Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

marți, 18 iunie 2013

Bucatareli intr-o zi de studentie...

Astazi am trait o zi de studenta, desi am fost la job: am venit pe jos spre casa (! e un drum de o ora, oare cum mergeam atat de mult pe atunci?), am mancat inghetata la cornet, am bucatarit, am mancat pizza facuta in casa fara sa tin cont de calorii...am ras mai mult, am inspirat toti teii din oras, am fost mai prietenoasa, am primit complimente... In urma cu 10 ani...eram o studenta plina de vise, iubiri, prieteni. Acum sunt plina de vise, iubiri, prieteni (vechi sau noi), dar mai eficienta si mai putin entuziasta...

 o tarta cu cirese, si levantica cumparata de la o tiganca (cand eram studenta mi se parea asa de "tare" sa-ti cumperi flori
 o pizza facuta in casa cu piept de pui si anchois (cand eram studenta i era cu mult salam si cabanos si parca era mai buuuna)
Tarta e foarte buna si se face incredibil de usor:
Aluat: 125 grame unt, 1 ou mare, sare, 90 grame zahar, 250 grame faina - se amesteca pana se omogenizeaza apoi se pune (sau nu) la frigider pana scoatem samburii la cirese
Umplutura de cirese: 1 kg cirese (li se scot samburii) se amesteca cu 100 grame zahar si 3 linguri amidon.
In plus: 1lingura zahar tos si 25grame unt
Aluatul se imparte in 1/3 si 2/3. Bucata mare se intinde cu sucitorul pe masa infainata si se pune intr-o tava tapetata cu faina (el e gras si e de ajuns faina), se toarna ciresele deasupra si din bucata mica de aluat se face un grilaj (se intinde cu sucitorul si se taie bucati de aprox 1cm, care se intrepatrund).
Se pun bucatele de unt (din cei 25grame) pe tarta (pe cirese) si se presara cu zahar...
La cuptor 200grade -10 minute, apoi pentru inca 30 minute la 175grade.
Va doresc zile de vacanta plina de tinerete!

19 comentarii:

  1. Calendarul l-ai facut tu?
    Ma intrebam, retoric, ce tei mai mirosi, primarul vostru vrea sa va schimbe obiceiurile :P

    RăspundețiȘtergere
  2. :)Nu Alina, l-am cumparat de pe VIvre, e din metal. In fata biroului am un tei, in fata balconului am un tei, pe strada Palat sunt tei (inca) cel putin pe partea pe care am mers eu, unde nu e Palas-ul:(...

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce bine arata toate, Anca!
    Alina, inca avem tei multi! ;;) Primarul a apucat sa faca "curatenie" numai acolo, pe strada "lui", unde e primaria.

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Maria, arata a mancare:))) calorioasa si gustoasa...si da...mai avem multi tei, chiar si in carteire, strada din Cug e strajuita de o parte si de alta de tei.

    RăspundețiȘtergere
  5. Doamne ce bunatati ai gatit pe caldura asta!!!!!! Am sa incerc si eu in weekend tarta, arata demential.

    RăspundețiȘtergere
  6. Se face foarte repede Dana, si apoi e zi de studentie, cand esti student ce mai simti caldura?:))

    RăspundețiȘtergere
  7. Cred ca o sa fac si eu intr-o zi exercitiul asta, sa ma intorc in studentie, cu 20 de ani in urma...cand tot asa strabateam strazile cu tei la pas, nu in masina.
    Tartele exact asa le fac si eu, cu orice fructe.
    Imi place foarte mult calendarul, seamana cu ideea mea despre Anca, parca e "de-acolo" :)

    RăspundețiȘtergere
  8. :)Multumesc Iuliana :) si eu fac la fel cu orice fructe:)) si cu caise sunt dementiale, si cumere si scortisoara... Mie mi-i masina in service, si cand sa iau taxiul, sau autobuzul mi-am zis ce ar fi sa merg pe jos? La inceputul anului mi-am propus ca o sa merg in fiecare luni, cred ca m-am tinut o singura zi deluni-rau!rau!rau!, cand mergi pe jos ai timp sa vezi oamenii, cladirile, copacii - din pacate maine imi da masinuta.

    RăspundețiȘtergere
  9. Hi, hi! Si eu tot cam o ora fac pana acasa (50 min mai exact), si eu tot asa mi-am propus sa merg pe jos si m-am tinut cateva zile doar. Gasesc motive: cand e cald, ca e prea cald si arde soarele; cand e frig si ploua .. pentru ca ploua :)) si asa mai departe. Din fericire - daca pot sa zic asa - eu nu conduc (am permis numai pentru CV :)), mi-e frica sa conduc), dar tot e super-comod sa ma urc in autobuz si sa ajung acasa in 20 min.
    :">

    RăspundețiȘtergere
  10. Si eu sunt fan tarte, cu orice, cu mere, cu fructe, cu branza, se fac usor, sunt frumoase si gustoase.
    Si de vara! Mi-ai dat o idee buna, nu am mai facut de mult!

    Zile frumoase si tie!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Cuuum? Nu ai facut tarte in bucataria ta noua alba si frumoasa? E timpul s-o pui in valoare!

    RăspundețiȘtergere
  12. Foarte reusita prima fotografie :) Cred ca voi face si eu prajitura si tocmai ce imi propusesem sa nu mai mancanc dulciuri deloc...

    RăspundețiȘtergere
  13. :)) Avantajul este ca nu este foarte dulce, si cateodata trebuie sa ne rasfatam si noi, chiar daca suntem intr-o perpetua dieta:))

    RăspundețiȘtergere
  14. E grozavă tarta, aici e de mine. Știu că trebuie să dau jos din surplus, dar tot voi lua rețeta și o voi face! Yummy, e teribilă, frumoasă și apetisantă! :)

    RăspundețiȘtergere
  15. :)) toate trebuie sa dam jos(si eu o tin tot intr-o dieta de cand ma stiu)...dar daca nu ar exista si "ceva bun" si nu ne-am bucura pentru un lucru atat de marunt ce-ar fi viata?Ti-o recomand pentru ca se face repede si pastreaza si din gustul fructelor:). Oricum ce ai bucatarit tu eu negresit fac in week-end

    RăspundețiȘtergere
  16. Arata apetisant...mie imi place si calendarul e super reusit.
    Tarta cat si pizza cred ca sunt la fel de bune ca si in anii studentiei doar ca noi ne-am schimbat gustul :))
    Bun si fain!
    Eu m-am copt azi cu clatite :)

    RăspundețiȘtergere
  17. Clatiteeeee! Da ne-am schimbat si gustul si kg(eu)...

    RăspundețiȘtergere
  18. Mie si acum mi s-a pare dragu sa imi cumpar flori de la ...ops!... sa spun tiganci sau nu? Mihai al meu spune ca sunt balarii, dar mie imi plac tare mult si le ofer locuri vizibile in casa. :)))
    Arata bine tarta (si pizza, dar eu poftesc mereu la dulciuri), cred ca voi incerca sa fac si eu.

    RăspundețiȘtergere
  19. :)) eu am sarbatorit facultatea cu pizza ca asta imi amintesc c aimi palcea pe atunci, mergeam la pizza, mancam pizza, faceam pizza:)) Si mie-mi palc dulciurile si florile de la ...doamne :), numai ca acum mi le pot cumpara mai des:)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...