Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

sâmbătă, 17 august 2013

Azi

google
Dimineata devreme m-am dus la piata de flori si am cumparat flori pentru Maicuta Domnului (aveam eu o datorie veche amanata). Le-am dus la Manastirea Hlincea, la 4 km de Iasi - cea mai veche din Iasi dar foarte putin cunoscuta. Era dimineata devreme, nu era nimeni...am intrat si cand cautam un loc intr-o vaza intra un Parinte - "Te-am vazut!" imi spune glumind...si-mi arata unde sunt vaze si de unde  se poate lua din curte apa - era o tasnitoare, care jos avea un robinet - bineinteles ca am deschis tasnitoarea si nu robinetul si am facut baie:).
"Asa e si viata ca trandafirii-minunata si dureroasa"- zice parintele
 "Vino sa te miruiesc"
"Ce ai in nas? (am un cercel) Sa-l scoti nu putem sluji la doi domni. Sa-ti pui cruciulita la gat..."Am dar mi s-a rupt lantul"am baiguit eu scuza.
Am iesit cu o stare minunata, parca mirul mirosea altfel fata de alte dati, lumina era alta, parintele cu un scop mi-a iesit in cale:) dar cercelul nu prea il pot scoate pentru ca-mi ramane o gaura in nas, la cruciulita mi s-a rupt lantul si celalat imi face o iritatie la gat...Mi-a placut tonul cu care mi-a facut "observatile", m-au facut sa ma gandesc...pentru mine religia nu e un hobby, oare ar trebui sa ma imbrac "adecvat"? Oare exista dress for success si in acest caz? Oare haina face pe om? Pana acum nu am simtit ca are importanta felul in care te imbraci (decenta a fost singura regula) in Biserica si in afara ei. Oare intr-adevar slujesc la doi domni imbracandu-ma intr-un anume fel la biserica (mai sobra, cu fusta) si in alt fel in oras? 

Apoi am fost la cumparaturi pentru bunici. Ce libertate de miscare! -  am cumparat toate porcariile care stiam ca le plac - sucuri, crenvursti, cornuri, napolitane, ciocolata, iaurturi cu fructe, biscuiti cu crema - toate e-urile posibile (cand ai 80 si de ani nu mai conteaza asa de tare mancatul sanatos:), pulpe (din gaini crescute ecologic!) - asa am vazut cat e de scumpa! carnea si ce afacere buna fac eu crescand gaini - ecologice sigur nu erau pentru ca au fiert de 10 ori mai repede si au fost de 50 ori mai moi decat atoasele mele (ale mele alearga mult poate de asta- sunt numai fibra).
 Am stat de vorba cu bunica mea, ea in pasareasca ei foarte expresiva (cand doi oameni vor sa se inteleaga nu conteaza limba pe care o vorbesc) am scos apa si am carat doua galeti pline!!! (aveam un prieten sarb a carui tata ii daduse un singur sfat cu privire la femei - sa te insori cu o femeie sanatoasa care poate cara doua galeti pline odata). Am stat si am tacut (eu tac rar, foarte rar, cand mi-e bine de tot, cand ma uit la mare, cand stau pe un delusor si ma uit in zare si astazi pe prag la bunici, plina de praf (dupa ce am facut curat in bucatarie si in poiata), transpirata (am facut mancare sa le ajunga pe cateva zile si am cosit niste baladai), dar "acasa".
Bunica mea e tare vesela de la accidentul vascular, ca un copil. E minunata :), cred ca i-a fost atinsa o zona a veseliei. In general intelegem tot ce ne povesteste, ce ne intreaba, ce ne raspunde  - unele foarte complexe (chiar daca in afara de "Da" si "Nu" nu mai spune nici un cuvant - pentru
eficienta mama i-a facut multe cartonase pe care-a scris cu un marker diverse nevoi si cauta cartonasul bun si i-l arata doamnei care are grija de ea sau bunicului meu:
(As vrea 2 ochiuri.
Mi-e frig.
Poti te rog sa imi faci un ceai?...)
Bunicii mei implinesc pe 15 noiembrie 61 ani de la casatorie :) mi se pare minunat ca exista si iubiri fara margini si fara sfarsit...

google

20 de comentarii:

  1. Asa este Mihaela:). O zi plina de intrebari si de certitudini si de iubire si de verde:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa le dea Dumnezeu sanatate si sa te bucuri de ei!Cat poti de mult!Esti o norocoasa ca ii poti vedea,atingi, simti...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vai da e minunat! Sunt chiar norocoasa

      Ștergere
  3. Anca, mi-a placut mult cum ai povestit despre bunica, despre bunicii tai. Poate pentru ca bunica mea a trecut prin același lucru. Un AVC urmat de dislexie. Nu puteam folosi cartonase, fiindca nu mai vedea sa citeasca, dar putea sa descrie ceea ce doreste. De exemplu, daca voia cozonac, zicea ”prajitura de coca”, cutitul era ”cu care tai paine”, iar cana - ”cu care bei ceai”... Saracutele de ele !
    Iti doresc duminica placuta, fata care duce doua galeti cu apa odata ! (Mi-a placut proba asta, nu cred ca as reusi cu succes !)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Zina bunica mea nu spune decat da si nu in rest absolut nici un cuvant, numai silabe dispersate, dar vede bine:) ceea ce e minunat. Oricum e minunat ca si-a revenit atat de bine si ca e vesela si as putea spune sanatoasa (nu are nici o boala/durere) si ca traieste!
      :))O duminica inecuvantata si tie! (le-am carat pe amandoua, dar...am scos de vreo 6 ori apa pana le-am umplut ca nu puteam ridica galeata plina din fantana (de asta nu a zis nimic:))

      Ștergere
  4. 61 de ani?? :D La multi ani de acum incolo si veselia sa nu-i paraseasca niciodata! :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc, asemenea. E minunat sa vezi cat de mult se pot iubi doi oameni:) dupa atatia ani, atat de mult incat bunica mea a uitat cum o cheama - isi aminteste doar cum o alinta bunicul meu.

    RăspundețiȘtergere
  6. Mi-am pus si eu intrebari similare in diverse imprejurari in care am observat ca ma comport/imbrac altfel, la biserica fiind mai modesta.
    Cred ca un crestin e acelasi oriunde pentru ca Dumnezeu ne vede oriunde, nu doar la biserica.
    Nu prea-mi "convine" parerea asta :), dar ... cam asta a fost gandul care mi-a trecut acum prin cap.

    Cercelul tot o sa-l dai jos la un moment dat (pe la 70 de ani n-o sa prea mai mearga), poate ar fi bine sa iei in considerare ce ti-a zis parintele, sa te gandesti mai mult la asta, fara sa abandonezi din prima ideea - ai zis ca parintele, probabil, ti-a iesit cu un scop in cale. Oare gaura nu se va micsora in timp asa incat la un moment dat chiar nu se va mai observa?. Cred ca inca-ti place sa porti cercelul, poate fara sa constientizezi si de aceea nu prea ai vrea inca sa-l dai jos.
    Mi s-a intamplat odata, acum vreo 4-5 ani, in Iasi, sa ma intalnesc cu o maicuta care mi-a dat o hartiuta pe care scrisese ea rugaciunea Sfantului Ioanichie cel Mare (a trebuit s-o intreb ce scrie pentru ca era indescifrabil :)); inca pastrez hartiuta) si mi-a spus sa nu mai port alte inele decat verigheta. Mi-a spus foarte frumos, nu m-am simtit lezata in orgoliul propriu :) deloc; aveam inelul de logodna pe mana dreapta si atunci l-am dat jos.
    Acum un an l-am pus la loc, dar pe mana stanga, pe acelasi deget cu verigheta. Inca e o dilema daca am facut bine sau nu - am cateva motive pentru care am cantarit bine situatia.
    Lantisorul il poti lipi la Kaufland Pacurari (este un magazinas cu bijuterii ce face si reparatii).

    Ce frumos ai povestit de bunici! Ma bucur ca bunica Nina e vesela, chiar daca nu mai poate vorbi ca inainte.
    La multi ani!!! 61 de ani ......
    Ai facut multa treaba, i-ai ajutat si cu siguranta munca asta te-a facut sa te simti implinita pe ziua respectiva.
    Batranilor le place sa rontaie ceva dulce, stiu de la mama.
    De aceea si eu ii duc bunicii mele ciocolata, din sortimentele care apar prin reclame ca sa nu i se faca pofta cand vede la tv si sa manance si ea ceva bun. Stiu ca rontaie cu placere patratelele de ciocolata. :) Si e foarte cumpatata, mananca doar putin odata.

    RăspundețiȘtergere
  7. Maria cred ca ai mare dreptate...in legatura cu cercelul cred ca nu sunt pregatita sa il dau jos, de altfel il am de 10 ani e mic, nici nu ma gandesc la el sau il observ (doar cand ma inreaba cineva (f rar, lucrez intr-o institutie destul de rigida si nimeni nu-l observa) imi amintesc de el). Pe de alta parte cred ca nu sunt genul de crestin cu batic in cap (sau nu sunt inca). Nu am ajuns in momentul in care sa mi se para importanta costumatia (stiu o poezie de cand eram copil" Maria-i credinta ce-nvata de zor/ Iar Marta-i credinta ce-alearga- cred ca sunt mai mult Marta,asvrea sa fiu)
    Cu siguranta mi-a iesit in cale cu un scop...chiar zilele trecute ma gandeam (in drum spre casa) ca stiu multe, citesc multe, incerc sa aflu multe, dar am nevoie de un duhovnic, care sa dea la multe astea o directia...
    Unde la Kaufland? In interiorul supermarketului?
    Daaaaa sunt minunati si eu sunt o norocoasa ca ii am, toti care ne-am cunoscut sau cunoastem bunicii suntem binecuvantati.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Marte suntem pana la moarte, sa nu credem o clipa ca sunte Marii, caci in momentul ala am pierdut tot.

      Ștergere
  8. Nu in supermarket efectiv. Stii ca in aceeasi cladire mai sunt si alte magazine (unul de pantofi, un BRD mic, parca si o farmacie si mai sunt cateva) Ei, este si un magazin care vinde bijuterii de aur, dar si repara. Cumnata mea a lipit si curatat acolo niste cercei.
    In caz ca e in drumul tau zilnic sau ajungi pe acolo pentru cumparaturi, e o idee unde ai putea repara. Cu siguranta mai sunt si alte locuri, eu numai de asta stiu.

    RăspundețiȘtergere
  9. Am sa ma duc :). Eu chiar nu aveam idee unde se pot repara...Mutluemsc mult:*

    RăspundețiȘtergere
  10. Ancuţă eşti un om care evoluează.Ia în calcul asta când e vorba de cercel.Schimba ceva la tine. Şi bravo că te ocupi aşa bine de bunici. Si eu intru in biserica fara basma. Nu ma cearta nimeni. Cred ca as avea replica.

    RăspundețiȘtergere
  11. As vrea si eu sa ajung la Manastirea Hlincea, dar nu stiu cum! Ai mers cu maxi-taxi sau pe jos (nu mi se pare mult 4 km, de asta intreb)! Multumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
  12. Amedeya nu stiu daca este maxi-taxi, eu am fost cu masina , am vazut oameni mergand pe jos (e aproape)- daca te hotarasti sa te duci pe jos sa mai iei pe cineva pentru ca prima parte a drumului, cea de pe la targul de cherestea e destuld e sinistra, in rest este frumos si foarte foarte aproape:)

    RăspundețiȘtergere
  13. Doamne, Anca, nu stiu cum de mi-a scapat postarea asta a ta. Cred ca eram plecata la Sibiu pe 17 august cand ai scris-o.
    Dar probabil asa a fost sa fie, sa o citesc astazi si sa-mi lumineze sufletul si ziua :)
    Imi plac bunicii tai, ma bucur ca inca ii mai ai si ca stii sa te bucuri de ei si sa ii bucuri la randul tau.
    Eu la biserica mea de parohie din oras ma duc cu capul descoperit, de fapt 80% din femei tinere sau mai in varsta au capul descoperit. Dar la manastiri ma acopar mereu, nici nu pot altfel.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :* am sa iti urmez exemplul:), cred ca depinde cum simti si depinde daca ai basma/esarfa la tine...eu uneori mai trec ad-hoc, in drum spre casa fac un ocol (am sa-mi pun o esarfa-n masina):*

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...