Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

duminică, 20 aprilie 2014

Paste 2014 -1

 Masa la noi (la romani) e incarcata de mancare multa, greoaie, traditionala pentru ca cel putin bunicii nostri, unii parinti si sper unii dintre noi postesc 40-50 zile inainte de Paste si atunci doresc sa manance de toate... (eu sincer vineri tremuram aproape de pofta).
Si...cand fac felurile alea de mancare care inseamna miros si gust de sarbatoare e pentru mine si un act pios - cand am facut pasca cu branza de vaci, si i-am pus crucea din aluat impletit asa cum facea bunica mea si stra-bunica mea, am simtit nu stiu cum o apartenenta minunata pe care nu mi-o da nici o prajitura fancy cu mascarpone sau super pasca cu mousse de ciocolata.
 Mie imi plac lucrurile simple in majoritatea anului, dar, de sarbatori imi plac mesele romanesti in care oamenii mananca putin prea mult, rad prea mult, beau poate putin prea mult,se strang prea multi... Imi place ca prea multul acela te imbie, te invita sa te asezi la masa si sa mananci - nimeni care intra in casa nu ramane nepoftit. E un fel de ospitalitate si de voie buna, in care gospodinele care au muncit zile intregi "fara rost" pot fi vedete pentru cateva ore cat tine o masa. Noi acum mergem la supermarket si putem cumpara tot timpul carne si lapte si oua si cozonaci si fructe si prajituri din sute de sortimente si nu mai putem intelege sau simti valoarea unei felii de cozonac sau de pasca care in satul traditional se manca de 1-2 ori pe an si era apogeul a "ceva bun".
Imi plac mesele cu fata de masa alba si farfurii "de bune" si mancare multa, greoaie, bucata de cozonac savurata pe iarba la soare asa cum faceam si acum zece ani si acum douazeci de ani... si cum sper sa fac si peste tot atatia ani.In restul anului tinem regim, mananc "semi-sanatos", dar sarbatoarea miroase a coptura si a friptura si a sarmale. Poate sunt eu putin nostalgica pentru ca pana si parintii mei si-au cumparat oua gata vopsite din supermarket...
Am senzatia ca totul se transforma in comercial, dupa Craciun si Pastele devine ceva golit de sens, dar plin de obiecte sterile.
Nu-mi plac cadourile de Paste, in afara de hainute/papucei, un ou kinder nu vreau ca al meu copil sa primeasca ceva. Nu vreau sa astepte Pastele pentru cadouri, iepurasi si alte aberatii. Ieri a intrebat-o cineva pe Ilinca daca stie cine e iepurasul si azi am avut surpriza sa-mi spuna ca i-a zis ca iepurasul aduce pastele. A trebuit sa port ditamai conversatia in care sa-i explic ca nici un iepuras nu aduce pastele la noi in casa si in viata cel putin.
Paste cu bucurie autentica, fara obiecte va doresc!
masa aranjata de M pentru sarbatoare

cu mancare, masa seamana cu toate mesele din toate casele romanilor
Ilincuta si baloanele de sapun


21 de comentarii:

  1. Hristos a inviat!
    sarbatori cu pace si cu multa bucurie iti doresc si eu!
    Ce mare se face Ilincuta noastra. Se vede ca e o strengarita de 4 anisori. :)





    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu adevarat a inviat! Daaaa...are fix 100 cm, a crescut cam 10-12 cm in ultimele 3 luni :),e un copil binecuvantare:*

      Ștergere
  2. Hristos a Inviat!!! Imi place mult cum ai scris si da sunt si eu o traditionalista cu masa plina de serbatori chear daca in mai tot anul sunt cu regimul semisanatos :) Sarbatoarea Invierii fericita alaturi de cei dragi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La fel Taniusa, pur si simplu mancarea are gust si miros de sarbatoare:)

      Ștergere
  3. Hristos a inviat!ce masa frumoasa, incarcata de bunatati!

    RăspundețiȘtergere
  4. Hristos a Inviat! Inteleg atat de bine ce spui :)
    Ilinca e o dulceata de copil! Si mie imi placeau baloanele de sapun si inca imi mai plac. Am 45 de ani si uneori dau 1,5 lei pe o sticluta cu solutie si fac balone de sapun pe balcon. Da!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu adevarat a inviat! Daaaaa sunt foarte faine, suntem mari consumatoare de solutie de baloane:)

      Ștergere
  5. Hristos a inviat! Ce curte si ce casa frumoasa!!! Un colt de Rai! Si ce de bunatati pe masa!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Superba masa ai aranjat! Cu mult bun gust! Imi place!
    Paste cu bucurie in continuare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Ana, dar nu-i meritul meu, transmit aprecierile:*. Paste cu bucurie si tie!

      Ștergere
  7. Hristos a Inviat, Anca mea draga! Da, intr-adevar mesele astea merita din plin facute la marile sarbatori. Eu una ma incapatanez sa fac totul, nu cumpar nimic, si daca as merge la serviciu, parca ma vad noptile prin bucatarie, facand pasca, cozonaci, oua rosii...:)) E minunat ce ai spus, si da, Pastele e jertfa lui Hristos pentru mantuirea lumii, dar lumea vrea sa il inlocuiasca pe Hristos cu orice, din orice ecuatie. Te imbratisez!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu adevarat a inviat:* Claudica ce bine ca esti bine, si ce baietel perfect ai, exact ca fratiorii lui. Din pacate...se transforma toate in motive pentru comercianti de a mai vinde "cadouri"... prea multe cadouri de obiecte primim si prea putin de timp, bucurie, si jerfta. Eu imbratisez mamica frumoasa de copii perfecti!

      Ștergere
  8. Hristos a Înviat! Aşa frumos ai scris de îmi înţeleg şi mai bine frustrările adunate de prea multe sărbători nepregătite (din pricini întemeiate) aşa cum îmi doresc, unde pacea e mai sănătoasă decât dreptatea mea...
    Şi totuşi, în ciuda barierelor, anul acesta am desfăcut masa noastră, într-o cameră mică, dar la care am încăput toţi 6. Aşa bucurie mare a fost pe fete, încât cred că vom întinde masa în fiecare duminică :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu adevarat a inviat! Ce frumos Aurelia:* Cred ca a fost cea mai frumoasa masa din lume. Ar fi minunat daca ati reusi, desi cred ca uneori programele nu coincid cel putin la bebe mic.

      Ștergere
  9. Hristos a inviat!
    Ce masa frumoasa si primitoare!
    Eu anul asta n-am prea gatit pentru Pasti, am facut numai o fripturica si niste crochete de cascaval; anul asta a fost pentru prima data cand a venit mama la noi de Inviere - si-a venit cu mult prea multa mancare. Mi-ar fi placut sa nu se oboseasca atat, oricum nu am capacitatea fizica sa mananc atat cat mi-a adus. Probabil s-a bucurat ea prea mult sa vina sau poate a vrut sa se prezinte la inaltime :)) si-a gatit mult.
    Acum 2-3 ani am facut eu, la mine acasa, pasca de doua feluri si oua rosii si le-am sfintit la biserica si a fost parca cel mai frumos Pasti, am simtit bucuria Invierii altfel. Abia dupa ce ne-am trezit si-am papat am plecat pe la parinti, asa cum obisnuim in fiecare an (desi sunt la aprox. 150 km departare, in directii opuse)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...