Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

vineri, 28 august 2015

Vineri, jurnal

Azi 28.08.2015, se anunta o zi caniculara, dar in casa e racoare si bine
M-am apucat de aruncat: hainele deja au ajuns laga gunoi, urmeaza oale pe care le tineam ca sunt de la bunica, dar eu folosesc 3 oale pe care mi le-am cumparat dupa nevoile noastre, prosoape, lenjerii vechi, cd-uri, cursuri, carti, hartii, porcarii, multe lucruri care "daca trebuie vreodata" le-am tot inconjurat. Unele de care ne putem dispersa dar sunt bune si faine vor ajunge la altii.
Desi am multe icone, in bucatarie in afara de candela nu aveam nici una. Tineam in biblioteca una cu Iisus pe suport de carton, pe care o am de muulti ani si azi am agatat-o pe peretele de deasupra mesei. Nu va zic ca atunci cand m-am asezat la masa am avut impresia ca aerul e plin, ca locul e plin, intr-un mod minunat, un gest atat de mic, o schimbare atat de mare.
In septembrie plec in Turcia si ma gandeam sa le duc celor de acolo, cu care ne-am imprietenit cate ceva romanesc: am facut afinata pentru ca atunci cand au venit la noi cei mai putini religiosi au gustat si au mai comandat si ei de cate ori am iesit, ma gandeam sa o pun in sticle mici de sticla de la apa minerala, sa le leg cate o fundita de steag romanesc si borcanele de miere de salcam, in aceeasi formula. Cand merg intr-o tara straina mereu cumpar miere locala, are gustul salbatic al locului. Imi place mierea lor vascoasa si cu gust aspru de ierburi, asa ca ma gandeam ca cea mai contrastanta este a noastra de salcam. Alte idei n-am :), acestea imi sunt la indemana...
Mi se pare ca incepe sa vina toamna, afara deja sunt frunze cazute, dimineata e o raccoare minunata, eu incep sa am obiceiuri de toamna, sa folosesc culori de toamna la micile mele proiecte...
As vrea sa:
       - ma apuc de lucruri noi: sa invat sa innot, m-am inscris la un curs de fotografie care incepe la sfarsitul lunii!
       - sa conserv pentru iarna : pungute cu o rosie un ardei capia, as vrea sa fac ceapa rosie murata cum am vazut la Iuliana
        - sa-mi cumpar: o kukta (oala sub presiune) si un blender vertical (pentru supele creme - pe care eu le fac foarte des si pentru pasca fara aluat (cheesecake) pe care la fel o fac des. Momentan folosesc un blender normal, cu vas, care ocupa mult loc si care nu prea face fata, la branza cel putin.
Ilinca a citit ieri singura primele cuvinte (titlul unei carti), dar pentru ca eu n-am fost acolo cand a spus primele cuvinte m-am emotionat toata, de mi-au dat lacrimile.
Un week-end plin de bucurie!


16 comentarii:

  1. E asa de liniste si frumos la voi, ca ma umplu instant de buna dispozitie cand ajung pe aici. Imi aduci cumva aminte de gsheller.com numai ca ea are mai multi copilasi si animalute in curte, dar tot pace razbate din fotografiile si cuvintele ei. Multumesc!
    Ramona

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) multumesc, nu-i ea de nasul meu, dar pana la urma toate pretuim lucrurile mici, bucuriile zilnice:)

      Ștergere
  2. Ma bucur din suflet pentru mica cititare!

    RăspundețiȘtergere
  3. Felicitari pentru mica cititoare ! Ce inaltuta e, devine o domnisoara in toata regula. Ce fain ca ti-ai improspatat casa si planurile si pe mine toamnele ma inspira si imi dau elan. Spor si curaj sa inveti sa inoti! Iti recoamanda cu drag o impatimita care a invatat sa inoate aproape dupa ce a invatat sa mearga si pana in ziua de azi, este sportul/relaxarea preferata. Asta multumita tatalui meu! Si copilasii mei inoata si ne bucuram cu totii de apa, mai ales cand vremea urata nu ne ofere prea multe variante...bazinul este peste drum.:-). Si noi am adus de multe ori de acasa miere cadou si nu am dat gres.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La mine in familie nimeni nu stie sa inoate, dar eu voi invata:). Vreau sa ma bucur de mare :) si o voi lua si pe Ilinca. Ce fain:), va simtiti cu totii bine:*

      Ștergere
  4. La cat mai multe lacrimi de BUCURIE , mamicuta draga ! Felicitari micutei cititoare ! O TOAMNA MAGICA VA DORESC !!! Pupici multi , dragele mele dragi !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim:*, la fel sa aveti:), "pune plan" cum ziceau bunicile, adica fa lista:)

      Ștergere
    2. Chiar o sa incerc , sa vedem ce iese ! Pupici minunatei tale !

      Ștergere
  5. Felicitari pentru mica cititoare !
    voiam sa te intreb demult...cum e cratita aceea de fonta de anul trecut din lidl? si acum regret ca nu mi-am cumparat
    ce bine de tine...turcia...vreau si eu,dar e tot pe lista de asteptare deocamdata...
    am convins-o si pe mama, a aruncat 10 saci de lucruri din sifonier,eu acum sunt varata in birou si biblioteci,dar azi fac pauza,,e mare sarbatoare ,nici sa maturi nu e bine,cica,desi asa ma incurca "babismele astea,nu cred eu ca a zis Mantuitorul sa stam in cocina daca e sarbatoare, in fine, poate gresesc, pupici si we placut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este foarte faina, am vazut asemanatoare la kitchenshop si pe la Slegros, desi alea de la Selgros pareau mai slabute. Eu o folosesc cu precadere, se face o temperatura mult mai mare cred decat la celelalte oale/cratite cel putin asa mi se pare mie si mancarea se face mai repede si mai buna:)). 10 Saci? Inseamna ca deja a nceput casa a respira:), dupa biblioteca sa vezi cum o sa va simtiti. Eu am aruncat si lenjerii de pat si prosoape mare parte (cu cat mai putine cu atat mai bine:)

      Ștergere
  6. Răspunsuri
    1. Asta cam aduc si eu cand merg pe undeva:))

      Ștergere
  7. La turci nu stiu deloc ce merge dus drept cadou. Noi colegilor din Olanda si Germania le ducem cozonaci (unul dintre ei nepricepand ce e ala, ungea feliile cu margarina, mi s-a facut rau cand l-am vazut, ce blasfemie!!! :))), dulceata de trandafiri, dulceata de nuci verzi, palinca de gutui+gutuie ca fruct ca nu reuseam sa le explicam ce e aia :)) Iar cand vin la noi le dam la cafea ciocolata cu rom (care mie nu-mi place, dar lor da), eugenii care le plac foarte mult, mai ales ca le explicam ca au nume de fata si ca noi am crescut cu ele :)) Mai sunt inebuniti dupa icre de peste ca ei nu au, dar unora li se par prea grase...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-as merge cu dulciuri, ale lor sunt foarte bune si cred ca ale noastre nu-s suficient de dulci, dulceata e o idee minunata de cirese amare, nuci, afine (unde mergem noi e un fel de patria trandafirilor, exporta mai mult decat toata Bulgaria), iar palinca e mult prea tare - ei sunt oameni religiosi, nu-s obisnuiti cu bautura:), dar dulceata sa vad de unde fac rost;)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...