Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

duminică, 20 decembrie 2015

5 zile pana la Craciun

Mai sunt cateva zile pana la Craciun. Afara e soare si frumos, am senzatia ca vine primavara:), desi avem brad nu reusesc sa intru in atmosfera unui decembrie clasic. Oare daca as trai intr-o tara calda cum ar fi?
- in casa e un talmes-balmes familiar: unele trebuiesc donate, altele aruncate, altele aranjate, altele...
-  cumparaturi am facut muuult mai putine ca in alti ani, cadourile vor fi simbolice si dulci:)
- mancarea va fi foarte sumara de Craciun: fripturica de purcel cu urda sarata si mamaliguta (la pranz si seara, iar dimineata lapte cu cacao si cozonac)
- vreau sa fac prajitura de Craciun: un cheesecake cu blat de oreo, philadephia si ciocolata cu lapte+ciocoalta alba (una sa o duc cand mergem cu colinda si una sa o mancam cand pe 26 avem musafiri)
- am cumparat si ingrediente pentru o prajitura cu portocale si mac (dar...vedem daca am timp si-mi iese;)
- mai vreau sa fac biscuiti cu fulgi de ciocolata si de ciocolata (asta daca nu uit sa-mi cumpar baterie la cantarul de bucatarie;)
In rest vom manca portocale, vom bea cafele cu lapte si vin fiert:)
Saptamana asta mi-a adus bucurie:
turta dulce facuta de noi (gaura e pt agatat in pom)
jucariile - oare exista cineva de 35 ani normal caruia sa-i placa jucariile ? Ei bine, in afara de bufnite, gaini si vulpite, imi mai plac pinguinii (chiar m-am interesat daca n-as putea sa am si eu unul:)) la un moment dat, ca pet, raspunsul este ca desi sunt nebuni care au un pinguin, este ilegal


2. mirosul de copt in cuptor - braduti de turta dulce







something old, something new
o buscunisca asa de fainaaa:) - sunt oameni de departe pe care-i simti tare aproape si, din cand in cand se intampla sa primesti daruri asa de speciale:) si sa te bucuri ca un copil - multumesc Claudia mea draga
o carte de imprumut care a ajuns la mine exact cand trebuia
o lana in culorile curcubeului:)
calendarul de advent colorat (un pic mai am:)
Intentionez sa-mi iau concediu de miercuri, sau joi:), sa fac in fiecare seara cate ceva dulce ca sa nu ma aglomerez:) si ca sa fie gata atunci cand mergem cu colinda:). Asteptam fulgii:), in magazine n-aveam drum (ce bineee, pentru ca sunt foarte aglomerate), portocale si paine gasim la magazinul de jos:). Sa aveti o saptamana plina de spor( si zilele pana la Craciun sunt frumoase si conteaza, asa ca, incetiniti ritmul si bucurati-va :) de ele...mereu mi-au placut tare mult ajunurile, asteptarea sarbatorii... Inca n-am avut curaj sa ma duc sa ma spovedesc si acest post a fost din pacate o dieta pe baza de legume si cereale...
Cumva astept noul an...am senzatia ca va fi un an al schimbarii. Craciunul sper sa-l traiesc ca in copilarie:) - imi amintesc cand ma duceam la culcare in ajun la tara, in camera mea de atunci (care intre timp a devenit a bunicii, apoi a bunicului), focul trosnea in soba, cersafurile miroseau a ger, se vedea lumina prin geamul usii, afara zapada scanteia si intrezareamTaina tremurand de emotie, si atunci ma rugam Pruncului, multumeam, cu bucurie. Intre timp, luminitele, blinc-blincurile, cadourile, zgomotele-mi fura an de an minunea, mereu incerc sa o prind, mereu se strecoara pe langa mine, fugind de graba, de vuiete, de lumini prea puternice, de poleiala si se ascunde in camere cu miros de ger si foc de lemne, in suflet de copii, care nu asteapta nimic, coplesiti de preaplinul tainei din noaptea sfanta. Sper ca anul acesta sa fim martori cu pastorii, sa suflam caldura cu vitele, sa stralucim cu steaua, sa aducem daruri cu magii Pruncului Iisus (oricat de putin, chiar cu greutate, macar efortul nostru sa i-L punem la picioare)

23 de comentarii:

  1. Noi de Craciunul acesta ne facem musafiri de profesie. am aranjat casa din timp sa o putem admira in voie, dar vom pleca si pe la altii sa nu spuna ca ne duc dorul. :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) ce fain:) Sa aveti un Craciun de poveste:*

      Ștergere
  2. Turta dulce arata bine, mi s-a facut pofta! Daca vrei sa te spovedesti, saptamana asta inca se mai poate. Din ce stiu eu, dimineata si seara preotii inca mai spovedesc, cel putin la parohii din Iasi.. Nu iti trebuie mult curaj sa te spovedesti... Preotul este acolo sa asculte, doar atat. Si ca sa inchei intr-un mod amuzant: vreau si eu un pinguin! Ana.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)...da cred ca ai dreptate..., sunt tare dragalasi, nu-i asa?

      Ștergere
  3. Draga mea draga:

    * ma bucur ca citesti cartea cu pix si foaie alaturi:)

    * minunat iese turta voastra dulce

    * asa de draga mi-e Ilinca in seriozitatea cu care face lucrurile:)

    * de Craciun sa porti buscunita, eu voi fi acolo cu tot gandul bun!

    * spune-i, te rog lui Hristos , pruncul din iesle, ca nu ai curaj....iar si iar si iar. Il vei primi! Si apoi mergi cu inima deschisa la un parinte pe care sa il simti cumva pe aceeasi lungime de unda, iar cand vei marturisi, Pruncului ii vei spune toate! Si va fi mare bucurie! Si in Cer...si in inima ta! Nu uita:" cred, Doamne ajuta necredintei mele" sau altfel spus: " Pot, Doamne, AJUTA neputintei mele!"

    Imbratisari dragi!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ma alatur si eu Anei...nu-i nevoie de curaj la spovedanie, doar de o inima dornica sa-L simta pe Pruncul ce se naste... Sper sa ajung si eu! Craciun fericit! Maria

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da...stiu ca e asa si totusi imi gasesc multime de piedici...

      Ștergere
  5. Pai ... MIE :)) imi plac jucariile si cartile pentru copii si am 36 de ani. Nu stiu daca e normal, ca asta te intrebai, dar ... macar nu esti singura. :))
    (pinguin real nu m-a gandit sa-mi iau :)), cel mult o pisica sau un catel, dar, din pacate, nu pot tine animalute in casa)
    Turta dulce v-a iesit asa frumos! Poti sa scrii reteta, te rog?
    Nu pot sa-ti dau sfaturi acum, nu sunt in masura ... iar fetele dinaintea mea au scris frumos, mai frumos decat pot eu. Doar as vrea sa-ti spun sa nu te necajesti tare ca si postul asta a fost o dieta. A fost mai mult decat o dieta pentru ca a fost o renuntare la bunataturi pentru Dumnezeu, cu gandul de a tine post (nu de a slabi, de a-ti curata organismul etc.) care te apropie de El.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dadada si tie:************* : 3+1/2 cup de faina, 1cup miere, 1/2 lingurita sare, 1lingurita cu varf praf copt, 2 lingurite scortisoara, 3 lingurite cacao, 100 g zahar, 1 ou. Le amesteci toate, iese un alaut foarte lipicios, il lasi la frigider peste noapte, apoi pe masa infainata il lucrezi (inghite destuld e mutla faina). In cuptor la 175 grade, il lasi fix 10 min pe ceas. Diete de slabit sau de detox nu pot tine, da pentru a ma limita de la bunatati l-am tinut , dar e prea putin. Poate prea putinul e doar o prima treapta si cu ajutorul Domnului voi mai urca macar jumatate). Te imbratisez fetita frumoasa:*

      Ștergere
    2. Am vrut sa mai spun ceva cand ti-am scris. Ca dieta (cum zici tu) nu e in van pentru ca se poate merge si dupa Craciun la spovedit, si dupa Boboteaza, oricand (doar il intrebam pe parinte in ce zi este la biserica). Ne gandim prea mult si amanam (si stiu prea bine cum este, ca sunt "soi rau"). O data am amanat pana in ultimul moment si evident ca nu se putea, iar parintele mi-a zis: "nu-i nimic, te astept imediat dupa Pasti". Ultima zi a postului Craciunului nu este si ultima sansa pana la postul Pastelui (stiu ca stii, numai ti-am reamintit). Ma straduiesc mult sa nu dau sfaturi, totusi nu vreau sa fii dezamagita de tine si asta sa te traga inapoi, ci sa mergi la mai departe, mai hotarata :*.

      Ștergere
    3. Stiam dar am uitat:) si acum mi ai amintit tu:* multumesc draga mea Maria... Mi ai dat speranta

      Ștergere
  6. Craciunuri ca in copilaria noastra, a generatiilor de 35+, nu vor mai fi, din pacate. Sunt sigura. Imi pare enooorm de rau pentru copiii de acum care nu vor sti ce inseamna Craciunul. Ei nu vor trai decat "craciunuri". Trist.

    Hai ca-i buna! Si eu as fi vrut un pinguin, la un moment dat, dar mi-a trecut repede =)))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu, dimpotriva, sunt sigura ca si ai nostri copii vor spune la fel cand vor creste mari. si anume ca au avut Craciunuri minunate alaturi de noi, parintii lor. si asta pentru ca, la varsta copilariei, filtrul prin care privesti viata si tot ceea ce ti se intampla este mereu roz.
      atunci cand regretam ceva din trecut, de fapt regretam propria copilarie, varsta de aur a fiecarui om.

      Ștergere
    2. Fiecare generatie are bucuriile ei:), dar din pacate sarbatorile devin laice. Apoi...se cultiva chestii artificiale in dauna celor traditionale, a elor profunde. Mai si cumparam totul de-a gata, pentru ca multe dintre noi lucram pe 24 program normal... Dar a face un Craciun amgic oricand depinde de noi si de ei (copiii nostri:)

      Ștergere
  7. sa folosesti sanatoasa masinuta! toate pozele sunt superbe!

    RăspundețiȘtergere
  8. Cat de frumos ai descris Craciunul din copilarie! Speranta de a-l retrai ca ca in acele timpuri nu ne va parasi niciodata...

    A treia poza e preferata mea, desi si cea cu turta dulce imi face cu ochiul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aveam atat de putine, dar Il aveam pe Hristos...acum am senzatia ca imi scapa:)

      Ștergere
  9. Cuisoare nu ai pus la turta dulce? Mie imi place turta dulce tocmai datorita aromei de cuisoare. Am gasit o reteta cu un amestec de condimente, fireste, toate exotice si parfumate, pentru turta dulce. Ramane pentru anul viitor sa le adun si sa le imprietenesc laolalta intr-un borcanel, acum am folosit doar scortisoara, cuisoare si ghimbir.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-am pus dar nici nu aveam:), dar le trec pe lista si punem la anul, sau daca mai facem :*. Multumesc de idee :*

      Ștergere
  10. Buna Anca, te citesc de putin timp, dar tare esti pe inima mea.Craciun Fericit si multa sanatate va doresc..Eu nu am trait Craciunul tau (m-am nascut ceva mai tarziu), dar tot simt ca lipseste ceva, si cand nu e nici macar zapada, senzatia e si mai grea:-<...cred totusi ca minunea e undeva in inimile noastre, trebuie sa "sapam" ceva mai adanc doar...Sarbatori cu caldura in suflete:)

    RăspundețiȘtergere
  11. O îmbrătisare de la Bucuresti, pentru tine si Ilinca. Sper ca ti-au iesit planurile, ca ati petrecut zile senine în asteptarea Crăciunului sau bucurandu-vă de sărbătoare (cred ca acesta era planul de fapt). Sărbători frumoase în continuare!!!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...