... e destul de creepy (nu mi-a venit in minte un sinonim in romana suficient de bun).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) si eu cred acelasi lucru. Ma tem ca nu va mai sti care e adevarul si care povestea:). Si mie mi se pare infricosator:)), nu vreaus a vad dinti in cutiute:)

      Ștergere
  3. Oare noi cum am crescut fara Zana Maseluta si iepurasul de Paste? Ca eu nu-mi aduc aminte de asa ceva din copilaria mea. Cand au aparut personajele astea in vietile noastre si de ce? Cred ca e din ce in ce mai greu sa fii si copil si parinte de copil. Imi spunea colega mea ca la gradinita copilului ei, e o noua moda, toti baieteii vin imbracati in costume de Spidermani si bineinteles ca al ei plange ca vrea si el. Ea nu si nu, insista sa il imbrace normal si copilul se simte frustrat si plange in fiecare zi ca vrea si el sa fie un paianjen negru si urat... Pana la urma e greu de gasit echilibrul intre uratenia noilor personaje si frustrarile copilului ca el nu are ce au ceilalti sau nu primeste cutare lucru desi e si el cuminte, bun si ascultator. E tare greu sa fii diferit de turma, e o lupta de zi cu zi sa ramai normal si firesc intr-o lume care o ia razna...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) aici am facut si noi compromisuri...imi spunea ca X e bine imbracata. Ce insemna asta? Cu Elsa, asa ca are si ea o rochita cu Elsa si doua tricouri, intre timp a laat-o mai moale, i-am oferit mai multe alternative :). Copilul meu a fost foarte impresionat de Slujba de inviere sia cum isi aminteste de ea, prefer sa-si aminteasca asta si nu cadourile de la iepuri:)

      Ștergere
  4. ai mare dreptate ...

    Mihaela

    RăspundețiȘtergere
  5. Răspunsuri
    1. :) e si greu uneori, dar atata vreme cat copilului i se ofera alternative, e ok:)

      Ștergere
  6. Nici eu nu sunt de acord cu personajele care aduc daruri cumparate. Mos Craciun aduce daruri nepretuite ca familia adunata in jurul bradului, dragostea celor din jur si noi facem cadouri practice celor mai putin norocosi: dulciuri, sosete, carti... De iepuras de paste sau zana maseluta nici nu s-a pus problema. Iar in ce priveste "integrarea in turma" l-am invatat sa fie el insusi ca sa nu poata fi comparat cu ceilalti... Si la replici ca altii au si el nu, am cautat ceva ce are el, de regula "necumparabil" ca atentie, timp petrecut impreuna, si ceilalti au mai putin. Si, da, am cautat sa ii arat magia care exista in jur si nu cea artificiala, publicitara, de marketing....
    Ma bucur sa constat ca nu sunt singura...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper sa am intelepciunea de a face asta de fiecare data:)

      Ștergere
  7. Cred ca stii deja de pe blogul meu ca la Andrei Zana Maseluta a venit. Iepuras de Paste? Nu mi-am pus problema lui vreodata... Mos Craciun imi cam fura din placerea de a fi eu cea care daruieste cadourile... Mos Nicolae aduce doar dulciuri in ghetute. Am ales sa fac aceste scenarii magice fiindca mie mi-au lipsit in copilarie. O singura data s-a intamplat sa coincida Mos Nicolae cu salariul mamei si a fost sublim. Si acum simt bucuria din acea seara. Dintii si i-a pastrat Andrei intr-o cutiuta de la un inel. el e baiat si e atras de lucruri dintr-astea:oase, dinti, coarne de vaci si nebunii pe care noi fetele le consideram cam... dezgustatoare.
    Imi place mult echilibrul pe care il dai fiicei tale, verticalitatea ta, ca poti fi tare pe pozitii mereu. Tare imi place! Felicitari pentru felul cum o cresti pe Ilinca!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ei...nu neaparat. Nici la mine nu venea nimeni:)), nici Mos Craciun nu a venit deloc intr-un an, de Mos Nicolae am aflat in liceu, dar...cumva nu am suferit, mama mea facea ca tot ce aveam noi sa para infinit mai important decat toate cadourile din lume:). Fratele meu insa, desi am trait aceleasi realitati a suferit:). Ilinca insa are alternative, ii cumpar eu de Paste pantofiori si hainute si dulciuri oricum are tot timpul (nici nu e o mare amatoare, de ex din ouale de ciocolata nu mananca niciodata ciocolata). Ei mereu...inca mai am un cuvant de spus, desi se negociaza din ce in ce mai greu:)

      Ștergere
  8. De Paste ne cumparau parintii haine noi si acelasi obicei l-am pastrat si eu cu ai mei. Zana Maseluta a venit cred ca la ambii copii cu ceva banuti 10 lei suma maxima, apoi luam dintele si-l aruncam pe casa si ziceam 'Ia cioară dintele tau de fier si dă-mi-l pe-al tau de otel'(obicei mostenit de la una din bunici).Chiar daca adoptam unele obiceiuri comerciale care aduc bucurie copiilor, eu nu cred ca-i influenteaza negativ, mai tarziu inteleg semnificatia fiecarei sarbatori asa cum trebuie. La noi in familie Andrada este singura prima si singura nepoata(a urmat apoi un card de 6 barbatei)si a fost rasfatata peste limita zic eu acum privind in urma, iar la momentul respectiv ma gandeam cu groaza ca asa va fi si cand va creste, dar s-a schimbat atat de mult este echilibrata si in privinta banilor si a cheltuielilor si stie sa se bucure de orice lucru pe care il primeste indiferent de valoarea lui. La fel si Ilinca cand v-a creste v-a discerne ce e bine si ce e rau pentru ca tu esti alaturi de ea, vorbesti mult cu ea si asta conteaza cel mai mult. Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scuze nu stiu ce a fost cu mine: va creste si va discerne. Offf gramatica asta....

      Ștergere
    2. Stiu:), Ilinca nu este privata de bucurii si de magie, din contra. Si ea primeste pantofiori si haine noi de Paste, dar nu cadouri (la copiii mici sa le cumperi haine, e echivalent cu nimic:)), jucariile conteaza. SI Ilinca este rasfatata, eu sunt o mama care pupa si imbratiseaza si plictiseste copilul cu dragalelile, nu o cresc dur cum poate reiese din postare..., nu cred ca devine rasfatata. Doar ca ea este un copil care de la nimic, a avut foarte mult, asa ca obiectele simt eu ca trebuiesc dozate:). Cat despre iepurasul de paste si zana maseluta sunt niste personaje fara rost;) din punctul meu de vedere...dar avem altele, de ex, dupa Mos Niculita, vine Mos Spiridon care ne aduce in fiecare an manusi noi;)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...