Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

joi, 13 august 2015

Flori pentru bunicute

Cand eram copil mergeam cu stra-bunica mea la Biserica duminica, de sarbatoare, culegeam si duceam Maicutei Domnului ochiul boului. Bunica Natalita era aproape oarba, avea glaucom, ea statea sprijinita in bat (baston) la portita si eu le rupeam cum puteam, unele mai scurte, altele mai lungi (aveam 4-5 ani, varsta Ilincai). Sunt niste flori asa uratele, asa colorate, asa dintr-o bucata, asa vesele, asa de demult :) cand o bunica si o fetita parcurgeau drumul pana la Biserica in 2 ore , nu pentru ca ar fi fost departe ci pentru ca bunica mergea incet, incet si se oprea la fiecare poarta sa stea de vorba, iar fetita zburda ca un iedut inainte si inapoi.
Astazi in piata mi-am cumparat un buchetel de la o bunicuta batrana si dupa ce am platit, mi-a mai prins o floare in el:)
Singurul vers despre flori si bunici(in varianta originala mame), citit in vremea liceului, pe care mi-l amintesc vag: "Dupa cum eroismul fiilor ucide egal/Pentru florile de la troita si cele de la sinagoga" Shaul Carmel (un poet roman evreu)

7 comentarii:

  1. E asa de fain cum cateva floricele (aparent) neinsemnate si uratele (dar nu-s) te-au intors instant in copilarie, de mana strabunicii, pe drum spre biserica. Atata putere sufleteasca vine din amintirea asta ....
    Mie floricelele rupte nu-mi plac pentru ca mi-e mila de ele, prefer sa le stiu fericite in pamant si am foarte rar acasa flori in vaza. Cumpar, din cand in cand, de la batranei sau copii (pentru ca sunt vandute altfel, cu suflet).
    DAR ... de un lucru sunt sigura: florile se bucura sa mearga la icoana Maicii Domnului.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaa, mai ales ca inainte nu erau asa multe florarii, oamenii la tara cel putin, duceau doar flori de gradina:). Si eu imi cumpar flori de la tara (adica de la oameni care chiar par de la tara):)

      Ștergere
  2. Imi aduc aminte de florile acestea, le ziceam flori boieresti. Imi aduc aminte de mamaie, de copilarie, de tara, de casa, de viata frumoasa de la casa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) suna mult mai frumos boieresti decat ochiul boului:). Da, floricelele acestea colorate umpleau gradinile bunicilor noastre . Acum cred ca nu prea le mai planteaza nimeni :), sunt alte flori la moda:)

      Ștergere
    2. Doar mama, la ea in curte! Pe ea o inveselesc, pt ca-s colorate:)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...