Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

duminică, 28 septembrie 2014

B is from Bread

Astazi:
 - am citit prima carte din "vrafusorul cu carti"- Baiatul cu pijamale in dungi" , nu stiu de ce, ori am citit vreo recenzie, ori mi-a povestit-o cineva, cert este ca ma asteptam la deznodamant. Ideea e interesanta - Bruno, baietelul comandantului unui lagar se imprieteneste cu un baietel evreu de dincolo de gardul ghimpat - mie mi s-a parut o carte usurica de duminica dupa-amiaza; mi-ar fi placut mai sensibila, mai profunda - uneori baiatul parea cam aiurit si gandurile lui lipsite de substanta.
- cred ca a fost o zi evreiasca pentru ca am facut Challah, in romana colaci :) dupa ce am vazut postarea cu painea la simplitaly si am facut-o mai mult din dorinta de a impleti aluat. Doar ca este muult peste asteptari - stiti cate paini am facut la viata mea? Si niciuna, dar absolut niciuna nu a iesit atat de pufoasa si de moale si coaja si miez si tot - are o textura cu totul si cu totul deosebita. Pentru ca n-am avut mac si nici susan am presarat niste zahar pe ea. Una s-a terminat instant:), cu siguranta o voi repeta, adaptand-o, am sa pun lapte in loc de apa si un pic mai mult zahar/miere sa vad daca iese la fel de faina, poate asa nu va mai trebui sa cumpar cozonac:)


18 comentarii:

  1. Oh! Cat de bine poate arata!!! Eu nu stiu daca ma risc sa fac ca as manca-o singura pe toata daca mi-ar iesi :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu am mancat jumatate...oh si m-am abtinut sa nu-i pun si niste unt+dulceata peste...

      Ștergere
  2. hmmmmmm, ce bine arata! Am si eu o reteta de la o colega pe jumatate evreica,insa nu m-am incumetat de lene sa o fac :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa o faci ca nu vei regreta si e chiar placut sa te joci in aluat, plus ca e foarte usor de facut - le pui toate in lighean, nu trebuie sa inmoi drojdia in prealabil si altele...

      Ștergere
  3. Hei, mi-au furat astia comentariul! Ce chestie...
    Deci ziceam ca arata de-o mananci cu ochii, iar daca mai are si zahar, e perfecta pe langa cafea! Foarte frumoasa ti-a iesit, n-am facut niciodata impletita, ia sa incerc...!
    Dar tu cu mirodenii ai facut?! Sau cu bucatele de masline, sau ardei, capia, rosii, din cei ce ii pui pe sfoara la uscat pt iarna?! E tare buna de post, o fac mai ca lipia, sa aiba coaja mai multa!!
    De carte n-am auzit, eu caut "se intorc mortii acasa" de Cornel Constantin Ciomazga, n-am gasit-o, se pare ca tot de pe net va trebui s-o comand...Pe scurt, un fost "visinescu" ajunge sa se spovedeasca la un preot care il recunoaste, fiindca i-a fost victima - se pune problema iertarii...probabil ai auzit, sunt curioasa cum e scrisa... Sa ne mai spui de carti, nu mai stiu ce sa iau si am nevoie ca vine iarna!!
    Iti doresc o saptamana buna-buna ca o paine calda!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte interesant subiectul, neaparat sa scrii despre ea. Cu ardei suna fff bine, cu masline mie nu-mi place, dar poate n-am mancat de care trebuia sau n-am folosit maslinele potrivite. Sunt deschisa la orice pentru ca, nimic nu-mi place mai mult decat painea. Sa dea Domnul, la fel si tu:*

      Ștergere
    2. Pe net găseşti "Se întorc morţii acasă" la Libris şi nu plăteşti transportul. E o carte care merită citită...şi cugetată. E, în primul rând, o carte despre iertare şi iubire.

      Ștergere
  4. Vai, paine calda ... si mie mi-e imposibil sa rezist, iar asta arata asa de bine!
    Apropo de cartea de care spune Maria, am vazut la tv, cu multe luni in urma, un reportaj despre o situatie reala, dar inversa: un monah care in tinerete gresise si fusese tortionar in inchisorile comuniste s-a intalnit cu o victima a sa, sa-i ceara iertare. Mi-a fost tare mila de batranul calugar, era macinat de vina, iar bunatatea si smerenia i se citeau acum pe chip. Celalalt batran pe care-l asuprise spunea ca l-a iertat demult si sper ca a facut-o complet, ca sa-si elibereze si el sufletul de ramasite negative (indreptatite)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ...in cartea lui Viktor Frankl vorbeste despre un doctor care facea experimente pe oameni in lagar, un tortionar, un om oribil, care...a fost prins de rusi si dus in Siberia si care ca si prizonier a devenit un om de o calitate exceptionala...

      Ștergere
  5. Pâinica ta arată grozav...pâine proaspătă cu unt...mmmm...e un deliciu pe care nu-l pot refuza niciodată! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Arata grozav de bine! Dar eu nu ma voi lasa prada ispitei. Abia am mai dat jos vreo 2 kilograme :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) stii ce e minunat? ca azi e foarte pufoasa si moale si buna:), cand faci o pauza merita:*

      Ștergere
  7. felicitari pentru impletitura! foarte foarte reusita! Data viitoare o sa ma straduiesc si eu mai mult.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie mi-a parut mult mai frumoasa a ta, oricum o repet:*, multumesc de reteta.

      Ștergere
  8. Eu am vazut filmul "Baiatul in pijamale cu dungi", un film mai vechi si incarcat de sensibilitate.

    Claudia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa ma asteptam sa fie si cartea, dar...ii lisea coerenta substanta pe alocuri...

      Ștergere
  9. Painea arata demential! Nu vreau sa imi inchipui cum mirosea in casa!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...