Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

vineri, 3 ianuarie 2014

Inceput de an

padurea azi prin ceata si soare

Manastirea Secu
inca ne bucuram de bradut in fiecare seara
De Revelion am stat in pijamale, am mancat somon la cuptor (pentru ca nu stiu alt peste fara oase si se face si foarte usor) - mie imi place dorada prajit clasic cu faina in ulei dar are multe oase si parca tot timpul imi scapa cate unul si-mi era frica sa-i dau Ilincai (daca stiti pesti fara oase va rog sa imi semnalati) si tiramisu (la fel de usor de facut) si...cand ni s-a facut foame mai tarziu in noapte :)) ochiuri cu branza sarata si mamaliga. Am pus insa fata de masa de sarbatoare:). Fratele meu Iustin a stat cu noi, asa ca am petrecut noaptea stand de vorba si uitandu-ne la o comedie chinezeasca sau japoneza la care am ras cu lacrimi (in rest nu am deschis televizorul). De baut am baut o cafea, niste vin fiert cu piper si scortisoara si ceai (sampanie nu beau pentru ca mi se face rau-cel putin de la cele din comert din intervalul 12-40lei, sampanie adevarata inca nu am baut). Ilinca s-a culcat la 9 (ora obisnuita de somn).
 Primele zile ale lui 2014 au trecut pe nesimtite. Am fost pe 1 la Biserica cum imi doream de multi ani si nu reuseam sa ajung(cand eram copil mergeam cu bunica in fiecare an), unde Ilinca s-a impartasit.
Ieri am mai cusut putin, am strans bradul de plastic din dormitor, am citit putin .  Aseara am facut un maraton de jocuri pe calculator dupa ce a adormit fetita (n-as mai repeta prea curand, dar m-a relaxat foarte tare - era o perioada cand mai facam dintr-astea).
Astazi am fost pana la Manastirile Sihastria si Secu. Imi place atat de mult in cimitir la Sihastria... e atata liniste incat nu as mai pleca de acolo. Ne-am cumparat dulceata de trandafiri, mure, zmeura, gutui din poarta. Am condus eu si mi-am amintit ce mult imi place sa conduc. Am mancat de la KFC :)) (in excursii in genere mai mancam cipsuri, bem Pepsi sau unul cu aloe vera din OMW si alte porcarii ).
Luni pe 6 se implineste o luna de cand Ilinca e acasa si va fi prima zi de gradinita si prima mea zi de serviciu dupa o luna de concediu si lucrat de acasa...am senzatia ca nu am stat acasa nici o saptamana, atat de repede a trecut timpul. Ma intreb daca ar fi mai bine sa o duc la o gradinita particulara... avantajele ar fi programul (7:30-6, nu ar trebui sa alerg sau sa ma grabesc la lucru pentru ca as avea timp sa finalizez treburile fata de 7:45-4:30, cand eu termin la 4:30 si ar trebui sa alerg dupa ea) si numarul redus de copii din grupa (10 fata de 32, de unde ma gandesc ca i-ar fi mai usor sa se acomodeze). Dezavantajul insa e pretul (1000 lei fata de 350)... vom vedea pe parcurs...



Ce imi doresc in 2014?
-          Sa petrec cat mai mult timp cu Ilinca
-      Sa merg la Biserica saptamanal (vinerea la slujba de Sf Maslu)
-          Sa mergem in vacanta la plaja
-      Sa  cos si crosetez mai mult (sa reusesc sa invat sa fac ciorapi de lana)
-          Sa cumparam pamant si sa ne facem/incepem casuta din poveste (macar avize, planuri…)
-          Sa-mi dau licenta in psihologie
-          Sa evoluez la cursul de formare
-          Sa deschid magazinul de ate (online, offline...) - visez de ceva vreme la asta
-          Sa fac prototipul pentru agenda (visez sa fac o agenda pentru iubitoarele de agende, cred ca mai sunt ca mine)
-          Sa fac poze mai frumoase (mi-ar placea sa invat sa fac poze) si sa folosesc pe blog doar pozele facute de mine (momentan am o camera Sony compacta cea mai simpla si mai ieftina cumparata pe principiul - are cea mai frumoasa culoare:)) (e verde mar)
-     Sa ne facem propria rutina (sa facem sambata dupa-amiaza briose), sa mergem sa ne bem cafeaua/ laptele in oras, sa participam la ateliere de creatie ce implica si parinti si copii, sa invatam sa inotam, sa mergem la iarba verde in fiecare duminica cand e cald (asta daca nu vom avea iarba noastra verde)...prostiute.
Imi doresc liniste si armonie in toate.

Sa dea Domnul ca toate dorintele noastre ale tuturor cele bune si de folos sa se implineasca.


32 de comentarii:

  1. Sa dea Dumnezeu sa iti implinesti visele frumoase! Si sa va ajute Doamne Doamne sa aveti o casuta cu iarba verde. E atat de bine pentru copil dar si pentru familie in general.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vai Corina ce muuult imi doresc, intr-o comuna pe langa Iasi sa pot creste gaini si sa cultiv legume si fructe...mie mi-ar placea si o capra si iepuri (cand eram copil aveam toate acestea la tara si purcei si vacute). Sa stii ca de cand iti citesc blogul mi se pare posibil, imi dai sperante. :* multumesc. Sa dea Domnul si tie si la toata lumea:)

      Ștergere
  2. Sa vi se implineasca dorintele, Anca!
    Noi mancam păstrăv, de la mic la mare, făcut in tigaia de teflon, pe aragaz. Are oase, dar desfacut pe mijloc, cu putina dexteritate, oasele raman nedesprinse de coloana vertebrala a pestelui. Iar daca se intampla sa mai ramana, sunt destul de mici si moi. Mancam astfel de peşte de cel putin 5 ani, n-am avut nici un incident (dar inca le alegem fetelor, nu le punem farfuria cu peste in faţă si hai, mancati; nici macar Flaviei). A, il mancam cu mamaliga si mujdei (mujdeiul nu e inca acceptat de fetele mici, dar e preferat de Flavia).
    La mulţi ani cu bucurie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La multi ani, Aurelia! Sa va dea Domnul un an binecuvantat. Am sa incerc si pastrav, de care am mancat o singura data in viata in cetina de brad. Si eu ii voi alege oasele , doar ca de exemplu la dorada i-am dus bunicii mele cand era bolnava ales si tot am mai gasit ace mici cand sa i-l dau. Si mie tot in tigaie imi place :)), dat bine cu faina, chiar daca e cel mai putin sanatos si cu mujdei...

      Ștergere
    2. Anca, fara ulei, dat cu sare si pus direct in tigaia incinsa (tigaia e, de fapt, un fel de gratar teflonat de pus pe aragaz - nu special, dar are niste ridicaturi). Pestele lasa din grasimea sa si nu se lipeste, desi nu este un peste gras.

      Ștergere
    3. Am si eu gratar dintr-acesta, mai faceam ceafa si ciuperci. Am sa incerc:*Multumesc.

      Ștergere
  3. Ce planuri linistite ai tu pentru 2014 :). Eu care nici acum nu sunt in stare sa manac peste de bine ce ma descurc cu oasele, recomand macroul si codul, din astea imi ia mie mama, am auzit ca si salaul e ok dar nu pot garanta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cod nu am mancat, cum il preparati? Macroulimi place multpe gratar. :*

      Ștergere
    2. Fript clasic, in cuptor cu un pic de sare, piper si lamaie, tot in cuptor invelit in folie de aluminiu, numai ca nu avem noi rabdarea sa invelim fiecare peste, punem 3-4 si inchidem folia, cred ca s-ar obtine un efect similar si cu hartie de copt dar nu-s sigura

      Ștergere
    3. Am sa fac si asa, pare tot comod:))

      Ștergere
  4. Anca, te felicit din tot suflettul pentru viața frumoasă pe care o trăiești și îți doresc să si spor în ceea ce faci în acest an! Să petreci cât mai mult timp cu Ilinca și să vă fie fiecare zi frumoasă! Vă țin pumnii! Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
  5. Aaa, iar dacă veți ajunge la mare, mi-ar plăcea să ne vedem la o cafea pentru noi și la o cană cu lăptic pentru micuță/ Am și un pic de curte, am și câțiva iepurași! :) Vă așteptăm cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :**************** Multumim Maria, cu drag. Un an de poveste sa ai!

      Ștergere
  6. Am intrat iar la tine, dar nu-mi pare deloc rau ca mi-am calcat dorinta pe care o am, sa mai raresc timpul petrecut pe internet.
    Cimitirul Sihastriei e unul din cele mai linistite si frumoase locuri, nu-mi trebuie nimic altceva decat numai sa stau acolo, pe bancuta - cred ca sunt multi sfinti, alta explicatie nu am pentru linistea care inunda sufletul. Odata am fost pe inserat si cand am aruncat o ultima privire spre cimitir, candelele ce licareau la baza crucilor, aproape toate la fel, mi-au creat impresia, pentru o fractiune de secunda, ca as fi vazut calugari cu candele in maini. Sau poate am simtit asta cu sufletul, n-as putea sa zic exact ce a fost. Mi-e dor!
    Iar ai pus o fotografie frumoasa, cu Ilinca langa brad :X
    Cu gradinita nu dau sfaturi, numai as vrea sa spun ca nu cred sa n-o tina doamnele vreo 10 minute in plus dupa 4:30. Sa incepeti cu bine gradinita si sa ti se implineasca dorintele pe care le ai pentru 2014!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :* Da, e un loc minunat. O sa incercam o varianta si daca merge bine, daca nu mergem pe cealalata.:*

      Ștergere
  7. Si mie mi-a placut cimitirul de la Sihastria. Ma asezasem pe o banca, pe o latura a cimitirului si nu ma mai induram sa plec de acolo.
    N-as sti sa-ti dau un sfat cu privire la gradinita, dar am un coleg care face mari eforturi sa tina fetita la o gradinita particulara pentru motivele expuse de tine in primul rand, dar si pentru ca atitudinea educatoarelor este cu totul alta decat la gradinitele de stat unde sunt si ele nemultumite de salariu si stresate sa faca fata la 20 de copilasi. In plus, zice el ca la o gradinita de stat, pe langa taxa propriu-zisa se cer tot felul de alte contributii, cadouri, etc, incat cheltuiala oricum se ridica destul de mult. Trebuie sa apreciezi si in functie de situatia Ilincutai, de cat a afectat-o pana acum schimbarea si cum s-a acomodat pana acum, poate totusi ar avea nevoie de o atmosfera mai linistita si de putin mai multa atentie decat ar primi la gradinita de stat. Oricum, stiu ca vei lua cea mai buna decizie. Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stiu Iuliana, asta ma gandeam in primul rand, la cat de mult ar fi mai cocolosita putin, bagata in seama:D, imi doresc asta macar in prima faza, mai ales ca ea nu a mai fost la gradinita... Imi doresc sa-si cladeasca increderea in ea, sa se simta apreciata si iubita, incurajata. Dar si programul, care mi-ar permite sa fiu eficienta la job si sa nu stau cu stresul constant al treburilor neterminate.:* Multumesc

      Ștergere
  8. Avizele dureaza mult si alergi de la arhitect la mediu, electrica, cadastru, etc....Dar se poate.La noi a durat cam 3 luni sa luam aprobarile si toate cele.Fara interventii.Dar pe la Bucium pe acolo...sunt preturi prea mari ?Stiu ca intr-un timp se vindea pamant cu tot cu livada.Si mai in deal. 3 dintre dorintele tale necesita planificare...ziceam si eu. Asa sa fie, cum iti doresti tu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In Bucium nu pot creste gaini:)) ca e intravilan Iasi si preturile sunt cam mari 22- 50euro mp...intr-o zona cu acces cat de cat. Ma gandeam mai degraba la Barnova, e comuna, avizele si toate cele se obtin mai usor de la primarii de comuna si pretul este cam 12-20mp de teren cu acces asfaltat si toate utilitatile, plus ca pot creste gaini:)). Eu...nu sunt buna la planificari, ci mai degraba al nebuniei de moment (cam tot ce am facut, am facut la primul gand si niciodata nu am dat gres), cred ca trebuie sa imi doresc destul de mult incat sa fac primul pas, apoi restul vin de la sine:)), sunt mai buna la gasit solutii decat la planificari. Sa dea Domnul la toata lumea:* sa se implineasca dorintele bune si cu folos.

      Ștergere
  9. Sa iti ajute Dumnezeu sa iti indeplinesti toate dorintele! Sper ca adaptarea Ilincai la gradinita sa fie cat mai rapida si usoara. Nu stiu ce sfat sa iti dau in alegerea gradinitei caci sunt in totala necunostinta de cauza.
    Un peste cu carnita alba si fara oase este somnul. Nu ti-l recomand deloc pe fratele lui "pangasius". Somnul il poti prepara in multe feluri: prajit, ciorba, plachie, dar atentie caci este putin cam gras. Un peste si mai bun este salaul, care nu are oase, are carnea alba si mai tare decat cea a somnului.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Catrinel sa va dea Domnul si voua, salau nu am vazut in supermarketuri, am sa incerc in pescarii, iar somn am sa fac. La mine in familie (cand eram copil) nu se manca peste cred ca nu le placea parintilor mei, asa ca sunt total pe dinafara.

      Ștergere
  10. Draga mea, ce frumos ai scris. Sa va ajute Dumnezeu in toate si sa incluzi si Sfanta Liturghie la programul de Biserica, e jertfa ce lucreaza in noi chiar si numai prin simpla participare la ea. Va pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  11. Apropo de peste, eu le dau si ton in suc propriu cu ceva salata sau rosii, sau doar cu paine neagra. Le place.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc:*. Am sa incerc mai mult (ca pana acum de multe ori imi gaseam altceva de facut:( sa mergem la Sfanta Liturghie. Un pic mai multa disciplina nu cred ca mi-ar strica:*

      Ștergere
  12. Anca dragă, te pup! Uitându-mă iar la pozele tale mi-a venit în minte un gând şi l-am primit zâmbind: la tine, pisicile şi copiii se simt absolut minunat!

    RăspundețiȘtergere
  13. Doamne Ajuta! Sa fiti sanatoase si sa va iubiti. Ma bucur ca exista femei ca tine si ma bucur ca Ilinca are dragostea si siguranta pe care fiecare copil ar trebui sa o simta. Si mie imi place cimitirul din Sihastria, acolo am fost si m-am rugat la parintele Cleopa si dupa putin timp a aparut Maria.

    sa te ajute Dumnezeu si sa reusesti in tot ceea ce e de folos pentru voi

    RăspundețiȘtergere
  14. Eu peşte cumpăr, în general, şalău. E fără oase şi nu mi-e teamă să-i dau celui mic. Îl pregătesc sau în tigaia ceramică sau la cuptor într-un vas yena. Mai iau şi somon uneori, dar prefer peştele alb, cod (nici ăsta nu are oase, dar e gras tare, nu mă încântă prea mult) şi păstrăv (are câteva oscioare mici, tb. să am grijă).
    În general mă orientez să fie sălbatic/de captură (scrie pe etichetă, acum că-i adevărat sau nu...) şi dezosat.

    Grădiniţele particulare nu-s atât de bune pe cât se vehiculează... Cel puţin nu toate. Copii mulţi într-o grupă, îngrijitoare puţine, activităţi f. puţine, dezorganizare, mâncare f. proastă... Sincer nu i-aş da copilului meu cereale "biluţe" expandate de cacao cu lapte, prăjituri dubioase cu budincă roz de "căpşune", aceleaşi câteva tocăniţe repetate la infinit din legume răsfierte... Ce povestesc aici am văzut cu ochii mei într-o grădiniţă particulară din zona oarecum centrală - Buc. (sector 2). Poate sunt prea strictă, ce să zic. Normal că nu există grădiniţa perfectă şi nu zic că la stat e mai bine, însă tb. să ai în vedere mai multe aspecte. Şi poate în Iaşi altfel stau lucrurile, departe de mine gândul să te influenţez. :)

    Eu am în vedere o grădiniţă particulară, dar e în colaborare cu Biserica aşa că are tarif de grădiniţă de stat... Nu ştiu dacă o să-l primească, nu are 3 ani în toamnă, trebuie să mă interesez. Oricum e un stres pt. mine grădiniţa, de câteva săptămâni tot caut...

    Să ţi se împlinească dorinţele!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adelina multumesc foarte mult de recomandare. Gradinita particulara pe care o am eu in vedere are multe recomandari pozitive de la parintii care au acolo copii, doar ca e foarte scumpa pentru mine si as prefera sa dau 350 nu 1000 lei pentru a ne ramane bani si pentru alte activitati frumoase, dar daca nu se va adapta si nu vom fi multumite o voi schimba:*

      Ștergere
  15. Ce ganduri frumoase ai asternut...Astazi este luni...robabil esti la servici si Ilinca la gradi..Spor sa aveti amandoua...Iar planurile tale...nu sunt ceva nerealizabil si sper sa reusesti sa le vezi realitate...SI suntem cred,toate iubitoare de agende :D

    RăspundețiȘtergere
  16. Casuta!!! Da, trebuie! O casuta de poveste pentru voi doua! Sa dea Domnul sa gasiti o bucatica de pamint - asta-i inceputul. Apoi faceti voi usor, usor! Ori poate gasiti o casuta micuta si draguta gata facuta!

    Am incredere. Sinteti doua de-acuma! Va sfatuiti voi! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :******************** De cand visez eu la panat, dar nu am gasit - unde era frumos, ori era scump, ori departe, ori fara acces si invers...

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...