Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

miercuri, 4 iunie 2014

Tara in care visez sa traiesc

Am gasit aceasta imagine pe facebook, iar comentariile nu erau tocmai prietenoase la adresa Moldovei. Ce e drept mi-ar placea sa merg in vacante in orase luminate, dar de trait as vrea sa traiesc fix in imaginea din dreapta, sa deschid portita si sa intre gastele in curte si acum si peste 50 ani. Daca acum 10 ani as fi ras si mi s-ar fi parut ca am ramas in urma, acum...mi se pare ceva minunat ca ne-am conservat...

12 comentarii:

  1. Hm... Si mie imi place ce e traditional la noi, dar nu-mi place saracia si nu-mi place sa-mi ia statul mai mult de jumatate din ce castig...Cred ca e bine sa conservam si sa ne dezvoltam totodata in acord cu specificul nostru, nu cred ca e buna stagnarea datorata jafului politicienilor si "oamenilor de afaceri"...Noi nu ne-am conservat, Anca, noi ne-am distrus valorile si am pastrat saracia si alte hibe. Ma abtin, nu vreau sa te intristez.
    Multa sanatate si sa-ti implinesti visul, draga mea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Saraci cred ca am fost tot timpul...dar ne am raportat altfel la saracie, acum privim mai mult la luminile orbitoare si ni se pare ca suntem si mai saraci, inainte eram multumiti cu putin. Nici mie nu-mi place saracia, dar imi place linistea si iarba si casuta albastra mai mult decat super orasul. Cred ca trebuie sa gasesc un mixt bun, care sa le cuprinda pe amandoua :). Imi place modernul, imi place metalul si sticla dar si iarba si lemnul si pamantul...

      Ștergere
    2. Cred ca s-a inteles gresit. Nu ma "regasesc" deloc in imaginea Dubaiului, mie chiar nu-mi plac sticla si metalul, dupa cum stii deja visul meu e casa traditionala din pamant/paianta/variante. Ce am vrut sa spun era ca mesajul imaginilor e corect, noi stagnam, in timp ce altii se dezvolta. Nu discutam directia in care se dezvolta.
      Mie nu-mi place modernul. Daca as fi in locul tau, n-as sta pe ganduri, as alege tara si nu orasul, fetita ta ar fi mai fericita la tara, sau in orice caz nu in mijlocul orasului, nu fara curte, verdeata, animale... Imi stii conceptiile, cred!

      Ștergere
    3. N -am inteles nici o clipa asta Maria, cred doar ca la nivelul Dubaiului nu ne vom putea dezvolta niciodata pentru ca ei au petrol, dar nu au iarba care creste fara sisteme complexe de udare. Mai cred ca desi statul ne jupoaie orice necajit de la glodenii gandului are acces la sistemul medical chiar daca neam de neamul lui nu a contribuit cu nici un leu la asigurarile sociale, si intr-o tara ca SUA nu ar putea... Imi place tara dar ca sa fiu sincera ma si sperie. Pe de alta parte m-a socat Ilinca zilele trecute cand am fost in Palas sa luam nsite prajituri - s-a bucurat tare:Palas Palas...si apoi ne mai intrebam de ce in adolescenta devin shoperite de meserie, cand experientele lor in malluri sunt doar pozitive? Stiu care sunt parerile tale;), nu trebuie sa mi explici. Suntem saraci, dar inca oameni:)

      Ștergere
  2. De acord cu tine, Ancuta! Si eu ma regasesc mai mult in imaginea Moldovei decat a Dubaiului, care vad ca a inlocuit bruma de verdeata pe care o mai avea in 1991, cu sticla si metalul. Ai dreptate. Ne raportam diferit la saracie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acum nu as vrea sa se inteleaga ca pot trai ca un pustnic, sau ca Amish, departe de mine asta..., nu ca nu as vrea sa ma multumesc cu putin, dar nu pot, sunt chiar cheltuitoare si materialista din pacate, si-mi plac lucrurile frumoase si scumpe, dar...spre asta tind, spre asta ma indeamna inima mea. Mai usor mi se pare a moderniza casuta de mai sus, sa-i dau un var si sa-i construiesc o baie decat sa creez linistea si verdele si pacea in cealalta imagine...

      Ștergere
  3. Prima data cand am vazut imaginea am zis ce bine e ca au folosit aceeasi imagine in oglinda, ca daca se duceau acolo cine stie ce gaseau, poate lipsea gardul sau poate era un perete răschit. :) Dar asta e doar un mod al nostru fatalist de gandi.
    Realist vorbind, nici noi nu mai suntem unde eraqm, chiardaca nu la performantele altora. Dar si la noi s+au schimbat multe, oamenii si+au moderniyat mult casutele, nu mai traiesc chiarca acum 10 ani. Dar fiecare vededoarce doreste saavada.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)), nu m-am gandit la asta...dar asa este si noi ne am modernizat:*

      Ștergere
  4. Dubai-ul nu ma atrage, desi e un oras extraordinar, inovator, din multe puncte de vedere.
    Moldova e frumoasa altfel, cele doua locuri nu se pot compara, desi aparent, la prima vedere, primul sugereaza evolutia, iar celalalt pare a fi la polul opus.

    RăspundețiȘtergere
  5. Mai e un lucru, Anca. Cu viteza cu care a progresat, cu aceeasi viteza se poate prabusi Dubaiul.Nu are radacini si nici stabilitate. Iar petrolul se cam duce. SI nici harnicia nu a dat peste ei.

    RăspundețiȘtergere
  6. Anca, esti cu adevarat o visatoare!Cui nu iiplace casuta de la tara, cu flori si pasari ciuculind vesele prin curte!!!Dar te-ai gandit cat ii place omului care chiar traieste acolo, si isi duce zilele cu verdeturile din curte si putinele pasari pe care isi permite sa le taie!? Si cum poate hrani si trimite la scoala copiii din slariile mici pe care CONDUCEREA acestei frumoase tari le ofera!? Ne-ar place sa credem ca oamenii de la sate sunt fericiti , dar eu cred ca asta este imaginea celor de la orasi, satui de agloemratie si traffic, avid dupa linsitea si frumusetea naturii. Acolo lucrurile stau altfel! Altfel si eu prefer satuvurile din Moldova, ca loc de vacanta decta Dubaiul!E superficial si nu reflecta neaprata bogatia intregii populatii...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare parere de rau tre' sa iti dau dreptate.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...