Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

duminică, 30 iunie 2013

Cartea saptamanii - Arta simplitatii, Dominique Loreau

"Si daca singura ta bogatie
Inseamna doar doua paini
Vinde una din ele, si cu acesti ultimi dinari
Ofera-ti niste zambile ca sa-ti hranesti sufletul" - Poem persan

Cunosc oameni care au jumatate de paine si fac asta - aristocratii, cei nascuti cu sange albastru si cei nascuti cu suflet albastru, din familii modeste, dar care sunt aristocrati din fire, care de ultimii 50 lei, in loc sa isi ia 10 kg de cartofi isi vor cumpara o felie de tort, o floare, o carte (stiu ei cine sunt:) si, cei care au bani dar care traiesc ca niste saraci, facand alegeri de proasta calitate, amanand momentul in care sa poata zambi vietii, sa se bucure, sa iubeasca, sa simta ca merita si altceva, ca sunt suficienti de buni pentru a se bucura pur si simplu de frumos, de exclusiv, de unicat (nu ma refer la pretul lucrurilor neaparat ci la alegerea unui lucru, a unui serviciu, a unui loc, a unui moment in locul a 50 de proasta calitate, ca si cum viata lor ajunge sa fie de proasta calitate)


Cum sunt preocupata de simplificare, de simplitate, de organizare, e una din cartile pe aceasta tema pe car le citesc. Prima parte este despre organizarea maldarelor de obiecte, se potriveste mai mult in occident unde oamenii aduna cantitati uriase de lucruri moarte, dar partea a doua este despre eleganta, despre frumuseta unui lucru simplu in linii de o simplitate fara margini in alb si negru. 

https://ro.pinterest.com/pin/457185799651614094/

Principalele idei subliniate de mine, nu sunt originale, le stim cu toatele, dar sunt scrise ordonat si ne amintesc...de noi, de normalitate, de simplitate:
"
- Alimentele fara viata creeaza un corp fara viata.
-Cand ma plictisesc, nu am nevoie de o bucatica de ciocolata ci de o ocupatie.
- A-ti pregati singur mancarea inseamna sa ai grija de sanatatea si frumusetea ta.
-Sobrietatea este saracie voluntara, iar masura bogatiei este ceea ce e necesar si suficient.
-Renuntarea oarba e la fel de stupida ca si viata mondena, in plus, e imposibil de dus la bun sfarsit.
-Simplitatea e un echilibru, presupune sa stii sa apreciezi lumea materiala la justa ei valoare, sa folosesti cu intelepciune banii, timpul si bunurile fizice. A trai corect nu implica privatiuni. Pentru a avea o viata buna, e de ajuns sa adoptam o atitudine pozitia in fata lipsurior si sa nu contam pe lucrurile materiale ca sa fim fericiti.
-In prima parte a vietii, e important sa ne bucuram de toate placerile, sa avem tot ce ne dorim, sa experimentam. Vom putea atunci sa intelegem ca renuntarea este o placere si ca linistea sufleteasca depinde de altceva decat de toate acele mici placeri cotidiene.
-Ocupatiile sedentare duc la depresie, la spleen existential si la disolutie.
-Cand am vazut cum arata calitatea, nu ne mai putem intoarce la mediocritate. Dar in societatea de consum, oamenii nazuiesc tot mai putin la calitate si n-o mai doresc (ea costa, pentru ca nu poate fi produsa decat in cantitati mici, acesta e luxul).
-...nimicurile costa, de fapt, mai mult decat un singur obiect frumos, desigur, are un pret exorbitant, dar va va satisface toata viata si va va face placere de fiecare data cand veti da cu ochii de el."

Nu e o carte care sa dea pe nimeni pe spate, dar spune lucrurilor pe nume intr-un mod simplu si elegant si, daca se mai si muleaza pe ceea ce credem noi despre simplitate si simplificare, atunci e un pas inainte inspre locul unde dorim sa ajungem (in cazu meu imi reconfirma parerea despre lucruri putine si bune si locul unde vreau sa ajung si cat de mult mai am pana ajung acolo).

8 comentarii:

  1. ” A-ti pregati singur mancarea inseamna sa ai grija de sanatatea si frumusetea ta.”
    Îți sunt recunoscătoare dragă Anca, mulțumesc! Voi cumpăra această carte, o iubesc de pe acum. Pe mine m-au criticat câțiva comentatori pe blog, spunându-mi cât de ”inutil” este să ”arunci” banii pe un parfum...Dar cum să fie inutil să ai lângă tine un lucru pe care-l iubești?! Mai bine renunț la altceva, dar acest lux, la care țin și care mă face fericită, mi-l voi permite și mă voi bucura de ceea ce iubesc. Așa o educ și pe fiica mea și mă bucur că-i receptivă la aceste frumuseți simple, care arată ce suntem și dacă avem ceea ce englezii numesc self esteem. Și da, ”nimicurile costa, de fapt, mai mult decat un singur obiect frumos, desigur, are un pret exorbitant, dar va va satisface toata viata si va va face placere de fiecare data cand veti da cu ochii de el." Cât de adevărat! Să ai o zi bună, dragă Anca!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu e inutil sa-ti cumperi ceva care sa te faca fericita. Cum spune mama mea "inseamna ca acei comentatori dau banii pe altceva ce li se apre lor important" - si eu incerc sa am putine lucruri si bune, si...nu cred ca la produsele mai de lux e vorba doar de reclama...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dar eu nu i-aș critica știind că ei dau banii pe altceva, care li se pare lor important, aici ar fi diferența...I-aș înțelege.

      Ștergere
  3. Cred ca nu au experimentat niciodata calitatea. Eu chiar imi amitnesc ca atunci cand aveam venituri extrem, dar extrem de reduse...strangema bani si imi cumparam un singur obiect frumos pe an...sau un rimel, sau un mic parfum care-mi confirma ca bogatia, ca si saracia e o stare de spirit ...

    RăspundețiȘtergere
  4. Pe aceeaşi temă este şi "Arta esenţei", de aceeaşi autoare.
    O seară frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
  5. E faina? Ai citit-o? Aduce ceva nou?

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc de recomandare, Anca. Sunt sigura ca imi va placea cartea :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Si eu cred Iulia, are principii asemanatoare cu ale tale: simplitate, calitate, cumpatare:)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...