Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

luni, 19 august 2013

Cum sa traiesti relaxat cu un animal de companie

google
Parintii mei au plecat in vacanta si mi-au lasat pisicul lor in grija... A fost o saptamana fooooarte lunga, pisicul nu avea stabilita nici o regula (stia doar sa se duca la ladita cu nisip).
Am observat ca multe persoane care iubesc"prea mult" animalele nu le impun reguli si acestea ajung sa le domine. Eu am un motan de 4 ani, care desi respecta regulile casei este in continuare simpatic si cu personalitate. Nu se freaca de picioarele nimanui care intra in casa, cand stam la masa, nu cerseste la masa, nu se urca pe masa/dulap..., nu scoate lana din saltele/canapea ascutandu-si ghearele, se duce numai la locul lui si mananca, bea apa/ isi face nevoile.
Cei care vin in vizita sunt tare surprinsi ca motanul meu intelege ce inseamna o comanda "Shuba iesi afara", fara sa trebuiasca sa urlu sau sa o repet, sau ca Nu, este nu. Am tinut si un catel cateva luni, si...pot spune ca e si mai usor cu un catel - sunt mult mai isteti si mai cuminti.
Nu o sa vorbesc de avantajele/dezavantajele unui animalut, fiecare stie ce e mai bine pentru el/ei, dar daca totusi va luati unul trebuie sa tineti cont de anumite reguli.
Reguli de succes pentru o buna convietuire cu animalul:
Regula regulilor: nu ii permiteti sa fie agresiv cu dumneavoastra, copiii, celelalte animale!
Prima regula - nu hraniti animalul in timp ce dumneavoastra mancati, niciodata! Nu are de ce sa va fie mila daca atunci cand e pui cerseste uneori mancare - mai tarziu va va fi mila de dumneavostra si de invitatii care se vor simti tare incomodati de insistentele animalului. Animalul mananca mancarea lui, din castronul lui, undeva pe hol/terasa/capat de bucatarie, nu sub masa, nu langa masa si nu in timp ce dumneavoastra mancati. Ignorati-l cand cere! Eu la mtoan ii dau crantanele de calitate si apa si atat. Catelului ii dadeam si mancare.
A doua regula - Animalul trebuie sa stie cuvantul NU! La inceput insotiti cuvantul"Nu" cu o bataie din palme, sau inmuiati-va mana sub jetul de apa si stropiti-l, il va speria/deranja (cand va musca in joaca, zgarie (cat e pui), cand se urca pe masa/dulap/scaun..., cand se joaca cu perdeaua...cand incearca sa-si ascuta ghearele de canapea, cand il aduceti de afara si-o zbugheste pana-n partea cealalta a apartamentului/casei cu labutele murdare...)
A treia regula - rutina - animalul trebuie sa aiba o rutina de scos afara (daca e catel), mancat, jucat, dormit. Pentru a dormi linistiti incercati atunci cand e pui sa-l obositi inainte de a va duce la culcare, jucandu-va jocuri mai solicitante fizic pentru animalut.
A patra regula - nu folositi violenta - cu cat veti fi mai violent cu el, cu atat va fi mai violent la randul lui.
A cincea regula - creati-i un loc al lui - un cosulet, un colt in care sa puneti o paturica, sub un scaun...Locul unde mananca si unde isi face nevoile sa fie acelasi de fiecare data daca se poate, daca e pisica, oferiti-i un loc unde sa-si ascuta ghearele - eu am un picior de la masa din bucatarie (e din metal) invelit in sfoara de canepa pe care-o schimb periodic si numai acolo si le ascute, sau o bucata de scandura dintr-un lemn moale sprijinita de un perete.
A sasea regula - distrati-va! De asta aveti animal, ca sa va jucati cu el, sa va ofere caldura, confort si prietenie, dar nu faceti concesii la nici o regula.

google
Pentru catei - cat e pui isi va face nevoile pe unde apuca, puneti-i o paturica absorbanta (sunt la petshop) si urmariti-l! Cateii isi cauta locul - puneti-l repede pe paturica (cand e foarte mic). Pe la trei luni duceti-l afara de 3-4 ori pe zi, de cate ori isi cauta locul (se invarte, miroase, cauta efectiv), ideal ar fi sa fiti in concediu atunci cand doriti sa-l deprindeti pe catel care-i treaba cu WC. Cand il vedeti ca se invarte repede afara! Afara nu inseamna ca alergam si ne jucam, stam in acelasi loc, pe loc, 1-2 metri ne invartim in ideea ca sa inteleaga pentru ce am iesit. Cum face laudati-l si repede sus. Plimbarile de placere trebuie sa se diferentieze clar de cele pentru nevoi.

Animalele intra in calduri si atunci e o perioada destul de stresanta si pentru animal si pentru stapan  - eu l-am castrat la 6 luni inainte sa se manifeste in vreun fel de frica stropitului si a agresivitatii de care auzisem. Daca nu vreti pui castrati-l, ii faceti si lui si dumneavoastra un mare serviciu.


google

13 comentarii:

  1. sunt niste draguti cand te atasezi! avem si noi pe Bijou!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu am un shuba-motan si un Pipin-catel. Sunt minunati, si ne fac mai veseli, mai relaxatgi, mai buni

      Ștergere
  2. Sunt de acord cu articolul, doar ca as spune ca (,) cateii nu sunt mai isteti decat pisicile. Ci pisicile sunt mai independente, fac ce vor ele si dau impresia ca sunt prostute. Dupa 14 ani de crescut pisici si 25 de crescut catei, pot sa spun lucrul asta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca IQ daca se poate vb la animale de asta ca pisicile pot fi mai istete,dar ca inteligenta emotionala, cateiii nu se compara cu pisicile - pot fi certati si in secunda doi daca ii strigi vin bucurosi de tot si ne iubesc neconditionat. N-as zice ca matzele iubesc neconditionat - nu a mea:))

      Ștergere
    2. Ha, pai ce matza iubeste neconditionat?! Cred ca niciuna ;))

      Ștergere
  3. Trebuia sa fi citit postul asta acum vreo 11 ani cand a intrat dl Goe in familia noastra. A fost dintotdeauna rasfatatul si alintatul tuturor, asa ca acum el e stapanul nostru si al intregii case :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Iuliana mie dl Goe mis e apre un animalutz minunat, sigur va ofera cu muuulta dragoste, caldura si dragalasenii

      Ștergere
  4. bune sfaturi;voi tine cont, caciprima regula o mai incalc uneori;cand mancam noi ii mai duc si ei cate ceva, daca cere!

    RăspundețiȘtergere
  5. :* ma bucur daca sunt cuiva de folos...eu am fost in vizite unde animalutul cersea si era neplacut, cred ca atunci cand suntem numai noi nu ne dam seama :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Pisica a invatat de voie de nevoie regulile, numai ca este absolut imposibil s-o determine cineva pe bunica-mea sa le respecte, mno pot sa cert eu pisoiul cand ea il invata fix pe invers ? :)

    RăspundețiȘtergere
  7. :)) stiu...in general celor mai in varsta le este mila. Catelul pe care l-am tinut eu nu manca de la motanul meu, stia ca nu este castronelul lui asa era de cuminte. In schimb acum mananca si felii de rosii din salata aruncate sub masa - ii este mila stapanului lui ca sta si se uita cand ei mananca . Uneori nu e sanatos nici pentru animal sa manance tot ce pica de la masa, dar e greu de dezobisnuit stapanul...

    RăspundețiȘtergere
  8. Noi cand ne asezam la masa...mancam toti.Adica pe scaune la masa noi si langa masa Blacky care manaca din castronelul ei........Toti mancam in acelasi timp!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este o idee si asta daca e educat catelul :), doar ca...ce catei cunosc eu papa repede si apoi stau si se uita in gura celor de la masa sau cersesc...cred ca se potriveste la rasele linsitite sau la cateii adulti...eu am incercat cu un labrador metoda (cand mancam la tara afara), dar infuleca repede si apoi plangea ca sa mai priemeasca (mai ales daca durau mult mesele) :)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...