Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

sâmbătă, 15 februarie 2014

Jurnalul unei femei simple 27

va invit la lapte cu cacao si briosa

Taniusa ne gazduieste jurnalele
Astazi: Sambata, 15 februarie ora 13:16 ziua lui Iustinul meu drag - La multi ani!
Ma gandesc la nimic, azi e o zi minunata ;)
Sunt recunoscătoare pentru: ca ma simt bine, ca am avut o plimbare frumoasa chiar daca afara e atat de gri si murdar, aerul e plin de speranta, de primavara :)
Citesc: bloguri dragi
Saptamana care a trecuta fost una buna, Ilinca nu se mai dezlipeste de mine de frica sa nu cumva sa ma mai duc la spital.
Ceea ce sper: sa ma fac bine de tot
Ce mai mesteresc: termin astazi ursuletul de cusut :)) are jumatate de an, dar mai bine mai tarziu dacat niciodata si m-am apucat de niste patratele colorate pentru o pernuta pentru o prietena (ea si-a ales culorile)
Ascult: Ilincuta care se joaca prin camera
Sunt imbracata cu haine adevarate (blugi si tricou si pullover dragut cu nasturei) - nu pijama, nu trening
Unul dintre lucrurile mele preferate: zilele mohorate cand stau inc asa si cos/crosetez, citesc, ma joc cu Ilinca
Imi doresc: sanatate si liniste
Din bucatarie:  briose pe care le-am facut la prima ora dimineata (impreuna cu Ilinca) -  e o reteta foarte buna si simpla, copiii mai maricei cred ca o pot face singuri si vom comanda pizza

Ieri:o zi

Astazi: am facut briose, am fost la plimbare, am cumparat portocale si minole si vom sta in casa si ne vom bucura de ziua de azi
Pentru maine: as vrea sa mergem putin la Biserica
O imagine pentru astazi:
iubirea mea de fetita harnica ca o furnicuta

     Briose - sunt ideale dupa parerea mea , au consistenta ideala, nu ca un chec, sunt usor (foarte) de facut si nu se intaresc nici a doua zi (daca mai raman) 
- 270 grame faina (Iuliana nu rade, asa e reteta)
- 170 grame zahar
- 2 lingurite praf de copt
 -1 lingurita sare
- 2 oua
- 250 ml mantana
- 80 grame ulei
- esenta vanilie 
- diverse umpluturi - afine, visine, ciocolata, cirese din dulceata, cubulete de mere (ce aveti si va place)
- 2 castroane mari
      Mod preparare
    - deschideti aragazul la 180grade 
    - puneti hartiutele in tava
    - intr-un castron amestecati faina, zaharul, praful de copt si sarea (asta e treaba Ilincutei)
     - in celalalt castron ouale cu smantana uleiul si vanilia le amestecati (cu furculita sau lingura, fara mixer)
Puneti castronul ud peste cel uscat sau invers (eu nu am vazut nici o diferenta calitativa) impreuna cu umplutura si amestecati foarte putin cu o lingura doar sa le omegenizati (ideea este sa se amestece cat mai putin).
Puneti cu o lingura umplutura in forme, amestecul este destul de tare! nu ca la celelalte retete de briose.
La cuptor fix 30 minute si gataaa...


26 de comentarii:

  1. Ce imagine frumoasa! Abia astept sa creasca si Teodora mea sa bucatarim amandoua :) Avem in comun si castronul de sticla fumurie in care ai pus ouale pt briose.:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :*, sa vezi ce repede creste :), e tare placut, ne distram, cred ca fetitele sunt interesate de bucatarie, Ilinca m-ar ajuta la orice... Mie chiar imi place castronul, l-am cumparat separat.

      Ștergere
  2. Nu raaaad!!! :))) Eu rad numai la alea 378 g de faina si 46 g de unt. Daca nu ma crezi, iti dau si link-ul, dar pe privat :))
    Mai, mai, mai dar ce ajutor ai tu acolo, are si sortulet, scumpa de ea. O minune de fetita!
    Week-end frumos si linistit sa aveti! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :* Pai cum sa fii mare cofetar fara sort? Un week-end linistit si insorit si tie!

      Ștergere
  3. Protestez in numele pijamalelor. Sa stii ca pijamalele sunt haine adevarate, de week-end, de vacanta, cele mai bune vremuri se petrec in pijamale :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Eu am stat in ultiemle doua saptamani in spital si acasa numai in pijamale si trening, asa ca azi mi-a facut bine sa ma imbrac cu haine adevarate:). Week-end plin de veselie sa ai!

      Ștergere
  4. va trebuie o masa mai mare, ca v-ati inmultit :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da...in primul rand intr-o alta culoare :)

      Ștergere
  5. Micuta de ea... Cred ca a fost speriata de aceasta intamplare si de aceea sta acum lipita de tine, dar ii va trece. E tare draguta cum sta ea concentrata sa faca briose. Si eu sper sa te faci bine de tot!:) Mama si Andrei s-ar intrista sa auda ca pijamalele nu sunt haine adevarate, iar nepoata mea spune ca pijamalele o fac sa se simta in vacanta. :D
    Pup obrajori bucalati! Te imbratisez!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :*, atunci rog pijamalele sa-si intre in drepturi :)). Da, s-a speriat...prea mutle schimbari. In prima noapte cand m-am intors s-a trezit de o mie de ori se uita la mine si ma imbratisa. Ieri se uita la mine pe strada cand am mers la plimbare si radea. O intreb "esti bucuroasa?" , ea da. Eu "de ce?" , ea - "ca esti tu" (cu ea).

      Ștergere
    2. Mititica!!! Ea a trecut din câte înţeleg prin foarte multe. Probabil teama ei de a te pierde e cu atât mai mare căci a mai trecut prin acest lucru o dată. Toţi copiii au această teamă ca nu cumva părinţii să îi lase, să nu cumva să păţească ceva, dar la ea probabil e mai accentuată... Nu ştiu.. zic...Mă bucur mult că v-aţi găsit una pe alta căci printre rânduri simt că de acest lucru aveaţi nevoie amândouă. Sper că într-o zi vă voi cunoaşte şi altfel decât virtual. :)

      Ștergere
    3. Cred ca toti avem aceasta teama, copiii mai mult si cei proaspat adoptati si mai mult (eu trag speranta ca in timp se va estompa):* Ea e acasa de doar 2 luni, in aceste doua luni i s-a schimbat totul : parintii, casa, rutina, prietenii, programul, alimentatia, gradinita (acum merge inainte nu), valorile, stilul de viata, absolut totul...a devenit o domnisoara frumoasa si eleganta, e ca un burete tot absoarbe...faptul ca se simte in siguranta cu mine e raspunsul meu la toate rugaciunile (raspuns care mi-a intrecut orice asteptari, Domnul a avut grija de toate). Toate aceste schimbari sunt multe si pentru un adult dar pentru un copil si una peste alta a trebuit sa ramana cu bunica pe care o mai vazuse de 3 ori inainte (practic e o straina, inca nu s-a atasat de ea); la un copil nascut in familie bunica e acolo din prima zi...la unul adoptat intra in valul de nou...

      Ștergere
  6. Dar ce fetita dulce, cu obrajori simpatici si sortulet dragut! <3
    Ati avut si hartiute cu inimioare pentru briose ... ce sa mai! :D
    La multi ani, sa-ti traisca fratele!
    Iar tie multa sanatate, sa te simti din ce in ce mai bine pe zi ce trece! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc draga Maria. Sa dea Domnul la toata lumea :*...facem briose des, ca le facem impreuna sunt si simple de facut si avem muuulte hartiute frumoase:), pentru Ilinca e o placere sa le aseze ea in gaurelele din tava.

      Ștergere
  7. Ce sortulet dragalas! Si e o bucalata si o scumpa! Ma bucur ca esti bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :* Si eu, multumesc. Da...are obrajii grasuti numai buni de pupat:)

      Ștergere
  8. Bună dimineața, Anca dragă, sper că ești bine și așa să rămâi, multă sănătate!
    Brioșele arată splendid, despre fetița ta ce să mai spun, decât că e dulce ca ele, dar și îndemânatică. :)
    Sănătate si liniște să fie, o zi senină și o săptămână frumoasă vă doresc! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna dimineata draga Mireala :) Sunt bine, multumesc :* la fel sa aveti!

      Ștergere
  9. Nu ma satur sa ma uitla voi, la catde multadragosterazbate de acolo. Chiardaca acum trecprintr-o perioadain caresi la ale mele privesc cu ochii in lacrimi, sa stii ca va port mereu in inima. Pupici.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Loredana draga mea:* te imbratisez cu amre mare drag. Domnul e mare de toate are grija:*

      Ștergere
  10. Ma bucur mult ca esti atat de fericita,ca esti bine,ca ILinca este bine..ca faceti brioase pe care le impartasiti cu noi.
    Te imbratisez draga mea.O saptamana minunata iti doresc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O saptamana minunata si tie si odihnitoare, mai ai putin pana incepeti munca grea:). Sunt bine si Ilinca este bucuroasa:*

      Ștergere
  11. E frumos la voi acolo si cred ca a miros bine in weekend harnicutelor. Ma bucur ca sunteti sanatoase. O saptamana usoara iti doresc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da....miroase foarte bine, imi place sa fac ceva dimineata devreme ca apoi sa avem ce rontai in week-end si plus de asta in casa miroase a sarbatoare:*

      Ștergere
  12. Răspunsuri
    1. Vai Laura nici nu ai idee ce copil harnic am:)) Prefera sa dea cu matura decat sa se joace (sunt sigura ca atunci cand va putea da cu matura va prefera sa faca orice altceva:))

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...