Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

luni, 19 mai 2014

Tarta cu capsuni si rubarba

Azi am vazut pe facebook o reteta de tarta de fructe cu capsuni si rubarba; eu nu am gustat rubarba, nici n-am mancat ceva care sa o contina, tijele lungi si rosii imi dadeau impresia ca are cam acelasi gust cu tijele de telina:d. Colega mea de birou care-i ardeleanca zice ca e acrisoara, asa ca astazi am venit acasa si am facut tarta cu capsuni si rubarba. N-am mai mancat niciodata o tarta de fructe atat de buna, niciodata, desi fac nenumarate tarte vara, a trebuit sa cert copilul ca nu se mai oprea din mancat.
Reteta:
aluat de tarta: 
- 125 grame de unt
1 ou
250 grame de faina
Amestecam toate intr-un castron. 
Bila formata o punem in frigider pana cand pregatim umplutura.
Dam drumul la cuptor tare (200 grade).
umplutura:
- 4 tije de rubarba (de la Kaufland - 2 lei si ceva) - se taie in bucati de 1,5-2cm
- 500 grame capsuni - se taie in jumatate
130 grame zahar (am pus mai mult pentru ca rubarba este acrisoara)
o bucatica de unt
2 linguri de faina (sau amidon) - eu am pus faina acum, n-am vazut vreo diferenta.

Le amestecam pe toate.
Punem 2/3 din aluat intr-o tava de tarta, apoi deasupra punem fructele si cu bucata de aluat ramasa facem un grilaj, cerculete, stelute (eu am facut cerculete ca mi-era la indemana).
Punem in cuptor la 200 grade pentru 10 minute, apoi reducem focul (175 grage, mediu) si mai lasam inca 40 minute.
Ilinca vrea sa participe la toate, cat mai indeaproape, sper ca pana la scoala sa-si descopere masa proprie si sa nu se duca cu caietele murdare de bors, magiun, ulei...


poate nu se poate vedea din pozele mele stangace, dar va garantez ca este absolut minunata

14 comentarii:

  1. Stiu de multi ani de rubarba, tot de la o prietena din Ardeal. Pana acum faceam doar un fel de pandispan cu rubarba.
    Abia astept sa incerc reteta ta de tarta!
    Claudia

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata foarte bine. Am o prietena care face dulceata din rubarba, dar zau, ca nu prea vad beneficiul ei. Adica oricand, prefer altceva in afara rubarbei. Insa capsunile......

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tarta a fost dementiala, mie capsunicile mi se par putin fade in afara de dulceata de capsuni. Uratania asta de rubarba i-o dat asa un gust minunat!

      Ștergere
  3. Arata fabulos si sigur este foarte gustoasa !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa stii ca este :), eu nu ma omor dupa capsuni decat in dulceata, dar tarta este super. Chiar ma gandeam sa congelez vreo trei pungi in aceasta formula : 4tije de rubarba taiate si 500de capsunici)

      Ștergere
  4. Si eu tot cu telina am asociat-o mereu. Sa va fie de bine! :) Pofta mare la urmatoarea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Sa stii ca vine, ca ce a ramas am mancat eu asera:D tarziu:)

      Ștergere
  5. Eu am asociat-o cu tija frunzelor de sfecla. Nu ca as fi mancat vreodata frunze de sfacla, dar la asta ma duce cu gandul culoarea tijelor de rubarba. Nici rubarba n-am mancat, dar o sa o incerc si eu cat de curand, probabil tot intr-o tarta dupa reteta ta. Arata grozav :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este foarte foarte buna. Atat de buna incat i-am spus unei colege ca e echivalentul cepei in mancare:))

      Ștergere
  6. Chiar arată f. bine tarta ta! Nici eu n-am mâncat rubarbă. Tot așa, nu mă tenta când vedeam prin supermarketuri. Acum o să cumpăr și încerc rețeta asta. :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Răspunsuri
    1. Dar cat e de buna! Am repetat-o fara rubarba, in varianta de capsuni cu piersici si cu ananas si este buna si asa, dar nu ca asta:)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...