Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

sâmbătă, 5 decembrie 2015

Jurnal

Taniusa ne gazduieste jurnalele 
pinterest
Pentru astazi (data/ora):  05.12.2015
Afara: e gri si trist, totul asteapta fulgii;)
 Ma gandesc:  Ca voi cumpara jumatate de porcut (mic adica 30 kg jumatatea noastra, ni-l taie in week-endul de dinainte de Craciun. E prima oara cand aleg aceasta varianta, dar e bio :) si va fi parlit cu paie. Am mai cumparat oi in anii din urma (imi place mult carnea de oaie) pe care le-am tinut in congelator si am mancat luni bune. Aud insa tot mai des cat de nociva este mancarea congelata, desi...congelarea e o metoda de mii de ani...
Am invatat: sa vad oamenii frumosi, sa-i ignor pe ceilalti (ceilalti inseamna in primul rand invidiosi, sunt socata de ce pot fi unii invidiosi...). Uneori imi iese, alteori nu...
Sunt recunoscătoare pentru: fiecare zi, pentru dorul pe care Domnul l-a pus in inima mea
Vreau: sa finalizez saptamana asta cu cadourile de Craciun:), ca apoi sa ma bucur in liniste de toate
Citesc: o carte de Maica Siluana
In bucătărie: clementine, portocale, ceai (ca am gripa, uneori imi place starea asta cand gandurile sunt mai lenese, parca se domoleste iuresul din mine, paine, se face bors de perisoare, pentru mine este zacusca cu peste (de cand a inceput postul la fiece zi de dezlegare mananc, e si buna si facuta de mine;), a fost o investitie buna) , multe dulciuri de la Mosul Nicolae (primite ieri la gradinita), biscuiti Poieni, vrac pentru mine. Sunt tare buni (mult mai buni ca cei din pachete, ca aia de pe vremea noastra) si sunt si de post
Ceea ce astept (sper): Domnul stie ce e bine
Ce mai mesteresc: m-am apucat de un fular din alpaca, e atat de placut la atingere, sper sa-l finalizez in timp util, sa-l pun sub bradut
Ascult: masinile pe bulevard in surdina si o bormasina a unui vecin
În casa: e cald si acasa
Azivoi sta in pat si voi citi, poate colora, sunt somnolenta si ma dor toate
Unul dintre lucrurile mele preferate: lana
Ma gandesc: la luna asta minunata...
Saptamana care a trecut: a fost linistita
Unele planuri pentru sfârșitul săptămânii: sa stam la caldura, sa ascultam colinde, sa citim carti de Craciun, sa coloram cartile magice de la Mos Niculita
Un citat: "Mie mi se pare ca atunci cand platesti un om sa-ti faca mancare, cumva diminuezi maretia gatitului, a pregatirii mancarii.Pregatirea mancarii este un gest liturgic, este un gest de slujire." (Maica Siluana) - daca macar din cand in cand ar fi asa, nu vi se pare ca atunci cand faceau bunicile cruce deasupra mancarii pe care o puneau in cuptor chiar sfinteau mancarea?
 O imagine pentru astazi:(ciubotica desenata de Ilinca)


Va las cu o poezie/cantecel care mie-mi place tare:(ignorati imaginile din videoclip)

Ghetutele lui Mos Nicolae - versuri


Cand vine Mosul Nicolae,
Cel mai darnic dintre sfinti,
Cadouri lasa in ghetute,
Celor care-au fost cuminti.

Ghetutele, toate ghetutele,
Nerabdatoare stralucesc.
Ghetutele, toate ghetutele,
Asteapta daruri si zambesc.

As fi dorit o bicicleta,
Sau un mic automobil.
Dar e mare si nu-ncape,
In ghetute de copil.

Ghetutele, toate ghetutele,
Nerabdatoare stralucesc.
Ghetutele, toate ghetutele,
Pentru cadouri multumesc.

10 comentarii:

  1. Si noi am desenat ghetuta si am invatat cantecelul acesta la gradinita.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie-mi place foarte tare:), cand eram copil nu-l stiam:)

      Ștergere
  2. Ce frumos! Draga mea, sa iti revii grabnic, sa iti aduca Mos Nicolae sanatate!
    Eu fac mereu cruce asupra mancarii si semnul sfintei cruci chiar nu ramane in van... S-a demonstrat stiintific ca se schimba structura moleculara a alimentului, referitor la ce ar contina nociv, undeva prin Rusia.... Am mai scris eu pe blog despre asta.
    Am vazut ca si struct moleculara a apei se schimba...asta apropo si de aghiazma.:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc:), stiu ca nu e invan, poate-ti urmez exemplul. Molecula apei sunt si eu convinsa ca se schimba:)

      Ștergere
  3. Si eu fac semnul crucii deasupra mancarii (inainte de a o pune pe foc, dupa ce am pus-o in farfurie, iar cand framant paine fac o crucita din aluat inainte de a pune aluatul la dospit - asa fac mama si bunica). Mancarea din manastiri e facuta cu rugaciune, e binecuvantata cu semnul Crucii si e atat de gustoasa, desi e facuta din ingrediente simple.
    Am citit si eu ceea ce ai scris despre mancarea congelata (insa am vinete si ardei copti in congelator, pentru iarna ...). Ce mi se pare cu adevarat ciudat e o metoda de economie si de a avea mereu ceva de mancare in casa, cand nu e timp de gatit: aceea de a gati efectiv diverse mancaruri, apoi de a portiona mancarea in pungute/cutii, la congelator si de a o scoate la nevoie (se mai fierbe putin sau doar se incalzeste). Deci un fel de semipreparate facute in casa. Asta nu-mi vine sa fac, prefer mai degraba sa mananc orez cu putina dulceata sau un piure simplu, daca de altceva nu am timp sau nu am ce sa mananc.
    Ghetuta desenata de Ilinca e plina de acadele, bombonele si prajiturele :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Am citit și despre experimentul cu orez, un borcan in care avea orez căruia îi vorbea urât și unul în care îi vorbea frumos și îi mulțumea. Ținute ăb condiții identice primul a putrezit și al doilea a încolțit, așa că și vorbitul cu mâncarea ajută pe ici pe colo

    RăspundețiȘtergere
  5. Am ascultat aseara conferinta bloggerilor culinari care s-a tinut vineri la Bucuresti si la care eu nu am fost. A fost invitata o doamna cercetator la un institut pt alimentatie si zicea ca dintre toate, congelarea este metoda cea mai buna si mai sigura de pastrare a proprietatilor alimentelor. Atata doar ca cele congelate industrial sunt mai bune decat cele congelate acasa. E vorba de cat de repede se produce congelarea, acasa mai dureaza totusi cateva ore pana sa inghete produsul complet, in timp ce in mod industrial asta se intampla in cateva minute, de aceea se pastreaza mai bine si au termen de valabilitate mai lung. Ma rog, asta a spus in esenta si argumentat doamna aceea si parea ca stie ce spune.
    Eu cred cu tarie in puterea rugaciunii si a sfintei cruci asupra mancarii. Cand ma apuc de gatit aprind intai candela. Nu mai stiu unde am citit asta, cred ca la Maica Siluana si de atunci imi place mereu sa incep asa cand intru in bucatarie. Apoi parca fac totul mai cu drag si mai cu bucurie.

    RăspundețiȘtergere
  6. si mama se inchina cana gateste iar noi facem cruce la tot ceea ce mancam,,asa ne-am obisnuit! ce carte de maica citesti,eu cea cu lucrul marunt,mai am un pic sper sa o termin azi,tare mult mi-a placut!

    RăspundețiȘtergere
  7. in primul rand iti urez multa sanatate de sarbatori!
    In al 2lea rand, despre mancare s-a tot scris in presa romaneasca si o sa tot vorbim cat timp mancarea ne coordoneaza. Fiecare aliment are calitati si defecte, asa ca eu consider ca ai facut o alegere buna sa iei jumatate de porculetz. Ba chiar te invidiez un pic, ca eu nu am posibilitatea asta.
    Asa ca iti foresc sa il mancati cu drag! mai important pt mine este ce e in creier decat ce e in gura, important cum ne bucuram de viata, de mancare, cum multumim Domnului pt ce primim, conteaza atmosfera din casa si de la masa. Asa ca mancati-l cu bucurie si multumiti zilnic lui Dumnezeu ca aveti posibilitatea sa mancati.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...