Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

duminică, 3 ianuarie 2016

S is for socks

De mult imi doream sa invat sa fac sosete de lana, dar mi se parea imposibil de facut. Imi pare rau ca nu am fost atenta cand le facea bunica mea, n-am intrebat-o niciodata, cum n-am intrebat-o cum fac manusile, caciulile, cozonacul, invartita, placinta cu foi de casa, cum se pun muraturile, cum se... aveam impresia ca ori nu voi avea nevoie de informatiile acestea (pentru ca atunci cand esti adolescent si tanar valorizezi foarte mult lucrurile noi si moderne, lucrurile de la magazin si mai putin manusile impletite din lana toarsa cu furca si fusul), ori voi avea acces la ele oricand.
Prefer sosetele din lana/cu lana in locul oricarui papuc de casa, oricat de simpatic si pufos ar fi, asa ca, intr-o sambata, am urmarit instructiunile scrise de Valentina si am incercat sa vad daca reusesc sa fac o soseta. Fix o soseta am facut:)), acum ca am inteles schemea, urmeaza o pereche:).
Ieri, tot intr-o sambata, am cusut la masinuta mea noua primul lucru, un sort pentru o fetita mica de 3 ani. Pana acum sunt tare incantata de ea:) (de masinuta). Sortul are mutle defecte, la anul ii voi face unul ma breaz:)
Astazi vreau sa strangem bradutul, de maine incepem serviciul/gradinita (particulara saptamana asta). A fost o vacanta tare faina:)
ta daa...voi fi o bunica buna, care va sti sa faca ciorapi nepotilor:)
un sort mic mic mic (are multe defecte ca sunt incepatoare, dar perseverand cred ca voi coase bine)
primul glob din colectia copilului meu, eu am globuri de cand eram copil, le-am pastrat, le-am luat cu mine, ar fi fain sa aiba si ea o colectie pentru acasa la ea:)
pe toata perioada vacantei am avut in gazda pe Boris:)
Sa aveti o saptamana cu spor si sa faceti cat mai mutl din ce v-ati propus. Afara e ger, sper ca oamenii fara adapost si incalzire au gasit totusi un loc cald, pentru noi, pentru ceilalti, incepe sa fie o iarna adevarata, cu stelute de ger sclipind in soare.
Saptamana binecuvantata!

34 de comentarii:

  1. Ma bucur pt voi ca ati avut o vacanta frumoasa. Si fetele mele au o colectie de globuri, care creste de la an la an. Imi place sa le aud cum isi fac vise si vorbesc despre cand vor fi la casa lor si isi vor lua globurile cu ele :)
    Cat despre Boris, ce sa spun, e un scump. Primul meu motan semana cu el si il chema Puskin.
    O saptamana usoara sa aveti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Puskin e un nume minunat:). Eu nu ma gandisem la propria ei colectie, ma gandeam ca isi va alege unele care-i plac din ce avem, dar primind aceasta Elsa...m-am gadit ca ar fi frumos sa aiba propriile globuri:)

      Ștergere
  2. Si eu iubesc șosetele din lână. Am făcut când eram mai mica doar asa ca sa demonstrez ca pot și după aia m-am lăsat păgubașa din același motiv pentru care nu ai stat tu pe lângă bunica sa vezi cum se face, pentru că nouă ne face soacra, care e o experta în ale tricotajului.
    Foarte faină ideea ta cu globuletele pe care sa le ia Ilinca la casa ei când o fi mare. Și eu am globulețe de care îmi aduc aminte cu placere dar nu le am cu mine. Cred ca am sa le caut când o sa merg la casa copilăriei mele ca nu cred ca le-a aruncat cineva.
    Săptămâna ușoară sa Aveți!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa stii ca eu in fiecare an cand fac bradul...nu stiu cum vad Craciunul cand am primit/vazut prima oara globul in brad (probabil pentru ca le vad o singura data pe an - unul galben cu sclipici, delicat si elegant l-am primit intr-o feerie cand avema 9 ani:), altul rosu cu fulgi albi l-am pus in brad impreuna cu fratele meu la tara...el le aranja pe pat si eu le asezam "frumos"...In ultima vreme am cumparat decoratiuni care sa nu se sparga...poate tocmai ca globurile copilariei sunt atat de fragile le face mai pretioase, ca o amintire draga care se ascunde totusi privirii de adult...

      Ștergere
  3. Ce harnica ai fost! Bravo!
    Eu credeam ca Boris e Shuba ;))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da:)) cea mai harnica, mi-a luat ceva vreme sa fac soseta, cateva ore bune vreo 5? Seamana, tot pisica este:)

      Ștergere
  4. Soseta e foarte frumoasa iar sortuletul e o bijuterie, chiar daca are defecte! Exercitiul va scoate defectele din lucrari! Saptamana frumoasa sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Cristina, si eu tot pe puterea exercitiului ma bazez:)

      Ștergere
  5. Ce draguta sosetuta ai mesterit!Am citit si eu intr-o seara pe blogul Valentinei explicatiile la sosete si chiar imi parea simplu de facut,sper sa ma apuc si eu de ele.An nou fericit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, la fel! Sa incerci, daca m-am priceput eu, oricine se pricepe;), plus ca Valentina foarte bine explica:)

      Ștergere
  6. foarte frumoase si soseta si sortuletul!!!! ai talent,clar o mostenesti pe bunica! si eu am globuletele copilariei,nu toate ca mereu mai spargeam insa si acum macar un globulet cumpar in fiecare an,anul asta am luat un set auriu caci am facut un bradut uni- auriu! Saptamana usoara si voua!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu cred ca am talent,pur si simplu nu m-am lasat pana n-am facut soseta:) Valentina explica foarte bine:). Bradutul meu e alb...dar cred ca incepe sa-mi placa ideea unui brad, ca un pom de Craciun, in toate culorile:)

      Ștergere
  7. tot cu tipul asta de sosete am inceput si eu.A doua pereche a fost pe andrele circulare.Spor in continuare!ti-a iesit super, imi place combinatia de culori

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce fain, multumesc:* Am vazut la tine atatea perechi incat n-am putut sta deoparte:)

      Ștergere
  8. Foarte frumoase sosetele, iar sortuletul e duuulce, ca prajiturile din maini de fetita:)

    Ce frumoase.s amintirile despre bunica...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da...am avut o bunica minunata, perfecta. Mai am si acum una:), chiar zilele trecute am mancat dulceata de cirese amare de la ea, cu gustul acela, fix acela;)) cum n-am mai mancat de ani de zile;)

      Ștergere
  9. Am sa o vizitez si eu pe Valentina, poate imi iese si mie vreo soseta, ca tare imi plac.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 100% ies, daca am reusit eu, oricine reuseste:)

      Ștergere
  10. La multi ani! Un an nou cu bucurii! Carmen

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc draga Carmen. Un an cu o mie de povesti minunate sa traiesti!

      Ștergere
  11. Bradul îl mai păstrez îmi pare rău de el să îl scot din casă până nu încep să cadă acele. Anul ăsta trebuie să învăț și eu să mă descurc cu o mașină de cusut, e drept am incercat și când eram mică blocând mașina bunicii până mi-am luat interzis, dar măcar am învățat să torc și să răsucesc lâna :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Si eu stiu sa torc, am sia cum un ghem de la 4-5 ani (portiuni cat degetul, portiuni cat firul de par de groase;), aveam o furca si un fus facute pentru mine, mici...De cusut, ca in orice lucru, cheia e perseverenta. Masinile acestea de cusut noi sunt mai pentru incepatoare parca decat cele ale bunicilor:)

      Ștergere
  12. Sosetele pe care le-ati facut tu si Irina sunt atat de frumoase ca imi vine sa ma apuc si eu sa fac. Am sa urmaresc si eu tutorialul Valentinei sa vad daca am sa inteleg, eu nu sunt asa priceputa in ale tricotatului. Andrada a plecat departe si a luat cu ea decoratiuni ptr brad crosetate de mine, am fost asa bucuroasa. Sortuletul este perfect pentru mine, eu care nu ma pricep sa cos la masina nu vad defecte. O saptamana usoara sa aveti fete frumoase!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O saptamana cu ninsoare si ceaiuri calde si veselie sa ai:*. Sosetele Irinei sunt frumoase, eu sunt abia la prima soseta;) Pai cum sa nu le ia? Si stiic e am observat? Ca pe zi ce trece, cu fiecare an care trece ne plac mai mult lucrurile de acasa, le valorizam mai mult:)

      Ștergere
  13. Draga mea,iti doresc sa ai parte de un an minunat,plin de realizari,proiecte frumoase si multa muuulta dragoste.
    La multi ani!

    Sortuletul este extrem dar extrem de dragalaaas.
    Si eu imi doresc sa tricotez sosete si sosetele Valentinei si Irinei de la "dulcea mea casa" sunt un adevarat deliciu.
    Poate ma ambitionez si eu sa invat.
    Ma gandeam...cand vei fi bunica...tu sa "tragi" de nepoata ta sa invete tot ce sti tu...
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) atunci probabil vor face sosete din holograme:). Un an cu spor si frumusete sa ai, cu liniste si cu reusite:*

      Ștergere
  14. Vreau sa-ti spun ca sunt foarte incantata sa vad sosetica lucrata de tine! Imi pare bine ca mi-ai urmat sfatul si ai facut model elastic pentru glezna. Ti-a iesit foarte bine, te felicit!

    Sortuletul cu buline e dulce, dulce. Mi se pare perfect, eu inca il mai am pe al meu ce mi l-am facut la cursurile de lucru de mana, nu arata nici pe departe la fel de frumos cusut, dar tot roz e.

    Boris si Shuba sunt frati?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc draga Valentina;) rosesc, adevarul este ca explici minunat. Asa faceati voi la lucru manual? Noi faceam patratele de impletituri parca, si gaurele in panza. N-am finalizat niciodata ceva la orele de la scoala sau acasa, pacat. Nu sunt frati, doar vecini;)

      Ștergere
  15. La multi ani! :*
    Ai inceput anul muncind la un sortulet simpatic
    ("altora" nici prin cap nu le-a trecut sa faca altceva decat sa leneveasca pe 2 ianuarie, atat cat se putea si chiar daca le-ar fi trecut prin minte un astfel de gand razlet il alungau rapid; altora = eu :)), sa zicem ca am avut o scuza, ca am lucrat si pe 31 inclusiv)
    Hi, deja ati strans bradul pe 3 ianuarie. Intr-un an l-am strans abia pe 1 martie :)), cand il fac, ma satur greu de el. Anul asta insa nu l-am scos, din diferite motive, totusi am pus prin casa cateva mici decoratiuni si instalatia sa clipoceasca seara de pe dulap ... si le mai las o vreme asa.
    Imi vine sa rad de fiecare data cand il vad pe Boris ca-si mai ia cateva zile de concediu si iar vine la voi :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) nu stiu daca ii place, el de fapt e foarte iubitor si dragastos si moale si pufos dar sta numai incruntat la noi:). Pana la urma am strans doar decoratiunile, au mai ramas instalatiile, probabil ca week-endul viitor:). E foarte bine sa lenevesti:). Eu totusi nu cred ca as putea fara brad, desi imi cumpar din ce in ce mai mici...poate pentru ca atunci cand eram copil nu aveam...nu stiu;)

      Ștergere
  16. Fete dragi ne gandim cu drag la voi si copiii cand au vazut-o pe aia mica in poza au recunoscut-o fara ezitare.ma bucur ca aud de bine si eu stiu ca tu esti o creativa si ca tot ce mesteresti iese frumos.Noi va imbratisam cu drag de aici de departe.cu drag si dor Violeta Miriam si Jacopo si....restul

    RăspundețiȘtergere
  17. esti foarte indemanatica! mie imi plac foarte mult! :)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...