Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

sâmbătă, 13 septembrie 2014

Toamna mea

In fiecare toamna parca ies din letargia verii. Ma apuc de multe (poate de asta am si inceput 8 facultati:)), de la arte, medicina, constructii pentru ca am asa un chef de a face/de a afla/de a ma misca. Ultimele joburi toamna mi le-am schimbat si acum simt nevoia unei schimbari. Cand am avut problema neurologica de la inceputul anului doctorul mi-a zis sa-mi schimb viata, dar, am tot facut tatonari, schimbari, mai inspirate sau mai putin inspirate, in continuare stresandu-ma foarte tare - tine de fire in mare parte. RMN ul va spune daca am facut vreo schimbare in bine, si, daca deciziile pe care le iau si care ne vor afecta financiar sunt de bun augur ori ba. Ma sperie faptul ca...nu mai stiu sa ma multumesc cu putin, ca sunt total dezorganizata si n-am niciun control financiar, dar orice inceput e greu, va trebui sa ma adaptez, pierzand poate unele avantaje materiale, castigand sanatate si liniste. Acum ca le-am pus pe hartie pare ca trebuia sa fac pasul asta de ceva timp, ca nu exista comparatie:).
Ce-mi doresc toamna aceasta:
-vreau sa ma inscriu la un curs de engleza la British Council pentru ca nefolosind-o nu mai stiu absolut deloc gramatica... am oscilat daca sa fac cu mama mea care este o profesoara incredibila(dar am mai incercat si nu m-am tinut de treaba, de fiecare data amanam sau saream peste ore, plus ca mi-e si jena daca nu-mi fac temele ca la carte). Asa ca...macar pentru faptul ca dau bani tot ma voi duce:) la ore si-mi voi reduce si handicapul vis-a-vis de engleza. Cand eram tanara invatam singura, parcurgeam manuale intregi:) exercitiu cu exercitiu, acum...
-vreau sa ma organizez (este ceva foarte greu pentru mine), eu fiind mai dezordonata, dezorganizata, mi-e mai usor sa gasesc solutii rapide sau sa rezolv probleme pe masura ce apar decat sa planific
-vreau sa ma duc cu copilul in Gradina Botanica - nu stiu cum de nu am ajuns si pentru ca toamna e magica chiar e cazul
-imi doresc sa ma aranjez ca nu stiu de ce am cam neglijat acest aspect si nu e bine. De imbracat/incaltat/accesorii nu-mi trebuie nimic decat doua camasi albe si feminine, pentru ca cele pe care le am sunt cam vechi si par vechi
-am primit hotararea de adoptie si trebuie facut certificatul nou de nastere + sa duc dosarul pentru alocatia copilului
-acus implineste un an de cand e acasa turtita si...as vrea sa-i fac poze faine, in acelasi loc ca anul trecut cu prima iesire a noastra
-sa duc copilul la balet (asta-si doreste)
-sa mergem mai des la Biserica, nu stiu cum dar vara asta n-a fost prea rodnica din acest punct de vedere
-sa citesc mai mult pentru suflet
-sa pun zarzvat - adica cate o rosie intreaga si un ardei capia taiat in pungute la congelator pentru ciorbitele din iarna. Am auzit multe povesti despre cat de nocive sunt alimentele congelate, dar inca nu ma vad punand clasic, taiate, cu sare la borcan
-sa lucrez mai mult cu mainile, sa invat sa citesc o schema sa fac un sal:) crosetat sau impletit
-sa practic o "igiena a mintii", sa stau in liniste sa nu-mi mai bombardez creierul cu tot felul de site-uri, de prostii, de reviste, de mii de stimuli
-sa nu-mi mai pierd timpul cu oameni care nu merita timpul meu, sa nu ma mai scuz si justific in fata nimanui, dar nici sa nu dau preste nas nimanui, sa tac si sa zambesc - am invatat ca ideile putine si fixe nu le scimb, dar ma umplu fie de mahnire fie de venin. Asa ca n-are rost sa-mi bat capul cu asa ceva...
-sa ne plimbam mai mult, sa stam in natura, sa ne bucuram pur si simplu de toamna

gara Baile Herculane (poza de pe net)

29 de comentarii:

  1. Multa bafta cu tot ce ti-ai propus! Sunt sigura ca majoritatea le vei duce la indeplinire!
    Toamna frumoasa si plina de inspiratie iti doresc! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :* La fel si tie Cristina, sper ca macar cateva sa nu le sar...

      Ștergere
  2. numai dorinte frumoase si cuminti, sa-ti ajute Domnul, Om Frumos ce esti!
    Asta cu organizarea mi-o doresc si eu enorm,si mai ales o organizare financiara ca prea sunt risipitoare...cand am ce risipi si apoi fluier a paguba pana la salariul urmator,unul foarte mic, cunosti de la mama ta, sigur!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) stiu ce spui, dar uite ca e timpul sa ne organizam :*

      Ștergere
  3. Ai o lista destul de frumoasa. Sper sa reusesti tot ce ti-ai propus. La partea cu organizarea sunt si eu de ceva timp, dar nu m-am tinut...trebuie sa ma reocup.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Cred ca suntem setate pe inceputuri si datorita inceperii scolii in septembrie, deci..e momentul ideal. Stiu ca listele de ex sunt perimate, si acum se lucreaza cu prioritati si altele, dar pe mine am ajuta mult, mai ales momentul in care tai ceva facut de pe lista:) Duminica plina de bucurie!

      Ștergere
  4. Sa-ti ajute Dumnezeu, "batranico"!! (inteleg ca eu sunt mumie!!!)
    Si din experienta mea "milenara" iti spun ca atunci cand mi-am propus multe, am realizat putine (probabil creste stresul), dar cand m-am linistit, destule s-au realizat aproape de la sine!
    Nu te stresa ca nu poti sa planifici, probabil poate sotul sau altcineva din apropierea ta, in general nu putem tot, ce nu putem noi pot altii, suntem complementari si e bine sa simtim asta!
    Sa va bucurati de toamna, de zile, de tot, impreuna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :* Asa este Maria, mai mult ca sigur nu le voi bifa pe toate, plus ca unele presupun exercitiu de lunga lunga durata. Si unele liniute de pe liste le inlocuim cu altele care ne vin in minte pe loc, sau se muleaza pe zi/situatie. Ar trebui cand facem bilantul sa le trecem si pe ele:)

      Ștergere
  5. În multe dintre dorintele tale ma regasesc si eu, cred ca e cazul sa pun mana sa fac si eu o asemenea lista.
    Nu stiu de ce ar fi nocive zarzavaturile puse la congelator. Eu pun asa de vreo 15 ani si e metoda de conservare care mi se potriveste cel mai bine si care chiar imi aduce prospetimea verii in perioada de iarna. Pun rosii, ardei, dovlecei, pastai, fructe pt compot, fructe pt tarte, leustean ca iarna nu se gaseste, marar si patrunjel ca mereu uit sa cumpar si tot asa...
    Cu engleza la mine cheia succesului a fost exercitiul, nu cursurile. Ca eu ma stiu, sunt delasatoare, parca mi se termina combustibilul pe drum si nu mai am energie sa duc lucrurile la capat, asa ca am abandonat si cursuri, chiar daca le platisem in avans. In schimb am inceput sa citesc in engleza si sa ma uit la filme fara subtitrare. Asta mi-a placut si inca imi mai place si totul se fixeaza altfel exersand. Dar fiecare are metoda lui care i se potriveste. Succes in toate, draga mea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am o cunostinta cre are o tumora si se duce la o clinica destul de cunoscuta din Turcia si i-a interzis sa manance ceva congelat. Ca se modifica moleculele, nu chiar ca la microunde, dar... Acum ma intreb daca doar frigiderele au acest efect, pentru ca de mii de ani oamenii congeleaza.
      Tot invart o carte in engleza ba pe pat, ba pe dulap...mi se pare un handicap aiurea pe care il pot depasi cu putin efort, asa ca trebuie sa fac ceva:)
      Multumesc:*, duminica cu bucurie!

      Ștergere
  6. Probabil e in firea omeneasca sa simtim nevoia de schimbare primavara si toamna. Stiu mai multe persoane care isi constientizeaza aceasta nevoie.
    Eu congelez multe si de toate, sa nu fiu nevoita sa cumpar "de import" peste iarna. Nu are cum sa-mi fie mai rau din congelat decat din chimicalele din legumele de import.
    Iti urez sa ai o toamna frumoasa si te tii de planuri!

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc Cristina si eu congelez destule:) si parte ca mi-e lene sa folosesc alte metode de conservare care implica mai multa munca, dar si pentru ca pun in afara de legume si multe fructe:). Toamna minunata si tie!

    RăspundețiȘtergere
  8. Succes in tot ce ti-ai propus!

    Si eu ma gandeam sa mai studiez ceva, dar imi trece cheful cand ma gandesc cat de lenesa as fi si cat m-as stresa in sesiuni :P.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :* multumesc Irinuca. Nu cred eu asa ceva despre tine :)

      Ștergere
  9. Anca, multa liniste iti doresc si sa faci cat mai multe lucruri pentru sufletul tau!
    Sunt atat de putine lucruri care chiar conteaza in viata si ne ocupam de multe ori tot timpul cu cele care nu conteaza! Ma bucur ca o ai pe Ilincuta, cred ca iti insenineaza multe zile si adauga un alt sens lumii din jur. Cat despre a nu mai pierde timpul cu oamenii care nu merita, am invatat si eu asta pe pielea mea. chiar daca acum par mai "salbatica" :)) pentru cunoscuti, creierul meu e mult mai linistit.
    Sa va bucurati de toamna! Cred ca este superba in Iasi :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Sa ti se implineasca planurile si sa ai o toamna asa cum iti doresti, draga mea!

    RăspundețiȘtergere
  11. Spor la treaba, sa stii ca pe mine tot copilul m-a disciplinat, lista 'mea', a tot scazut in favoarea listei 'ei', vorbesc de lista cu prostioare, in cele esentiale nu m-am lasat. Procesul insa a durat ceva mai mult decat un an.
    Sincer chiar nu inteleg care este problema alimentelor congelate. Sunt de acord cu respectarea regulilor de congelare- decongelare, dar mi se pare un castig folosirea legumelor si a fructelor autohtone, fara adaugare de sare, conservanti, etc , ca cele de la borcan .
    Este adevarat ca exista substante care se concentreaza in legume prin faptul ca la decongelare ele mai pierd din apa- zeama, dar daca legumele au fost bune cand le-ai pus sunt bune si cand le scoti. O saptamana minunata sa aveti ! Ana Ghinea

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cica li se modifica componenta moleculeleor, ca se fac cancerigene. Eu de ex stiam ca metoda prin sarare este sanatoasa. oricum nu conteaza, pentru ca practic nu mai avem ce sa mancam sanatos, asa ca alegem ce putem:). Sper sa ma disciplinez si eu... Saptamana cu bucurie, draga Ana:*

      Ștergere
    2. Ah, nu stiam ca se modifica moleculele si la cele congelate .... :|
      Aflasem altceva, ca atunci cand se decongeleaza un produs, punga de plastic in care sta acesta elibereaza ftalati si bisfenol (in cantitati mai mari decat in mod obisnuit) care intra in mancarea ce a fost congelata si ne afecteaza sanatatea. La fel cum se intampla si cand punem lichide fierbinti in recipiente de plastic.
      M-am obisnuit sa fac o Sf. Cruce deasupra farfuriei cu mancare, a aluatului de paine pus la crescut etc. ... Neutralizeaza Doamne-Doamne ce este rau daca altfel nu ne putem feri.

      Ștergere
  12. Multa bafta sa le reusesti pe toate!
    Eu am fost un om haotic rau de tot, dar cu un mic de exercitiu si perseverenta am reusit sa ma organizez. Financiar nu pot da sfaturi caci e partea sotului (prea multa bataie de cap si eu am destule).
    Mult spor in toate! Multa bafta Ilincai la gradinita ei preferata! Va pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim mult Catrinel. Bafta si voua in noul an scolar:*

      Ștergere
  13. Da, prin sarare alimentele se pastreaza bine, metoda este valabila de mii de ani, doar ca prin borcane si cutii gasesti si alte substante cu rol conservant pe care, zic eu, este bine sa le ocolim.
    In plus, teoriile curg in materie de substante cancerigene, cred ca se scot/ se aloca si destui bani pentru asta si nu stiu zau care sun/daca sunt fondate.
    Gradinita ! Ce vremuri ! Copila mea este a XII a. Ana Ghinea

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dreptate, Ana. La fel era acum cativa ani cu laptele uht- ca e mana cereasca, laptele fiert de noi isi pierde din proprietati, acum vad ca lucrurile stau taman invers.
      Sa iti traiasca domnisoara!

      Ștergere
    2. Multumesc,sa ne traiasca toti copiii !

      Ștergere
  14. sa-ti ajute Dumnezeu sa reusesti tot ce ti-ai propus...draga Anca...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc draga Adriana:* , la fel, sa ne ajute Domnul in gandul cel bun:*

      Ștergere
  15. si eu simt nevoia unor schimbari. Nu stiu, de cand m-am intors la serviciu parca m-am prostit cu totul, nu mai stiu de mine.
    mi-as dori sa fac niste cursuri de dezvoltare personala, nu pentru profesie, ci pentru sufletul meu.Tocmai in Iasi am gasit niste chestii dragute,hihi, dar nu cred ca o sa ma deplasez asa de mult.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce cursuri? Ca si eu am cautat saptamana trecuta...tot asa de dezvoltare, organizare...

      Ștergere
  16. uite aici http://www.centrulisis.ro/

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...