Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

duminică, 18 octombrie 2015

Dreptul de a purta pantaloni

Ilinca imi relata cum doua fetite de la ea erau in rochita si nu se jucau cu treia care era cu colantei si aia s-a apucat de plans. De ce nu se jucau cu X? Pentru ca ele aveau rochita. Am repetat intrebarea, simteam cum mi se urca tot sangele in cap, de obicei ii tin o teorie cum ca tu mami niciodata sa nu faci asa, ca nu conteaza hainele ci inima....dar acum am izbucnit: sute de ani femeile din toata lumea au luptat pentru dreptul de a purta pantaloni, unele au fost omorate pentru acest drept. Pantalonii inseamna egalitate, asa sa le spui colegelor tale, da? Ilinca ma privea siderata, neintelegand nimic:). Pana la urma nu era vorba de fusta si pantaloni ca si simboluri ci de frivolitati feminine de...gradinita.

16 comentarii:

  1. Unde au invatat ele sa faca astfel de diferente?! Pentru un copil de gradinita chiar sunt atat de importante aceste aspecte?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din pacate da, si...ii marginalizeaza pe copiii prost imbracati (prost imbracati inseamna fara rochii cu Elsa la fete si tutuuri si pantofioi de balet - cine are si un mic toc e vedeta)-pe mine ma sperie, pana ajung in liceu se transforma in fetele popupare din filmele americane si eu...ei bine eu nu stiu cum sa stopez asta la copilul meu:), acasa spune ca mine, dar in comunitate cu siguranta vrea sa fie una din cele din club:)

      Ștergere
  2. Vor creste si vor intelege. Acum oricum le imbraca mamicile. Apoi vor alege singre ce vor sa poarte.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper...cand a fost astavara la diverse gradinite, la una de cartier, copiii erau mai saracuti, erau asa firesti, jucau jocuri copilaresti de tot, ...aici se joaca de-a miritul:D (nu ma miresc cu tine ci cu ea, ca ea e mai frumoasa) si cam atat

      Ștergere
  3. Da' aici nu e vorba de simpla cochetarie, aici e vorba de comportament. Resping un copil pt ca nu le seamana intr-o anumita privinta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din pacate...hainele si pantofii si parul lung a luat proportii hiperbolice la ea in grdinita. Vorbesc mult prea mult despre haine si valorizeaza hainele si...toata lumea vra sa fie prietena cu cutareasca ca are cele mai frumoase haine. Ce inseamna cele mai frumoase haine? Are multe rochii si olanti si bluze cu Elsa:d

      Ștergere
    2. Nu inteleg de ce Elsa e asa adorata de fetite ...................... sa-mi explice si mie cineva :)), ca eu nu am fetita ca s-o intreb.
      M-am uitat la film de cateva ori si, pentru mine, Anna e personajul principal, bun, dragut, simpatic, amuzant, copilaros.
      Elsa e in plan secundar chiar daca ea e cea care la final da "a true love kiss" si-o salveaza pe Anna. Nu-mi place cum a fost desenata Elsa, e putin prea vampa.

      Ștergere
  4. La aceasta varsta se contureaza identitatea de gen, nu principiile revolutiei franceze, nici feministe...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :), eu prezentam izbucnirea mea dintr-o perspectiva hazlie:)), a fost o iesire a mea depsre niste lucruri pe care nu le poate intelege un copil:), nu e vorba nici de identitate, nici de principii feministe (a caror adepta nu sunt), ci interesul exagerat acordat hainelor (in special celor cu un anumit personaj din desene animate)

      Ștergere
  5. Iar cuvântul frivol in context prescolar cred ca e nefericit ales...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oh, sper sa aveti dreptate:) si sa mi se para doar mie si educatoarelor ca totul se invarte in jurul hainelor, pantofiorilor si costumatiilor. Sper ca ..clubul celor imbracate frumos din grupa ei se va reorganiza in clubul celor istete, celor cuminti, celor care fac fapte bune, celor carora le plac lucrurile copilaresti:)

      Ștergere
  6. E ingrozitor ce se intampla..citisem pe undeva de fetite care respingeau alte fetite pe motiv de greutate si deja tendinte de anorexie din gradinita, ce sa mai zici intr-o astfel de situatie??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da...si copilul meu care e la limita de jos a greutatii, e chiar slabuta intr-o zi imi zicea ca ea nu mai mananca ciocolata, ca vrea sa fie balerina...

      Ștergere
  7. Draga ana, îți citesc de mult blocul. Ești tare scumpa. M-a îngrijorat situația din grădiniță fetiței tale.banuiesc ca este o grădiniță mai bine cotată. As îndrăzni sa iti spun gândul meu : de vreme ce copii din grupa ei visează numai hăinuțe, sa se mărească, ele și balerine poate ca ar fi o idee sa te mai gândești asupra grădiniței. Mai bine un grup modest care sa se joace simplu, curat, cum era grădiniță aceea cu copii sărăcuții. Acum este în formare caracterul ei, acum poți modela cum dorești tu.si educatoarea este importanta pentru ca una este sa-i mai scape un drăcuit și alta este sa duca de exemplu copii în Sărbători la biserica. Desigur ca astea se fac cu sacrificii din partea părinților dar eu zic ca merita. Tu ce părere ai? Andreea

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De cand am vazut cum se joaca la acea gradinita mam gandit la asta:). Educatoarele incearca sa stopeze fenomenul pizzi, dar...nu prea au succes:). Schimbarea la alta gradinita implica multe complicatii, nefiind in drumul meu spre serviciu, dar oricum ma gandesc din ce in ce mai des la asta - ar insemna sa o duc de la 7(prima) sis a o iau la 5 si(ultima). Motivul pentru care n-am schimabt-o de la incepututl anului a fost stabilitatea:), dar...poate din semestrul II...

      Ștergere
    2. Educatoarele nu vor reusi sa faca nimic fara sustinerea parintilor. Parintii inca nu au inteles ca pentru succesul educatiei e nevoie de consens si colaborare permanenta. Din pacate, sunt putini parinti ca tine...

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...