Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

duminică, 27 aprilie 2014

Oras sau tara?



http://www.casa-mosului.ro/ro/galerie-foto
In ultima vreme de cate ori imi treceti pragul casutei virtuale ati tot auzit ca vreau pamant... Bani nu sunt deloc, dar nici pentru altele pentru care nu am avut bani, am gasit pana la urma, important e sa gasesc pamantul ideal si la un pret acceptabil. Orice am facut in viata am facut intr-un acces de nebunie. Imi este mai usor sa gasesc solutii rapide decat sa planific... Acum pare ca am identificat pamant cu un pret bun pentru o zona faina din oras - la periferie, zona imi este familiara. Are toate utilitatile, asfalt la poarta si e intre case, are totusi o vedere frumoasaaa. Dezavantajul este ca am putea achizitiona doar 500m si e mai mult lung decat lat, adica ar fi destul de ingust si... n-as putea creste gaini si nici un strat de legume, am putea avea gazon, copaci si flori...
Am mai gasit unul la 10 km de Iasi, de banii acestia as putea cumpara o suprafata dubla, accesul bun, n-are canalizare, as putea creste gaini, pune legume, mirosul de sat si sunetele  seara sunt asigurate :).
Casuta trebuie sa fie mica, la parter doar living+bucatarie open space si o baie, iar sus (in mansarda, pod locuibil) doua dormitoare mici(3.5*3.5) si o baie. Musai  insa un ponton (terasa) cum are pensiunea de mai sus (nu-mi inchipui ca la fel ar arata si casa noastra, doar terasa:D). De cand am blog urmaresc blogul Miei si m-am indragostit de pontonul ei... A si as vrea o bucatarie alba si bulinute la ferestre, trandafirasi, ceva feminin tare de tot, pentru ca stau mult acolo, si ferestre mari sa privesc curtea... In rest pot duce totul din apartament, nu fac pretentii...
google
Eu agricultura n-am mai facut de multa vreme. Cand eram copil/adolescenta eram harnica, munceam in vacante la tara cot la cot cu taranii angajati cu ziua de bunici. Intre timp gafai daca urc doua etaje... Totusi cochetez cu ideea de a planta rosii si spanac si ceapa si mazare si..., dar nu stiu cat de realist este acest obiectiv al meu, daca m-ar tine pasiunea sau as pune gazon peste tot si atunci ori 500 ori 1000 m, numai iarba si copaci e totuna.
Avantajele orasului sunt: poti ajunge la orice ora (nu ca as fi pasare de noapte), dar daca vreau sa stau mai tarziu in oras, daca am o urgenta la serviciu, daca trebuie sa mergem la doctori/farmacii si sunt nameti, daca trebuie sa-mi duc copilul la un curs si faptul ca ar deveni dependenta de masina (eu in cativa ani sper la o Ilincuta independenta, care sa poata veni singura de la scoala in clasa a 4-5 si la tara e o utopie, sa poata merge la prietene si sa vina ele la ea) , daca vrem sa comandam mancare:D (asta e ultima problema, dar mai facem si de astea de cateva ori pe an).
Dezavantajele orasului: pretul mare al pamantului, avizele care se obtin mult mai greu decat la tara pentru constructie, nu animale, nu straturi, miros si zgomote de oras.
Avantajele tarii: pretul mai bun pentru pamant, liniste, oameni pe care-i poti angaja pentru ajutor in curte, vom cheltui mai putini bani (in week-end ne va fi destul de lene sa iesim din casa/curte), pot creste ce vreau eu (animale, plante), miros de tara, sunete de tara (sa nu radeti, pentru mine cred ca au o pondere de 30% din importanta) - ma refer la sunetele acelea care se aud seara in sate , in departare, cand vin vacile de la pasune si se aud mugete, si caini si zanganit de unelte, si voci care cheama puii, sau indeamna vacile, sau...
Dezavantajele tarii: lipsa canalizarii (mie fosa imi da fiori reci, am senzatia ca trebuie sa folosim apa cu masura, sa avem grija sa nu dea pe afara) - ma refer la apa pentru masina de spalat si pentru dusuri, daca sunt nameti depindem de plug, depinsul de masina, faptul ca ne vom izola putin...
Nu m-am indragostit inca de nici o bucata de pamant de asta imi pun intrebari...Am citit azi tot ce s-a scris pe blogurile pe care le frecventez despre mutatul la casa. Oras sau tara?

24 de comentarii:

  1. http://adelaparvu.com/2014/04/20/de-poveste-casutele-astea-din-lemn-si-interioarele-lor/

    cred ca iti vor placea tare de tot! sa nu renunti la visul tau de a avea casuta orice ar fi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vai sunt superbe! Nu voi avea eu banuti pentru asa o casuta, dar sunt intr-adevar superbe... Imi doresc mult casuta ca sa nu mai petrecem atata timp in casa, si copilul sa se poata juca in curte fara sa stau cu ochii pe ea cum se intampla in parc...

      Ștergere
  2. Tara!!! Pina la 7 ani am crescut acolo, apoi m-au luat ai mei la scoala si de atunci tot la bloc stau. Plec cu inima strinsa de la cite un prieten care ne cheama la cite un gratar. Pe drum spre casa ma gindesc la linistea din curte, la iarba verde si la copaceii infloriti care vor face caise la vara, la ouale prospete, la catelul urias (un ciobanesc)... la vecini, oameni simpli si de treaba (muuult mai sufletisti si saritori decit cei de la oras)....

    10 km departare nu e mult. Din Dacia pina la Agronomie (pe traseul lui 28) sint aproape 30 de km si nu pare departe. Cum tu ai masina, sigur va vei descurca sa ajungeti si la gradi si la serviciu. In plus e tare placut dimineata sa te trezesti si sa pui gospodaria pe picioare (dat drumul la gaini + mincare, catelul, pisica, udat gradina) si apoi cafeaua si mai pe urma serviciul. O sa ai atita energie trezita la 6 dimineata!!! Cu mult mai multa decit daca ai sta in oras sau aproape de el.

    Legat de fose... sa stii ca s-au mai modernizat. Si nasii si citiva prieteni (toti cu familii mari: 3 copii) au si o data pe an chema sa le evacueze. Tot ei, prietenii si nasii de care iti spun, au toti copiii la scoala in oras. Si ii aduc pe toti dimineata si ii "distribuie" pe fiecare la scoala lui. Copiii stau acolo pina dupa-amiaza (au after school) si seara ajung cu totii acasa! Mai gindeste-te, mai cere o parere, dar Domnul sa te lumineze sa iei decizia cea mai buna.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu imi doresc tara pentru toate motivele esxpuse de tine...asta cu copiii, eu as vrea ca ilinca sa poata veni singura sa nu trebuiasca sa ma duc si la 10 ani sa o iau asa cum o iaud e la gradinita, sa fie independenta. O prietena sa poata veni la ea fara sa trebuiasca sa o aduca parintii, dar deja vorbesc despre ce se va intampla peste 8-10 ani:)). Dar in rest...imi doresc mult tara pentru gaini si caprita si iepurasi si catel si flori si legume si miros de ger si fum si sunete familaire si oameni care te saluta si te intreaba ce faci fara sa te cunoasca (aseara am fost la cineva la tara si i-am cerut o coasa sa cosesc niste baladai din fata curtii si care cum trecea ma saluta cu Hristos a inviat!)...

      Ștergere
  3. Eu as opta pentru tara...Si eu am acest dor de pamant si cred ca nu ai fi implinita daca nu ai avea acele..."sunete de tara" cum zici tu. 10 km sunt o distanta, ai dreptate si tot ce ai scris la dezavantaje este foarte valabil. Dar 500 de m in oras (periferie) nu iti pot stinge setea de tara pe care o ai. Si ai avea mereu un regret- cum ar fi fost daca as fi avut o gaina, o rosie, ceva al meu? Dar sa tii cont ca este important ca amandoi sa va doriti acelasi lucru, cel de langa tine sa fie un om ce se poate adapta la tara. Nu toti suntem la fel.
    Dar pana la urma tu stii ce se potriveste cel mai mult familiei tale. Sunt sigura ca vei lua decizia corecta. Iti va spune inima. Iti tin pumnii! Abia astept sa vad bulinutele de la ferestre.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu imi doresc tara tocmai pentru alea, altfel pot sta la o terasa, in parc la soare. Dar intr-un sat seara cel putin se aude un murmur asa...minunat

      Ștergere
  4. Eu as opta clar pentru locuitul la tara. La toate dezavantajele prezentate de tine se gasesc solutii. Asa cum te percep eu pe tine cred ca o curte fara un pic de gradina si cateva animalute te-ar intrista asa cum si pe mine ma intristeaza acest lucru acum.
    Sper din inima sa gasesti bucatica de pamant perfecta pentru voi si sa iti faci casuta mult visata!
    Bucataria din fotografie e de vis!!!
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :* Multumesc Catrinel. Sa dea Domnul ca toate sa ne implinim visele. Nu stiu de ce e asa de acuta nevoia asta de pamant... si da, e frumos gazonul, dar gainile prin iarba fac toti banii:)) chiar si cu gainatul aferent:d

      Ștergere
  5. Eu votez pentru oras :) Poate si pentru ca parintii mei stau la casa si putem oricand sa stam la umbra merilor din curte, sa mancam legume uriase din gradina, care chiar au gust :) sau carne fara aditivi...
    Dar acum prefer comoditatea orasului, sa putem incuia oricand usa si sa calatorim oriunde ne propunem, sa investim mai putin financiar in apartament (decat ar trebui sa investim intr-o casuta + curte, gradina) si mai mult in noi si mai ales sa nu avem copii dependenti de masina ca sa ajunga la gradinita/prieteni/cursuri optionale...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anca si Ada eu nu intentionez sa investesc intr-o casa mai mult decat pretul apartamentului pe care l-as vinde. Nici eu nu sunt pentru a fi sclavii unor proprietati, a unor betoane si mie imi plac vacantele, lucrurile frumoase, chestiutele care costa poate putin prea mult;). Parintii mei stau la casa in oras, au putin teren 400m,au iarba copaci si flori, e foarte frumos si asa, dar noi nu ne permitem asa ceva, adica si in oras tot la periferie am sta:D. Asta cu dependenta de masina si daca se strica masina, 10km prin padure:D pe un drum sinistru noaptea sau plin de zapada ma sperie, altfel 10 km sunt de acasa pana la serviciu, dar sunt prin oras...

      Ștergere
  6. Sunt pentru oras avand in vedere copilul. Eu am crescut la 8 km de oras, era putin dar autobuzele erau de 2 ori pe zi, nici macar la liceu nu se potriveau orarului meu, ar fi trebuit sa fac drumul cu ocazia sau 16 km pe jos daca ai mei nu ar fi outut sa ma duca si sa ma ia, sau sa mai fi stat de la 1,30 cand terminam orele pana la 5 cand era autobuzul creanga. Sa mai spun ce efect a avut treaba asta asupra vietii mele sociale? Fara ai mei nu puteam sa plec de acasa, cum sa plec cu prietenii la 11 la un suc cand autobuzul meu ajungea in oras la 9 dimineata?
    Indiferent daca e tara sau oras, cand mi-am facut planurile pentru casa care o sa fie candva, am pus o baie si un dormitor la parter, acum un etaj mi se pare o joaca, dar o vad pe mama cum se chinuie cu cele trei trepte ale casei si ma gandesc ca peste 30 / 40 de ani o sa imi trag niste suturi daca trebuie sa urc in dormitor la etaj zilnic

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O baie voi avea si eu jos, inca un dormitor nu mi-as permite, casuta mea e de 7x9, plus terasa. Acum autobuzele/maxi taxi sunt macar din ora in ora si la tara, dar ce e drept va depinde de mine inca cativa ani...Eu am invatat la un liceu la care schimbam doua tramvaie, dura cam o ora calatoria cand era celalt in statie, dar n-am perceput distanta ca pe o izolare pentru ca erau foarte dese, de asta nu-mi inchipui ca ar mai putea fi situatia ta (aveam si eu o prietena la bunici care facea naveta la liceu cu trenul, pleca la 5 dimineata si ajungea acasa al 7 seara), dar asta s-a schimbat acum cand transportul nu mai e chiar o problema, bine nu se compara cu statul aproape de scoala, de parcuri, de mall-uri. Pe de alta parte ar putea sa se joace singura nesupravegheata in drum sau curte cu alti copii (si-ar gestiona singura situatiile si mi se pare un plus foarte mare, ), in parcurile de joaca mi se par sterile si artificiale relatiile dintre copiii cu mame bone bunici si altii langa ei, ar putea vedea animale, juca cu ele si deveni responsabila de ele. S-ar bucura de tot procesul de productie al unei capsunici...E o decizie foarte dificila, cautam si tot cautam dar ce e in oras ori e prea scump, ori prea ingramadit, ori ca la bloc, iar ce e la tara, ori e departe, ori drumul rau, ori ce e frumos nu are apa curenta. Iar pe mine ideea ca as putea fora o fantana si sa nu gasesesc apa ma paralizeaza :)). Cand am sa gasesc pamantul am sa stiu;), pe principiul asta merg, trebuie sa respir sis a zic "sunt acasa"

      Ștergere
  7. Avem aceeasi dorinta, aceleasi dileme ...
    Votez pentru o casuta mai la periferia orasului pentru ca sunt toate utilitatile si nu sunt probleme cu transportul. Daca e la periferie nu inseamna ca nu poti gasi un teren bun, mai retras, pe care sa poti si cultiva.
    Noi am cumparat cu ani in urma un teren, dar e intr-o comuna apropiata, deci la tara.
    Dezavantaje:
    - gazul si curentul sunt "la poarta", trebuie numai sa fie trase - si asta implica niste costuri mari;
    - canalizare ... kiki :)) deocamdata;
    - transportul ar putea fi o problema pentru ca sunt autobuze spre oras doar din jumatate in jumatate de ora, deci ar trebui sa plec de acasa pe la 6, probabil. Eu ma descurc pana la urma, dar pentru un copil as sta cu grija cand ar fi situatii cand ar trebui sa mearga singur, iarna (zapada, noapte).
    Avantaje:
    - peisajul e minunat si e liniste; sunt si sunete de tara :); padurea e aproape; soseaua e buna pana in oras; as putea avea si eu, in sfarsit, gaini, catel, pisica (tare mi-ar placea si niste veverite si arici, dar nu stiu cum as putea sa-i conving sa stea la mine in curte :p); as pune straturi; as avea copacei; as respira zilnic aer curat; n-as mai avea retele wireless nenumarate in jurul meu, ca la bloc etc. etc.
    Avantajele clar sunt mult mai multe, dar dezavantajele cele putine sunt importante.
    N-am idee ce vom face pana la urma. Ca sa putem construi ceva, ar trebui sa vindem apartamentul in care locuim.
    Sa te ajute Dumnezeu sa gasesti locul potrivit! :*
    PS:
    Doua mici sfaturi pe care le vei lua in considerare daca vei crede de cuviinta: terenul sa nu fie obtinut de proprietar prin donatie (pentru ca poate fi atacat in instanta de mostenitori si ei au drept de castig, prin lege); sa nu fie antene gsm sau stalpi mari de tensiune foarte aproape de terenul tau.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Maria multumesc.Pentru ca esti din Iasi stii despre ce periferie vb - Bucium si preturile sunt uriase:((, iar tara inseamna Barnova :) ca imi place mie toata comuna, dar drumul e cam aiurea noaptea prin padure. imi mai place Hlincea, dar nu exista deloc utilitati. Ma uitam si pe la Carlig...Nu stiu, am vazut mutle terenuri toate cu avantaje si dezavantaje, dar inca nici unul ideal...eu trebuei sa ma simt acasa. Cand am cumparat apartamentul acesta am facut un compromis - ma indragostisem de altul, dar era asa de distrus, la et 8...asa ca am ascultat partea logica a mea si nu inima, si e frumos apartamentul, vandabil oricand, pus la punct, dar nu e acasa, acolo as fi putut dormi pe jos pe saltea...cam asa si cu pamantul...as vrea sa fiu acasa:*

      Ștergere
    2. Mai este si Miroslava, apoi dupa Miroslava este Valea Ursului. Sa te plimbi cu masina si pe acolo sa vezi daca-ti place zona :*

      Ștergere
    3. la Barnova e fain, ca ai manastirea aproape :)

      Ștergere
    4. Daaa si padure si oamenii din sat sunt in regula...

      Ștergere
  8. http://visuell.ro/acasa-la-alina-si-ciprian.html?fb_action_ids=10202729339582642&fb_action_types=og.likes&fb_source=other_multiline&action_object_map=[184098011793672]&action_type_map=[%22og.likes%22]&action_ref_map=[]

    RăspundețiȘtergere
  9. Ai sa fii uimita, dar la tara e mai multa prostie si avizele se obtin mai greu si cu mutre morocanoase. Si depinde ce vrei sa construiesti. Nu am timp acum dar am sa iti spun un pic din experienta mea pentru ca tocmai acum construim sau macar incepem ceva, insa nu de anvergura. Si m-am lamurit cum e cu pamantul, oricum. Nu vreau sa te intristezi dar e putin cam utopic ce ai scris tu in post, tinand cont si de starea ta de sanatate si de faptul ca ai copil mic.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ghindut de dimineata de cand am vazut ce ai scris numai la asta ma gandesc...

      Ștergere
    2. Ancuta, poate ar fi o idee s-o intrebi si pe Irina (dulce casa) despre unele lucruri printr-un email; stiu de pe blogul ei ca si-a construit de curand o casuta in afara orasului (nu stiu cat de departe, insa) si locuieste in ea; are trei fetite, oare cum se descurca cu transport/scoala? Nu renunta la visul tau, adapteaza-l la realitate - ceea ce oricum cred ca faci de obicei pentru ca asa cum te-am cunoscut de pe blog, esti o persoana cu picioarele pe pamant.

      Ștergere
    3. noi facem zilnic naveta cu masina, dar in Bucuresti drumurile de 40-60 min sau chiar mai mult sunt ceva obisnuit chiar daca locuiesti in oras (am colege care vin la serviciu din celalalt capat al orasului si fac cate o ora pe drum, plus ca schimba 2-3 mijloace de transport).

      Referitor la avize noi n-am avut probleme, cei de la primarie sunt f amabili si zambitori, mai ales daca ii si ''stimulezi'' un pic :)) (desi am vazut ca sunt asa si fara stimulente). Tot ce tinea de primaria locala am obtinut destul de repede.

      In ceea ce priveste fosa, daca folosesti una ecologica, cu tunele de percolare, n-o sa ai nici o treaba, poti s-o folosesti ani de zile fara sa vidanjezi, mai ales daca terenul nu e argilos. Eu pun in ea bacterii care consuma mizeria, daca n-as folosi deloc chimicale (dar folosesc, mi-e greu cu astea bio, parca nu curata cum vreau eu) as putea uda gradina cu apa de la iesirea din fosa. Daca totusi te streseaza ideea de umplere exagerata a fosei, poti face scurgeri in fosa ecologica doar pentru wc-uri, iar pentru apa menajera poti face un put de scurgere cu filtrare prin pietris si nisip.

      Ștergere
    4. Multumesc Irina, am citit de cateva ori tot ce ai pus pe blogul tau despre mutatul la tara si de pe celalalt blog nu mai spun (savuram). Distanta e mare si acum, tot la periferie stau, alaltaieri pe ploaie am facut mai mult de o ora de la gradinita pana acasa doar prin oras bara la bara (distanta nu ma mai streseaza asa de tare, macar conduc nu stau pe loc). Si la Barnova avizele se obtin relativ usor si sunt abordabili cei de la primarie (stiu de la cei care si-au construit in zona)...

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...