Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

duminică, 23 iunie 2013

Parfumul succesului

Succesul miroase a Dolce vita, a libertate deplina, a mers cu motocicleta pe o sosea pustie, dimineata devreme, fara casca, cu vantul care-ti biciuieste fata, cu mainile intinse ca-ntr-un zbor perfect.
Te trezesti intr-o zi ca oricare alta si, in timp ce iti bei cafeaua iubesti, alinti, te joci. Speli ceasca si iti dai seama ca nu te mai intorci aici, ca toate ranile, toate mizeriile, toata umilinta, toate asteptarile, toate, toate sunt prea mult si iubirea, daca era, nu mai este de ajuns. Si iti zambesti, tie, puternica, libera, cu arma incarcata. Te ridici si pleci, arunci o grenada pe viata dinainte si in viteza ametitoare apesi acceleratia. Succesul inseamna sa dai si sa te opresti cand nu mai ai nimic de dat, inseamna sa jelesti si sa razi in hohote, inseamna sa iubesti pana la sange si sa renunti la iubire. Succesul inseamna sa te sinucizi in altul si sa te construiesti la loc, mai frumoasa. Succesul inseamna sa iei decizii si sa ti le asumi -  sa iti asumi viata ta, sa nu o traiesti pe a altora si sa ai curajul sa mergi pe drumul tau, sa te poticnesti, sa cazi, sa te ridici, sa-ti lasi lacrimile in praful rascrucilor dar sa inaintezi, uneori tarandu-te. Succesul inseamna sa stii cine esti in fiecare moment, pe cine lasi in urma si pe cine iei cu tine mereu. Sa stii ca toate-ti prisosesc si ca nimic nu e de-ajuns.
 In Calauza, filmul pe care-l vad la fiecare Craciun si de cate ori am nevoie sa-mi amintesc de mine este o poezie absolut superba, care, mi-a trecut prin sange si mi-a modificat codul genetic, acest "nu e de-ajuns - Toliko etogo malo"

Insa nu e de-ajuns

Iat', al verii alin
Ca o boare s-a dus
Totu-mi merse din plin
Insa nu e de-ajuns.

Blanda, soarta-mi zambea:
Drept in palma mi-a pus
A norocului stea.
Insa nu e de-ajuns.

Viata-mi da cu prisos:
Rau si bine mi-a pus
Spre a-mi fi de folos.
Insa nu e de-ajuns.

Sub aripa ma lua
Lozul vietii, si-ascuns
De urgii ma salva.
Insa nu e de-ajuns.

Frunzele-mi ocroti
Nici un ram n-a rapus
In lumina de zi.
Insa nu e de-ajuns.

(traducere - Elena Dulgheru)
Aceasta schita participa la Clubul povestilor parfumate gazduit de Mirela

23 de comentarii:

  1. Nu -am gandit niciodata la succes cum spui tu, dar nu e timpul piedut, iata ca o fac. Succesul e fiecare cadere care iti da ocazia sa te ridici. Aparent utopic, dar iata, parca vorbele tale de mai sus patrund in mine, mi le insusesc si...tare mult mi-a placut sa-ti soptesc in gand textul. Multumesc pentru cafeaua de dimineata bauta cu tine aici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dana ma bucur ca te-am descoperit, scrii savuros:) si esti invitata oricand cu mare drag:)

      Ștergere
    2. Stai ca si eu incep sa te descopar, se pare ca dragostea noastra e impartasita ;)

      Ștergere
    3. Gata, te-am pus acolo la mine, la indemana! :)

      Ștergere
  2. Dragă Anca, tu ești acel gen de om de care e o bucurie să-ți aduci aminte mereu! Și Călăuza, dar și poezia, sunt capodopere de ținut minte, de revăzut, de recitit, de gândit. Prima oară am văzut filmul la 16 ani, la cinemateca de la Casa studențească, într-o vreme când așa ceva era o raritate și îl vânam prin săli mici, exclusiviste. Apoi l-am revăzut pe ecran mare și m-a cucerit, ca toate filmele lui Tarkovsky. Și dacă tot am amintit, voi trece la Andrei Rubliov și la secvența Clopotului. Un exemplu de succes. De mare succes, obținut cu sânge, cu chin, cu durere dar și bucurie. Chiar dacă rămâne abandonat şi uitat de toţi în noroi. M-a impresionat la fel de mult ca însăși devenirea lui Rubliov. Toate episoadele acestui film fac referinţă la creatori şi la problema creaţiei. Doamne, ce filme!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :* Mirela, si mie-mi place Tarkovsky cu tot si toate:), filmele lui sunt printre singurele lucruri bune ale comunismului (nici un producator privat nu ar sponsoriza asa filme:)...Eu l-am vazut la 18 ani seara, intr-o sala goala de cinema, era cre Saptamana filmului rus, m-a dus mama mea, a gandit k e musai sa il vad:) si am iesit alt om din sala de cinema...

      Ștergere
  3. P.S. Dolce Vita îmi amintește de o perioadă de maximă fericire, mai mult nu spun. La-m iubit din primul moment și e foarte potrivit cu succesul. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu il am din 2004 (aceeasi sticla, sper ca nu a expirat), ma dau rar, foarte rar, cand am o dispozitie exploziva:)

      Ștergere
    2. Nu pot să cred ce-am scris... Este ”l-am” (nu ”la-m”) vai ce-am scris....am corectat acum! :)
      Nu a expirat, un parfum original ține și 25-30 de ani, dacă e ținut, totuși la umbră și în amablajul original, deci și în cutie.

      Ștergere
    3. E la umbra, intr-o cutie de papuci:)) cu altele asa ca e pastrat bine... Eu niciodata nu observ "greselile" decat pe ale mele:*

      Ștergere
  4. "Sa stii ca toate-ti prisosesc si ca nimic nu e de-ajuns."
    Asta o sa-mi ramana. Multumesc, Anca :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Cred ca esti o luptatoare careia nu-i e teama de esec, nu se lasa doborata si lupta, lupta cu sine insasi,in primul rand.
    Succes in tot ce faci!
    Nu stiu daca am vazut filmul, am sa-l caut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E un film rusesc, la care trebuie sa te uiti singura, netulburata ca sa intelegi multimea de simboluri (eu m-am uitat de cel putin 10 ori la el si tot mai descopar cate un simbol, mai vad altceva fata de data trecuta, mai inteleg ceva)...celor carora l-am aratat nu au fost impresionati... E o calatorie intima care se face in tine, de aceea se recomanda fara privitori :)

      Ștergere
  6. Mi-ai adus aminte de una dintre cele mai frumoase melodii pentru mine: http://www.youtube.com/watch?v=DR6eL5xnYo0
    O duminică frumoasă, mulțumesc. :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu nu ascultasem niciodata melodia, imi place muuult, multumesc:*

    RăspundețiȘtergere
  8. Un text care arata ca esti o luptatoare si o poezie care te pune pe ganduri... Imi place !
    Sa ai zile frumoase, Anca !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Zina! Originalul, in rusa suna minunat...dar eu sunt indragostita de limba rusa, mi se pare ca e o simfonie perfecta asa ca sunt subiectiva

      Ștergere
  9. Succesul obligă la a merge mai departe...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa continui sa mergi chiar si atunci cand te tarasti e un succes cu adevarat:)

      Ștergere
  10. Adevarat. Si a sti sa pierzi tot un succes de cheama a fi. Pentru ca majoritatea oamenilor nu stie a pierde... Si a o lua de la capat cu speranta si incredere innoita...tot un succes este. Le stiu, le-am incercat pe pielea mea. Am murit si inviat de nu mai stiu cate ori.
    Imi place si mie cum suna limba rusa, e atat de dulce... :)
    Frumoase randuri!

    RăspundețiȘtergere
  11. Multumesc Elly - sa renunti si sa mergi mai departe...da,e o limba a oamenilor frumosi:) din romane, din poezie, din balet...

    RăspundețiȘtergere
  12. Succesul înseamnă să-ți faci prieteni virtuali minunați care scriu povești care-ți merg la suflet.Felicitări Anca!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...