Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

marți, 11 februarie 2014

Simteam ca mor si imi doream...zambile

    Saptamana trecuta am cazut pe scari. Cu codita de scara de mai sus, mi-am pierdut cunostinta pentru o fractiune de secunda dar mi-am revenit repede pentru ca eram cu copilul de mana si mi-era frica sa nu se sperie. Mi-a intrat apa intre rizurile de la insulalted si zbuf.
    M-am ridicat si sontanc sontanc am mers la sanius, si am functionat in parametri semi-normali.    
    Cand ma asezam pe scaun sau conduceam simteam ca vomit de durere, dar cum am in genere o rezistenta mare la durerea fizica am continuat sa fac ce trebuie facut pana cand, la distanta de doua zile, miercuri dimineata am deschis ochii si totul se invartea cu mine ca intr-un vartej, eram o Alice care cadea in gol. Am incercat sa ma uit la ceva fix, la mana care statea pe perna, dar ea se indepara si se apropia in ochi la mine atat de tare incat am vomat de atata miscare.
     Noroc ca era vacanta, mama mea fiind profesoara era in vacanta a venit sa stea cu Ilinca. Am chemat salvarea si de miercuri pana ieri am stat internata la Spitalul de Neuro, unde am stat destul de bine, intr-o rezerva cu o doamna simpatica; in ultima zi + noapte, dupa ce rezerva noastra s-a inundat ne-am mutat intr-un salon de 8 paturi. Cand sa ma asez pe un pat liber, doamna de alaturi imi spune " doamna care statea aici a murit ieri la 6":)), m-am dus aproape alergand desi ma misc mai greu (am codita fracturata) si mi-am luat perna din reverva, ca na, macar sa nu dorm pe perna unei moarte, de parca ar fi contat:)).
M-au investigat peste tot, in afara de coada si cap sunt sanatoasa tun. Am intalnit si doctori extraordinari si doctori mai putin faini, dar!!! asistentele si infirmierele jos palaria pentru toate, desi fac o munca...sunt saloane unde nimeni nu se poate duce la baie...
Si am mai intalnit doua tipuri de oameni - langa patul meu o bunica de la tara, frumoasa, mignona, slaba, cu parul alb, batranica tare, in jur de 87 ani. Manca, se inchina, vorbea asa de frumos, echilibrat si optimist, spunea ca ea si-a incheiat socotelile, parea asa de senina, era imbracata cu o pijama alba cu trandafiri roz cu cordon in talie,  cu parul complet alb prins intr-un coc mic, isi facea patul! in fiecare dimineata, manca si apoi citea ore intregi prospectele la medicamente (nu avea altceva si nici ochelari) si un domn, probabil profesor universitar, doctor, judecator... Saracul era atat de stingher, nici nu stia sa stea pe pat, era atat de neadaptat, de nepregatit incat te apuca plansul uitandu-te la el, ca un print saracit care trebuie sa curete grajdurile dar nu stie cum arata lopata... Boala ne face egali, si oamenii simpli au o capacitate incredibila de adaptare, oriunde pare ca e mediul lor, poate pentru ca ei cad mai de jos...
Intr-o zi cum imi faceam rondul - de la un capat la altul al culuarului am auzit o melodie pe care nu o stie, nu o asculta nimeni si-o ascultam eu cand eram adolescenta. Primul gand a fost ca incep sa am auzenii:D, dar apoi mi-am dat seama ca un barbat 55-65 ani care parea un rocker batran, neadaptat, numai de la el poate fi secretul . Cand m-am dus la baie, l-am acostat (in spital e firesc sa vorbesti cu necunoscuti)
eu: aveti dvs o melodie "Sebastien"?
el "da"
eu"ce bine, ma gandeam ca am auzenii"
Intru la baie si in timp ce faceam pipi aud melodia:)), parabolic sau comic am terminat mai repede si am iesit si cat domnul care statea cu ipodul langa usa baii a tras un chistoc pe scari am stat si am ascultat melodia.  Poate parea o prostie dar mie mi-a dat asa o stare de bine:).

Vreau sa mai spun despre prietenele minunate pe care ma pot baza, pe care Domnul mi le-a dat. Care au stat cu mine ore intregi pe holurile spitalelor (am fost la alt spital pentru ortopedie si cardio) sa astepte investigatiile, care o duc si o aduc pe Ilinca de la gadinita, care m-au sunat, m-au facut sa rad, mi-au adus mancare si creme si luciu de buze:)) "sexy pulp" sa par mai vie, care au inlocuit-o pe mama mea de la stat cu Ilinca si care fac cumparaturi, care si-au convins soacrele sa stea cu copilul meu in cazul in care ma spitalizeaza mai mult si mama mea trebuie sa se duca la scoala... Sunt oameni cu mult mai frumosi decat mine, minunati, pentru care sunt recunoscatoare in fiecare clipa.
Si ca sa inchei, poimaine ma duc sa imi fac un rmn (e singura investigatie pe care inca nu mi-am facut-o) si apoi mai stau acasa pentru ca inca ma simt cam rau.

Si...ca sa intelegeti titlul, cum stateam eu asa in spital cu ochii inchisi si mi se zguduia corpul de voma si rau si ma gandeam ca mor...imi parea rau ca ultima oara cand am fost in Kaufland nu mi-am cumparat un ghiveci cu zambile...
google

39 de comentarii:

  1. Doamne Ancuta prin ce ai trecut. Sanatate multa iti doresc, sa te refaci cat mai repede. Vorba aia cu prietenul la nevoie se cunoaste si eu am simtit-o pe pielea mea exact cand am avut nevoie. Te imbratisez cu drag. Apropo m-am gandit in weekend la tine si am simtit ca s-a intamplat ceva....cand am vazut ca lipsestejurnalul tau.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :* Multumesc Danuta, sa dea Domnul la toata lumea, abia cand ti-e rau inveti sa apreciezi sanatatea, pana atunci o luam ca pe un dat, nu ca pe un dar...

      Ștergere
  2. Ma intrebam pe unde ai disparut, sa te faci bine si da, e curios cum in momente din astea ne pare rau pentru lucruri marunte pe care le-am facut sau nu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa dea Domnul la toata lumea, da e foarte ciudat...dar de acum n-am sa ma gandeesc de doua ori in fata unui ghiveci cu zambile:)

      Ștergere
  3. Ancuta...cat estu tu de frumoasa, si de blanda, si de senina, chiar si atunci cand ti-e greu si cand ti-e rau!
    Sanatate multa iti doresc si refacere rapida. Si o mare imbratisare cu drag pentru tine si pentru toate prietenele care ti-au purtat de grija!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Iuliana, sunt minunate:* Pai adevarul este ca am avut noroc, 1 cm mai sus si era rau de tot:). Te imbratisez

      Ștergere
  4. Draga Anca,
    Dumnezeu sa iti ajute sa fii bine.Cand am fost bolnava,ma rugam:DOAMNE,DUMNEZEULE,ajuta pe toata lumea si ma ajuta si pe mine...
    Am in gradina ghiocei infloriti,ti-i trimit pe toti...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :* multumesc din suflet, eu ghiocei n-am vazut decat in piata, niciodata in pamant, cred ca sunt mai frumosi. Sa dea Domnul sa se faca toti bine, sunt oameni atat de bolnavi..

      Ștergere
  5. Multa, multa sanatate, sa te faci bine cat mai curand !!
    Imi pare rau, ai avut cateva zile grele ... Cred ca te-ai si speriat in dimineata aceea in care totul se invartea cu tine si nu stiai ce ti se intampla. :-S
    Ce bine ca ai prietene bune, a fost mare lucru sa nu ai grija Ilincai!
    Ma bucur ca ai scris optimist, ai povestiti lucruri dragute chiar si din spital (care nu e pentru nimeni un loc prea simpatic). Mi i-am imaginat pe batranica cu pijamalute albe cu trandafirasi roz :) si pe domnul rocker de 50 si ceva de ani.
    Parca nici nu stiu ce sa-ti mai spun, a fost neasteptat articolul asta - si mai ales titlul. Am mai intrat pe aici si ma gandeam ca probabil ai mult de lucru la serviciu si nu mai apuci sa scrii nimic, dar uite ca tu erai spital.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :* Multumesc draga Maria. Domnul are grija de fiecare, iar eu mi-am fracturat bucata cea mai neinsemnata din coloana asta inseamna asa ca sunt norocoasa. Toate sunt cu un scop:) si am vazut multe lucruri frumoase, semne de delicatete de la cine nu te asteptai, nu stiu... eu nu cunoscusem un spital din interior, dar e o lume in care oamenii redevin oameni... Te imbratisez

      Ștergere
  6. ITI DORESC SANATATE ! TE IMBRATISEZ !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :* Sa dea Domnul la toata lumea, multumesc :*

      Ștergere
  7. te visitez de ceva vreme si imi place blogul tau . iti doresc sanatate si Dumnezeu sa te ocroteasca.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos, sa dea Domnul, pe toti cei ce au nevoie, adica pe toti:*

      Ștergere
  8. Anca, te imbratisez, multa, multa sanatate si sa ai grija de tine. Si eu care asteptam cu nerabdare sa scrii, si tot asa, ma gandeam ca muncesti mult...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :* Multumesc draga Iulia. Am grija, in sensul ca voi sta in medical!!! si saptamana asta si urmatoarea (cat mi-a prescris neurologul) si eu nu am mai stat niciodata, fac toate in reluare, chiar ma protejez:)

      Ștergere
  9. slava lui Dumezeu ca esti bine!ai grija de tine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Irina, chiar Domnul a avut grija pentru ca e vorba de cativa milimetri, 1cm si eram altcineva... Sa dea Domnul sa fie toti sanatosi! :*

      Ștergere
  10. Doamne, prin ce poti sa treci. Sanatate multa si sa iti ajute Dumnezeu in toate. Ma bucur de toti oamenii buni din jurul tau. Nici nu se putea sa fie altfel la ce om minunat esti tu.
    Citind ce ai scris mi-ai amintit de spitalul de neuro din Iasi, de dr. Ianovici care m-a tratat cu ani in urma, cand mobilele erau rare dar mi-l daduse pe al dumnealui in caz de .... si la tot ce implica o cazatura urata. Si asta m-a pus un pic pe ganduri...
    Sanatate multa sa iti dea Dumnezeu si puterea de a te reface repede!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa dea Domnul, multumesc Corina. Intr-o clipa de neatentie ti se poate schimba viata... Sa dea Domnul la toti sa se faca bine. E un spital model dupa parerea mea:) Dar tot sper sa nu mai ajunga nimeni acolo...

      Ștergere
  11. ...Draga Anca,imi pare rau de necazul tau...Sanatate multa iti doresc ...Maica Domnului sa te ocroteasca

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa dea Domnul la toata lumea:* Multumesc

      Ștergere
  12. Te rog mă iartă! Ieri am văzut postarea şi pentru că nu aveam vreme am amânat-o pentru astăzi căci îmi place să te citesc în tihnă când am timp... să savurez cuvintele.
    Însănătoşire grabnică! Sper să te simţi bine în curând. Dacă aş fi fost un picuţ mai aproape ţi-aş fi adus zambile, dar aşa... îţi trimit un pupic, o îmbrăţişare şi un gând bun. O pup cu drag şi pe Ilinca!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :* Multumesc draga Catrinel:* si noi pupam soricica si baietel soricel:*

      Ștergere
  13. Of, Anca, ce sa patesti...u stiam eu de ce nu mai scrie Anca nimic pe blog....Bine ca nu a fost mai rau, sa fii sanatoasa de acum si sa ai grija de tine! E bine sa ai prieteni adevarati in astfel de momente...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, e minunat sa ai oameni care se ofera, pe care nu trebuie sa ii rogi. :* Multumesc, sa dea Domnul la toti cei bolnavi. Te imbratisez

      Ștergere
  14. Vai, Anca..ce cumpana...Imi era dor de tine si nu stiam ce s-a intamplat si cand colo....Sa te refaci cat mai repede, sa auzim de bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc din suflet:* si multumesc si pentru buchetul minunat de zambile:)

      Ștergere
  15. Ancuta mea... prin ce a trebuit tu sa treci!!! Imi pare tare rau pentru ce ti s-a intimplat: cazatura, spital, durere, spaima... Ma bucur ca dupa toate astea esti tare optimista si ai putere sa treci peste toate! Sa dea Domnul sa te faci cit mai repede bine!!! Imbratisari! :)

    Desi am inceput sa citesc cu sufletul la gura, la final mi-a venit sa zimbesc gindindu-ma la batrinica "cu socotelile incheiate" si pijamalute albe cu trandafiri!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :* Multumesc Amedeya . Sa dea Domnul sa ne facem sanatosi toti cei ce avem nevoie de sanatate:*

      Ștergere
  16. Slavă Domnului pentru purtarea Lui de grijă! Eşti o curajoasă şi o luptătoare, sunt sigura că Ilincuţa te motivează şi gândul la ea îţi dă puteri sporite.
    Te îmbrăţişez cu drag şi aştept veşti bune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :* Multumesc draga Mariana. Cand am venit acasa Ilincuta nu s-a desprins de mine mi-a spus intr-una "tu esti mama mea", "tu esti mami" si ma imbatisa si ma pupa :)

      Ștergere
  17. Imi pare rau sa aud asa un lucru. Si eu ma gandeam ca esti prinsa cu actele. Imi imaginez ce speriata ai fost. Off, bine ca acum esti cat de cat ok si te afli pe drumul recuperarii. Putere!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Ghindut, ieri imi era atat de rau ca ma gandeam ca nu o sa imi mai revin, dar astazi ma simt minunat :)

      Ștergere
  18. Ca sa te incurajez iti spun urmatoarea situatie: colega de 38 ani a infiat o fetita de 1,5 ani.Acum E. este clasa a doua si e o fetita minunata. La jumatate de an de la infiere, colega mea s-a urcat in visin ori in cires sa culeaga ciresele si ramura pe care se afla a cedat. A cazut si a avut fractura de bazin si de calcai. A stat in Spitaul universitar Bucuresti cca 6 luni in ghips fara sa se deplaseze. Apoi a reinvatat sa mearga, intai tarandu-se in genunchi.Apoi in doua picioare cateva minute si tot asa pana a mers normal. Intre timp de fetita ei s/a ocupat mama ei, batrana care mai avea o fiica de 40 de ani, bolnava de cancer. La cca. 6 ani de la accident, sora ei moare de cancer la san. Deci alt necaz. Dar colega este foarte bine, merge normal, si-a crescut copilul foarte frumos, fetita e o frumoasa si o cuminte si isteata. Vointa ei si cu vointa Domnului au facut minuni. Curaj!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :* Sa le dea Domnul putere, sa fie sanatoase toate 3 si mamica si fetita si bunica. Si fetita mea este perfecta, este un copil ca oricare altul:), este o minunata: * Nu-i multumesc Lui Dumnezeu indeajuns pentru ea:)...si cu ce avem marsaluim:), poate e si un semnal de alarma:). Multumesc Ghindut dragut:*

      Ștergere
  19. imi pare rau pentru ce ai patit. multa sanatate si multa putere iti doresc!
    vroiam sa-ti multumesc in mod deosebit pentru sebastian :)
    uitasem de el. acum l-am adaugat in "music" pe blog, printre favorite.

    inca o data multumesc si multa sanatate!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...