Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

duminică, 5 mai 2013

Cartea saptamanii - Studiul China




           După “Studiul China” am devenit mai atentă la ce manânc. Nu mâncam în genere mezeluri - (desi nu este nimic mai bun decât un sandvici cu salam şi chetchup făcut la sanvich-maker) – aici intrănd toate categoriile de salam - cam 1 baton pe an, cârnaţi - cam 2-3 kg pe an, pastramă - nici o feliuta, carne cumpărată din supermarket cu zgărcenie (încă mai fac parte din norocoşii care au de unde cumpăra de la ţară), dar deşi mai auzisem că lactatele nu sunt atât de sănătoase pe cât se crede, nu am crezut pană nu am văzut reultatele studiului. Cartea a venit într-o perioadă propice – cea a Postului Mare, când vegetalele m-au făcut să nu mă simt obosită nici o clipă deşi am muncit şi până la 7 seara inclusiv duminica.
     Pe scurt, studiile făcute în laborator şi pe zeci de mii de indivizi din China arată cum proteinele animale, cele din lapte în special(studiile pe şoareci) hrănesc tumorile cancerigene, pe când un regim vegetarian le împiedică să se dezvolte chiar dacă există şi chiar să se reducă. Se aplică şi la alte boli “ale abundenţei”: diabet, boli ale inimii, obezitate … S-au făcut studii şi pe bolnavii de inimă, arterele tind să piardă din conglomeratele de grăsime care le îngroaşă, cu câteva procente pe an, procente care reduc durerile în piept spre deloc doar printr-un regim vegetarian, chiar dacă numărul de calorii ingerate sau de uleiuri vegetale este mai mare. Colesterolul este asociat cu foarte multe boli, nu doar cu cele de inimă – alimentele vegetale nu conţin cholesterol. Studiile făcute pe emigranţi care preluau stilul de viaţă al ţării adoptive arata ca acestia au dezvoltat bolile acestor ţări.

       Dacă mai mult de 12% din caloriile zilnice reprezintă proteine de origine animală, ele devin hrană pentru celulele cancerigene. Rata cancerului de sân poate fi redusă aproape de zero dacă facem alegeri corespunzătoare în privinţa stilului de viaţă (procentele de 2-3% trebuie atribuite genelor).
festin vegetarian -google
    Eu mâncam carne zilnic, în familia mea nu se mâncau legume prea multe… iar a fi vegetarian era pentru mine un fel de erezie şi vegetarienii o sectă de ciudaţi, care aveau pielea ca pergamentul şi frustrarea şi răutatea li se citea pe chip. Minte îngustă…
Nu spun ca voi deveni vegetariană ci că voi încerca să reduc alimentele animale la 5-10% din totalul zilnic pentru excepţii (laptele din cafea, câte o îngheţată, urdă cu paine prajită si roşii, brânză cu mucegai şi piersici, câte o bucată de grătar, dorada prăjită, tagliatele cu somon şi smântână şi dulciuri făcute de casă care folosesc unt, ouă, lapte şi smântână).
     Cartea trebuie citită de cine e interesat de alimentaţie, sănătate, conţine o mulţime de date şi rezultate bazate pe  studii ştiinţifice, dar pe înţelesul profanilor.
    Cred că suntem ce mâncăm şi mai cred că dieta ne influenţează viaţa, sănătatea, starea printre altele cum sunt: practicarea religiei, familia, pasiunile, mişcarea, legătura cu prietenii, cu pământul, stilul de viaţă simplu, liniştit, munca cu plăcere.


8 comentarii:

  1. Foarte interesant. Am mai auzit de cartea asta, parca este si un film, sau ma insel?
    Eu sunt cam 70% vegetariana si asta fara nicio constrangere, caci mie chiar nu-mi place carnea. Restul de 30% reprezinta branzeturi (si eu ador urda!), mese la parinti sau alte situatii sociale la care nu fac mofturi. Dar la noi nu intotdeauna a fi vegetarian inseamna neaparat a manca sanatos. Sunt destule capcane si in acest stil de viata.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai dreptate Iuliana, cred chiar ca este foarte greu sa fii vegetarian daca nu ai de unde sa te aprovizionezi de la tara...Laptucile si rosiile crescute in pahare din plastic cu apa si substante nutritive, sau semintele modificate genetic la care se pune din abundenta ingrasaminte nu reprezinta o alegere sanatoasa. Din nefericire nici cei de la tara nu inteleg ca sanatos si nutritiv inseamna mai mult decat aspect perfect si fructe sau legume uriase. Asta cere piata...imi amintesc ca nici eu pana acum un an, doi nu puteam sa beau lapte de la tara (numai din cutie), iar puii de tara ce sa zic erau "caltosi", pe cand cei de la supermarket in 20 minute erau suculenti si fragezi

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna Anca,va apreciez pe toti cei care va straduiti sa mancati sanatos.Eu nu ca n-as faceo dar, pe-aici totul e modificat genetic. Cu alte cuvinte nici nu stiu daca peaici sunt tarani. Totul se vinde la supermarket iar cei care vand pe piata, sunt cei cu semintele schimbate genetic le cunosti dupa marimea fiecaruia.
    Dar daca o sa reusim sa plecam la tara vom putea schimba cu siguranta din alimentatie. :)
    O zi faina!

    RăspundețiȘtergere
  4. Corina fiecare dintre noi cred ca vrem sa mancam sanatos. Nu devin habotnica sa mananc numai seminte sau frunze, dar cred ca sunt locuri unde foarte greu se pot gasi produse autentice, si in Iasi e la fel, noroc ca eu cunosc tarani si oameni cu gradini pentru ca sunt de aici. Altfel tot din supermarket as cumpara, de unde si cumpar fructe de toamna pana primavara (ananas, tone de portocale...), bio nici nu mi-as permite. Mai fac eu incercari - anul trecut am dat la cineva la crescut pui, am cumparat porumb de la cineva cunoscut, dar puii erau ei insisi modificati genetic:D, deci nici o sfaraiala. Ce vreau sa fac e sa pun legume de vara la congelator, am pus si mi-au prins f bine, desi vad ca studiile arata ca si alimentele congelate sunt cancerigene...Oricum visul meu e sa am propria gradina de legume si gaini autohtone...

    RăspundețiȘtergere
  5. Poate ai auzit de dietele cu cărnuri, adică slăbitul fără efort, mâncând pe săturate carne și ouă, nimic altceva. Ce oroare, mai bine fără! Am renunțat la carne timp de o lună și mă simt mult mai bine. Lapte nu beau deloc, dar iaurt și brânză slabă da. Ador salatele, legumele, sucurile și fructele. Îmi plac și dulciurile, aici e mai greu. Și pâinea integrală. Treptat, am reintrodus carnea slabă și peștele, dar în cantități mici. Interesantă carte, trebuie să o citesc! Mulțumesc, o seară frumoasă, Anca!

    RăspundețiȘtergere
  6. O sa gasesti multe informatii interesante care cel putin te pun pe ganduri. Si eu mananc carne, si dulciuri...N-as putea renunta la mii de ani ale stramosilor si la 32 de ani ai mei de stil alimentar care pana acum mi-a priit in urma citirii unei singure carti. Dar atrage atentia intr-un mod care nu poate fi ignorat si cum vine sezonul fructelor si eu ador fructele, voi manca sanatos si mai ales bun:). O seara minunata si tie!

    RăspundețiȘtergere
  7. Despre Studiul China am scris si eu in urma cu cateva luni si eram foarte entuziasmata de carte, apoi am citit cateva opinii negative cum ca autorul studiului a falsificat multe din rezultatele cercetarii. Batranii nostri nu mancau facand uz de toate studiile de nutritie posibile, poate ca nus tiau nici sa citeasca si consumau si destul lapte sau branzeturi si totusi apucau varste inainte de peste 90 de ani. Uite aici artiolul meu http://uncopilsioghinda.wordpress.com/2013/02/06/studiul-china-pe-www-elefant-ro/ Sa stii ca nu il mai cred pe autor in totalitate.

    RăspundețiȘtergere
  8. Ghinduta chiar cred ca prima oara am auzit de carte la tine pe blog (uitasem si acum ca am revazut articolul mi-am amintit). Nici eu nu cred in totalitate in cele spuse, pentru ca Franta (mare consumatoare de branzeturi), Italia sau Grecia nu se afla in topul tarilor cu bolile abundentei sau ale cancerului. Grecia chiar a fost declarata (cel putin Corfu) tara cu cele mai sanatoase mancaruri. Pe de alta parte...bunicii nostri mancau lapte de la vaca, carne de pui scos la Paste si care avea 1,5-2kg in octombrie -noiembrie, iar acum au 2 kg in maxim 2 luni. Acum mancam lapte la cutie de la o mie de vaci tratate cu multe antibiotice, hranite cu ingrasaminte si proteine animale, vitamine in exces... Nici eu nu cred ca proteina animala este nociva in sine, dar asta modificata genetic, hranita cu furaje din saci pe care sunt scrise formule chimice...

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...