Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

luni, 20 iulie 2015

Lumea ideala versus gradinitele

Revenire: astazi toti copiii plangeau, un baietel de grupa mare facuse pipi pe el si striga doamna, doamnaaaa - nu-i rasundea nimeni, pentru ca doamna bea cafeaua pe terasa cu castile pe urechi (din pacate si ieri la fel). Concluzia este ca aici nu-i nimic care sa placa:) la niciun copil...
Intr-o lume ideala, copilul meu si alte zeci de copii asemeni lui nu ar trebui sa-si schimbe gradinita saptamanal, sa se adapteze saptamana de saptamana la alt loc, alta mancare, alte doamne, alte paturi, alt drum pana la baie, alte intrebari...
Intr-o lume ideala ar fi 1-2 gradinite de serviciu si s-ar perinda doamnele care nu au concediu si sunt in activitate, nu copiii. Pentru un copil de 4-5 ani e foarte greu sa se adapteze sapatamanal la alt spatiu, pentru un adult mai usor. Doar ca invatamantul romanesc se gandeste la interesul adultului, mai putin al copilului.
Astazi copilul meu a facut o scena la gradinita. Am zis pa, apoi cand sa urc in masna am auzit un copil urland. M-am intors - copilul meu fugea dupa mine si o doamna il tinea. Nu reuseam sa o linistesc nicicum, ea voia sa mearga cu mine la serviciu si sa ma astepte in masina,pentru ca...nu-i place aici. Dar ce nu iti palce? Nimic nu imi place...(saptamana asta merge la cea mai frumoasa si mai dotata gradinita din oras, dar...)
Copilul meu nu a mai facut niciodata asa o scena, ceva a facut-o sa urle, pentru ca nu era plans ala. Un copil de cinci ani nu plange degeaba.
Intr-o lume ideala coplul meu ar avea bunici pensionari, la tara, unde sa mearga in vacante. Pentru ca nu traieste intr-o lume ideala, schimba saptamanal gradinitele. Oare cine a gandit acest program ar putea sa se adapteze saptamanal la un job nou?
Astazi sunt suparata, mi-am lasat copilul urland dupa mine la gradinita...
copilul meu pe scari la gradinita ei

28 de comentarii:

  1. Dragile de voiiii! Sper sa treceti cu bine si cu mai multa veselie peste vara aceasta. Din pacate lumea nici nu prea tinde spre ideal, iar de a fi ideala nici nu se pune problema.... Va pup! Sper sa va fie bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :* o sa fie, cu mici suferinte :), dar care trec:)

      Ștergere
  2. Uf, incredibil de grele momentele astea! Si eu am frustrarea asta cu gradinitele, dar din pacate se pare ca locul aceala ideal la care visam noi ca mame nu exista si uite asa ajungem sa facem tot felul de compromisuri. :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu e vorba de un ideal, macar de o normalitate, vreau sa vad o tara din lumea aceasta unde in vacanta de vara, un prescolar merge in 9 saptamani la 9 gradinite diferite...cu doamne diferite, copii diferiti, pat diferit, sala de mese diferita...

      Ștergere
  3. ceva / cineva a suparat-o /deranjat-o pe ea acolo....ca degeaba nu facea asta, pacat ca ai fost nevoita sa o lasi acolo :( Sper sa treceti cu bine pana la urna,si da,era mult mai bine sa nu schimbe locatia, e mult mai comod pt un adult.... va imbratisez!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este:), doamna de la bucatarie a intrebat o de unde are cicatricile si pentru ca ea a refuzat sa vorbeasca doamna i-a zis "lasa ca stiu eu ca te-ai ars in foc", Ilinca nu stie ca daca te arzi iti raman cicatrici, deci cred ca e adevarat, oricum ieri si azi dimineata s-a pieptanat jumatate de ora...ca sa fie frumoasa. Probabil ca doamna a spus alteia "ce pacat, ca o sa aiba asta toata viata" (cum vorbesc oamenii fara sa se gandeasca ca un copil aude..., poate a folosit cuvantul urata legat de cicatrice si a facut legatura ca ea e urata...

      Ștergere
    2. uffffff, ce oameni! Cand kucrezi cu copii, pe langa tot ce-ti trebuie mai e necesar si tactul... si ala pedagogic dar si ala de viata, un copil aude exact ca un adult,ce astea nu stiu? bagacioase si rele :( sa o pupi pe Ilincuta si din partea mea, mi-e tare draga!

      Ștergere
  4. Ceea ce tu numesti IDEAL , eu spun NORMAL ! Da, asta ar trebui sa fie normalitatea ... BINELE SI CONFORTUL COPILUL MAI PRESUS DE ORICE ! ....Uite exact aceste aspecte nu-mi dau pace , cand trebuie sa decid "in tara " sau "in afara"...Si nu pot sa inteleg , DE CE trebuie sa fim in mod indirect ( EVIDENT) , din randul celor care provoaca suferinta ...pt ca una peste alta , la nivel de perceptie a unui copilas de 5 ani ...esti exact la fel ca toti ! .... DUREROS ..EXTREM DE DUREROS , cu atat mai mult ,ca totul e inconjurat de neputinta ta ca parinte , sa poti schimba ceva ! Suntem sclavii sistemului , caci constientizare nu ne mai ajuta la nimic .....ba mai mult , produce frustrari !......Sper, si-ti doresc din tot sufletul meu , sa poti gasi o alternativa la aceasta problema , desi personal am incercat cat am fost in tara .....ajungand sa apelez si la o doamna invatatoare care era iesita la pensie , program platit evident , insa nu a acceptat , voia cu tot dinadinsul la ea acasa si nu in cadrul familial al copilului . Putere si protectie divina . frumoasele mele !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt in cautare de bona :). Imbratisari:*

      Ștergere
  5. Off, mi se rupe inima de mila ei...ce-o fi fost in sufletelul ei, mititica...
    Va pup pe amandoua, fete dragi!

    RăspundețiȘtergere
  6. Imi pare rau ca ati trecut prin asta! Si eu cred ca ceva a deteminat-o sa faca asa si nu a putut verbaliza exact ce a simtit, dar o va face la un moment dat, fara sa o intrebi poate. Sau poate chiar schimbarile astea au adus-o la un punct in care a rabufnit. Sper ca vă va fi bine pana la urma. Imbratisari! Daca eram in Iasi, statea cu noi orele cat erai la job!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce frumos:), multumesc draga Claudia:*

      Ștergere
  7. Varianta cu o studenta/eleva platita, care sa stea cu ea acasa, ati incercat? Cu toate ca este greu de gasit o persoana de incredere.. Mi se pare foarte dificil pentru copil sa se adapteze in fiecare saptamana la un spatiu nou, necunoscut. O sa fiti bine, nu va pierderi rabdarea, curaj! Ana.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :* Multumim, da, sunt in cautare de bona:)

      Ștergere
  8. In realitatea noastra care ne asteapta din septembrie, Ilinca va merge la gradinita o saptamana dimineata, o saptamana dupa-amiaza. Eu par a fi singura nebuna care spune ca nu poti spune unui copil prescolar: saptamana asta dormi la amiaza, saptamana viitoare nu dormi; saptamana asta te trezesti la 7, saptamana viitoare te poti trezi la 9.
    A fost un motiv suficient de puternic incat sa nu o duc pana acum la gradinita.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vai nimic nu a pierdut, ce bine ca ai putut sa o tii langa tine, oricat de multe achizitii ar fi avut, ma refer strict la cunsotint, le repeta la grupa mare si...achizitiile pe cealalta aprte, incredere in ea, control al emotiilor, siguranta, afect sunt infinit mai multe si mai importante decat orice cunostinta teoretica de la gradinita. E un lucru bun la gradinita relationarea pe orizontala, nu pe verticala cu adulti, dar in familia voastra plina de minunatii, asta nu e o problema. Poate merge o saptamana da una ba?

      Ștergere
  9. tot Iasi....de anul viitor ma asteapta acelasi lucru...acum am terminat cresa si nu am avut curaj sa il plimbam prin cresele "de garda" ... asa incat facem adevarate scamatorii in fiecare zi sa stea cateva ore cu fiecare dintre noi la servici, fugit in pauze...desi mai avem un copil mare, de 12 ani, dar ...inca nu simt ca sunt pregatiti sa stea impreuna 8-9 ore pe zi. Poate ar trebui sa facem presiuni la nivel de inspectorat...sau poate nici nu e nevoie d epresiuni, poate pur si simplu nu au gandit problema asta intr-un fel logic :(((((((((((( Mihaela....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) posibil. La anul din pacate probabil se va perinda, dar peste 2 ani, cand bebe mic e mai mare, cel mare poate fi motivat sa renunte la o parte din timpul lui si sa stea babysitter? E si un liant extraordinar intre frati:)Eu am avut grija de fratiorul meu;)

      Ștergere
  10. In una din lunile vacanței mari, grădinițele din orașul meu sunt în renovare. Din acest motiv copiii merg atunci la alte grădinițe care sunt în activitate. Îmi pare rău că Ilinca trece prin momente dificile, dar acestea o formează, in definitiv. Cu siguranță totul va fi bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 9 saptamani de vacanta, 9 gradinite diferite: alti copii (fiind deschise alte 3 saptamanal simultan) fiecare-si duce copilul unde-i e mai aproape de casa/serviciu, asa ca nu numai doamnele si locatia dar si copiii sunt diferiti. Din pacare sa fii super adaptat nu este o calitate a unui copil sanatos, cum nici a unui adult nu este :). Cred ca la aceasta gradinita problema au fost doamnele din prima zi:), pentru ca e a 4a gradinita noua de cand a inceput vacanta si pana acum nu a manifestat nicio clipa neplacere sau suferinta...

      Ștergere
  11. Am vazut mesajul tau de ieri, imi pare rau ca nu te pot ajuta cu nimic ...
    La mine la munca unii colegi isi mai aduc copiii uneori si-i tin cu ei toata ziua, la pranz merg sa manance la cantina - dar acum depinde si cum e atmosfera in birou, daca se poate asta la tine.
    Claudia a fost tare draguta, ar fi fost fain sa fie in Iasi - oricum am observat ca voi doua va potriviti bine in general.
    Imi place fotografia, Ilinca e in poza asta tare cumintica si bunuţă, asa - si nu stiu de ce primele cuvinte care mi-au venit in minte au fost cele ale lui Creanga: "fiind eu tare cuminte in ziua aceea" (dupa ce facuse o boacana, cred ca dupa scaldat) :))
    Sa va ajute Doamne Doamne sa gasiti bona perfecta pentur voi :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vai nu exista posibilitatea, venea o colega cu o fetita mai mare (7-8ani) fff cuminte si a primit observatii f dure:)

      Ștergere
  12. M-ai emotionat pana la lacrimi! Pupici Ilincai si tie putere si intelepciune!

    RăspundețiȘtergere
  13. Mie mi se pare scandalos episodul cu castile pe urechi! Chiar nu exista cui sa faci o sesizare? Macar asa...sa vezi daca si la conducere o fi la fel! Imi pare tare rau dar bine ca mai e doar o zi...

    RăspundețiȘtergere
  14. Mi-a adus aminte articolul tău de lacrimile multe, de urletele Puștiului, în trei ani de grădiniță. N-a iubit-o deloc. Nu-i plăcea să îl las acolo, uneori el plângea înăuntru, eu afară. Uneori urla după mine. Au trecut trei ani fără ca el să iubească grădinița. S-a obișnuit, a acceptat-o, că nu era de ales, dar n-a iubit-o. Și-a făcut prieteni, doamnele educatoare au fost... normale, adică nici prea bune, nici prea rele... dar pentru Puștiul meu grădinița nu e o amintire frumoasă.

    Ilinca, tare e frumoasă în poza asta. Și tare-s triste și grele momentele acestea, o știu bine. N-ai cum să nu te răzvrătești și să te doară. Doar că... dacă nu ai alte opțiuni - gen bonă sau grădiniță privată - tot la sistemul acesta de plimbare pe timp de vară ajungi. Și atunci, cumva, trebuie să o ajuți tu pe ea, să o încurajezi și să-i fi alături, că deh, e firesc să simtă de toate!

    Să vă fie bine! :)

    RăspundețiȘtergere
  15. O, Doamne, ce sistem alandala. Noi reusim sa nu avem nevoie de gradinita pe vara, dar in Cluj nu se intampla asa. Ni s-a spus de la inceput ca doar in iulie va fi gradinita inchisa si ca atunci toti copiii vor putea merge la o alta gradinita, dar la una singura, aceea urmand a fi libera in august.
    Nu e de mirare ca a cedat, tot trecand din loc in loc si de la o doamna pe care nu o cunoaste si care, la randul ei, nu o cunoaste, la alta.
    Va doresc sa se rezolve in bine si sa aveti parte si de vacanta frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  16. o draguta domnisoara! :)
    offf, nici nu vreau sa stiu ce zici acolo...o sa aflu, totusi!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...