Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

vineri, 27 iunie 2014

Cucuteni 5000 si FIE


In Iasi in fiecare an in luna iunie se organizeaza un targ de oale (presupun ca si in alte orase) - Cucuteni 5000, in cadrul caruia vin mesteri din toate zonele tarii si din Moldova si expun si vand produse din ceramica traditionala. Pentru ca atunci cand eram copil abia il asteptam pentru fluierasul sub forma de pasare pe care mi-l cumpara mama mea am hotarat sa-mi duc si eu copilul sa-i iau fluieras. Asa ca astazi cand am iesit de la serviciu si copilul de la gradinita, ne-am intalnit cu niste prieteni si am fost sa cumparam fluierase, sa cascam gura la targul de oale si sa ne bucuram de FIE si sa ne oprim la concertul din aceasta seara. A fost un festival minunat, Opera Iasi a sustinut concerte extraordinare in fiecare seara pe scenele in aer liber din cartierele iesene; in parcuri au fost organizate biblioteci in aer liber - practic tot Iasul a fost o sarbatoare a literaturii, muzicii, educatiei, asa cum ar trebui sa fie.
In aceasta seara a participat si Eugen Doga (a scris muzica din filmul Satra, Maria Mirabela...), si un minunat vals care cred ca este pe locul 3  in topul celor mai minunate valsuri din toate timpurile, chiar este extraordinar de frumos...De altfel valsul cantat de orchestra si compozitor la pian a fost in incheierea serii...
Al meu copil nici nu respira la muzica clasica, ceea ce nu poate decat sa ma bucure, pentru ca as vrea sa guste muzica in toate aspectele ei.
nu-i asa ca-s frumoase?
ceramica de Bledea este deosebita, am si eu un suport de fructe de ani de zile, parca devine tot mai frumos, pretul lor este destul de piperat in comparatie cu celelalte de la targ, dar sunt ca un poem adresat lutului din care sunt facute, in loc sa-l ascunda il pun in valoare
 asa erau vasele la targ si cand eram eu copil...
farfurii cu simboluri si culori minunate

produse mai moderne: clopotei de vant ...

fluierasii cei mai faini

oale de sarmale
Ilinca si Tudor proband fluierasii
culori traditionale
concertul din seara asta


Si...va invit la vals:

22 de comentarii:

  1. Extraordinar valsul!Il stiam demult dar nu stiam si compozitorul.Iar ceramica este tare frumoasa.Fluierasii si casutele de vant sunt mai frumoase ca cele de la Horezu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, este minunat. Doamna cu fluierasii aia frumosi avea lucruri foarte foarte frumoase am cumparat si noi un mic ingeras -clopotel de pus in brad si am fi mai cumparat...

      Ștergere
  2. superb totul: valsul,vasele,copiii....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vai era o bucurie pe ei sa scoata triluri cu fluierasii. Si acum copilul sta si se uita la desene animate cu fluierasul in manuta:)

      Ștergere
  3. VAsele sunt minunate. Mi-ar placea sa imi permit o data sa inlocuiesc toata vesela din casa cu vase din ceramica, de la cesti si pana la farfurii.:) Cred ca ati petrecut minunat, cu valsul pe fundal.:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am vazut ca se poate negocia;). Cred de exemplu ca borsul cu fasole are alt gust intr-o strachina, cum si cafeaua sau ceaiul au alt gust intr-o cana fina de portelan. Erau si vase de gatit, de sarmale am si eu de vreo 5 ani, dar erau si pentru friptura, si un fel de tigai si tavi de cozonac, de placinte, nu numai vesela... Dar poti cumpara in fiecare an cateva piese (eu tot ce am in casa am cumparat in nr de doi: doua farfurii, doua furculite...), altfel mi-ar fi dezechilibrat foarte tare bugetul :)

      Ștergere
  4. Vasele cu albastru-alb ma sageata la inima. Eu mi-as dori toata vesela mea sa fie cu nuantele acelea si cu modelele acelea. Ufff!
    Ce dulcica este Ilinca! Imi plac foarte tare fetitele... cu bulanele :)) Eu am un fus de baiet. :)))) Ma bucur ca in ultima vreme vad mereu fotografii cu ea.
    Minunat! Va pup si va imbratisez cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hehe nu e o poza prea reusita, dar da este pufoasa si mie-mi place mult ca e asa, era si mai si dar se innalta...Andrei e un cavaler, un cavaler nu poate fi ca o gogosica:D. Sunt foarte frumoase cele in alb-albastru :)

      Ștergere
  5. Vai, Anca ce minunatii ne arati tu aici! Targul de oale din Copou era si pentru mine prilej de mare sarbatoare cand locuiam la Iasi. La Galati nu prea se fac si chiar atunci cand sunt, vin putini mesteri si nu cu marfa atat de frumoasa si diversa. Asa ca eu abia astept sa ajung prin targurile de la munte sa-mi mai clatesc privirile si sa cumpar cate ceva.
    Ilincuta e o dulceata de fetita! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iuliana mai este si azi si maine targul (poti veni!) :*. Daca nu vii anul acesta, la anul te invitam la cafea+prajitura+cascat gura la oale:)

      Ștergere
  6. E frumos valsul, nu-l stiam.
    Pe mine nu ma atrag foarte tare farfuriile traditionale, totusi, cele din poza 4 imi plac mult, din acelea mi-as cumpara.
    Pacat, anul asta n-am timp sa ajung sa ma uit :( ... Am fost doar ieri, cand am plecat de la serviciu, la Targul mestesuragilor din Parcul Expozitiei si mi-am cumparat de la Festart un ingeras tare dragalas pictat pe ceramica, cu 8 lei (a devenit aproape o traditie sa-mi cumpar in fiecare an ceva de la ei - au standul mereu la intrarea in parc, e un stand colorat si vesel cu tablouase, cutiute etc. toate pictate vesel, de mana)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) mie imi plac foarte tare, dar in special sa le privesc. In afara de oala de sarmale nu-si prea gasesc locul la mine in casa. Si eu mi-am cumparat un ingeras si o casuta (clopotel de vant). Nu stiam de ei, ce rau imi pare ca nu am intrat pe intrarea principala:((, am intrat pe la parcul de joaca, dar la anul nu-i ratez ca si mie-mi plac lucrurile colorate si anul acesta nu mai am timp sa ajung...

      Ștergere
  7. LA Craiova un targ din asta are loc de 2 ori pe an, cu vase de lut si lucruri din lemn si scoarte si ii, e foarte furmos, eu o sa imi fac cadou o oala de sarmale anul viitor :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E minunata, eu o am de mai bine de cinci ani si fac nu numai sarmale, dar si friptura cu legume, si ghiveci. Eu n-am mai fost in Craiova de vreo 8 ani, mi-ar placea sa o revad si sa-mi vad si prietenii de acolo;)

      Ștergere
  8. Ce idee frumoasa cu fluierasul :) .Ce sufla mititica! Cat despre vals, iti face pielea gaina. Nu-l stiam, e splendid!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacum :), e o mare bucurie ca i-am cumparat un fluieas:D (asa pronunta). Daaa, toate concertele de anul acest sunt faine, in fiecare seara sunt, si astazi am vazut ca incepea unul cand am trecut cu masina...

      Ștergere
  9. Nici fluierasul nu mai estece a fost, tot mai moderne sunt modelele. Observ ca ati opttat insa pt o varianta traditionala. :)))
    Va pupam cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si noi va pupam fete frumoase. Erau mai ieftine:)) asta a fost principiul dupa care m-am ghidat ( 5 lei fata de 15:d, iar copilului i-au placut oricum, de altfel ea si l-a ales:)

      Ștergere
  10. Cat de frumoase-s toate! Cu greu m-as abtine sa-mi dau toti banii pe lut :) Ultima data am luat o oala pentru lapte. La cat lapte bem noi, oala e nefuctionala :))) dar imi face placere s-o privesc intre celelalte obiecte din lut.
    Acum am pus ochii pe clopoteii de vant. Imi plac. :)
    Sa-ti creasca fetita mare si sanatoasa ca-i tare frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc draga Cristina. Si eu am cheltuit destul de multi bani pe prostii. Pune flori in ea:)) - Eu am o farfurie de la Bledea, e asa de frumoasa, dar ce sa tin in ea? Nu e indeajuns de mare pentru fructe asa ca tinem pastile:D, creme...

      Ștergere
  11. ce frumos! multumim mult

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...