Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

vineri, 2 mai 2014

Un chec


Ieri am mancat chec la o prietena, si de multe ori copilul meu primeste cate o felie "supliment la gradinita" si este foarte incantata de ea. Mie nu-mi place checul, nu mi-a placut niciodata poate si pentru ca bunica mea facea cel putin saptamanal. Nici clatitele nu-mi placeau, nici langosile cu braza, nici floricelele de porumb din aceleasi motive. Dar azi dimineata de cum m-am trezit m-am gandit ca-i fac chec la copil dar ma  intrebam oare care e reteta? Doar am vazut-o pe bunica facand de sute de ori, punea 7 sau 5 oua? (asta s-a rezolvat foarte simplu, in frigider erau fix 5:)), punea 7 linguri de ulei sigur:), dar faina o punea cu lingura sau cu cana? Pe net am gasit nenumarate retete, unele cu mult mai multe ingrediente, pana la urma am pus aproape o cana de faina si jumatate de cana de zahar. A iesit un chec pufos ca un burete...ceva ii lipseste asa cum lipseste la orice chec, niste fructe, data viitoare ii pun niste fructe...
Am s-o sun pe bunica sa aflu reteta, ea nu poate spune mai mult de da sau nu, dar ne intelegem de minune, este foarte, foarte expresiva:), as putea spune ca e o comunicare foarte eficienta.

12 comentarii:

  1. De checuri sa ne ocupam :)
    Varianta mea preferata este 3 oua de tava, deci 2 tavi / 6 oua, 3 tavi/ 9 oua, tavi din alea de chec. Galbenusurile se freaca cu un praf de sare, o lingira de ulei pentru fiecare ou ( si pentru un chec mai aerat o lingura de aa minerala pentru fiecare ou, tot aici trantesc si esenta), albusurile se fac spuma, se trateaza cu o lingura de zahar pentru fiecare ou si iar se fac spuma, din aia de nu cade din bol, se amesteca cu galbenusurile, apoi faina dap, tot o lingura de ou, desi ca sa nu am surprize si sa mi se lase opera la racire mai pun vreo 2 linguri in plus, bicarbonat stins cu lamaie sau otet si gata.
    Daca vrei sa pui fructe fii prudenta, se coc mai greut si parca niciodata perfect in jurul fructului.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am sa incerc reteta:), asa e cu fructele, dar parca ii dau alta consistenta...

      Ștergere
  2. Incearca sa pui pudra de roscove in loc de cacao. Nici eu nu mancam pana am descoperit reteta asta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Un chec cu poveste si ca o legatura intre trecut si prezent. Sa va fie de bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :* multumesc, s-a terminat intr-o clipa

      Ștergere
  4. mie imi place doar checul cu cacao si visine. Si il fac si eu cand nu am timp de alte deserturi, iar copiii sunt fan chec, cam toti copiii parca.:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, am observat si eu :), de acum il voi face pentru ca dureaza cateva minute sa-l prepar. Si eu tot cu visine ma gandeam sa-l fac, pentru ca de astea am.

      Ștergere
  5. Hmmm arata tare bine..Imi place nespus suportul pentru oua......O zi minunata!Te imbratisez!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, si mie mi-a placut gaina:):******************

      Ștergere
  6. Cred ca am fost intr-un gind cu checul. Eu nu am facut niciodata, dar azi il incerc neaparat,pentru ca am multe oua care trebuie consumate. Acum cind iti scriu imi dau seama ca nu am forma de chec, ci doar de tort. Al meu o sa iasa rotund! :))) Si fara cacao, ca nici de asta nu am. Daca e "buretos" pun poze cu el, daca e "uritel si turtit" il mincam si gata! Nu mai stie nimeni! :*

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...