Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

sâmbătă, 30 martie 2013

Vanzari din om in om

Ma suna un prieten daca pot sa ma duc la o intalnire cu el si cu doi parteneri de afaceri de-ai lui la o prezentare de produse. Zic "te ajuta la ceva"? ca sa nu pierd timp de pomana. In genere nu merg la de-astea, dar el e de treaba si nevasta-sa e una din prietenele mele cele mai vechi... Am fost aseara. Intru si, dupa ce dau mana cu cei doi parteneri, care mi-au strans mana asa cum te invata la cursuri, ferm si cu voisie si care probabil ma apreciaza in functie de strangerea mea de mana, ne apucam de discutat. Eu sunt tot timpul de treaba, particip, raspund la intrebari, fac glume in incercarea de a-l ajuta pe cel din fata mea. In cateva cuvinte, ei doresc un "lider" pe Moldova pentru afacerea lor. Si dai si dai cu "mlm" in sus, "mlm" in jos. Stiam cum se numeste brand-ul ca ma rugase prietenul sa ma uit si eu mi-am facut cuminte temele. Nu-ntleg ce-i aia mlm, dar imi zic "tre sa fie numele firmei", m-am documentat pe net azi si am vazut ca de fapt inseamna multi- level marketing...bun. Imi arata intr-un pliant poza unei fabrici : "Ce parere ai de fabrica noastra?", ma gandesc ca-si bat joc de mine, pai ce parere pot avea despre o fabrica gri dintr-o poza? In acest spirit continuam pret de o ora si  la sfarsit mi se spune ca trebuie sa platesc ca sa ader:D la companie.  Pai bine tata, voi aveti nevoie de mine, voi vreti sa va vand produsele, de care nu a auzit nimeni, si care intre noi fie vorba sunt destul de scumpe pentru marea majoritate dintre noi, dar mai vreti sa va si platesc pentru asta? Zambesc, bine crescuta, si zic ca ma gandesc. Oricum nu pot fi liderul pe care-l cautati baieti. Pai, zice unul am auzit ca ai fost trainer si ti-ar fi foarte usor. Le spusese prietenul meu, dar parca vorbeau despre alta viata, pentru ca imi amintesc dar parca nu are legatura cu mine cea de acum. Buuun... azi m-am dus la prezentarea de produse, mai multe femei intr-o incapere, o multime de produse pe o masa..."cine vrea sa intrebe despre un produs?" Eu la fel, ca sa ii ajut intreb de una de alta, am si cumparat 2 produse sa le testez... Vreau sa lucrez cu ei? Zic nu mi se potriveste. De ce? Pentru ca nu am timp liber si nu am nevoie de bani. Ii vad socati, asa ca le explic, prefer sa am mai putini bani si mai mult timp, eu am alte prioritati, alte interese in care vreau sa-mi investesc timpul si atentia. Sa le spun ca imi doresc sa cresc gaini?
Cred ca in genere firmele de genul acesta vand produse de calitate, cu un pret un pic peste medie (ca sa poata incasa un comision acceptabil pentru un rulaj destul de mic cei ce le promoveaza) asa ca nu ele sunt problema mea. Problema mea este modul de abordare - ai impresia ca cei din fata ta sunt cel putin limitati , parca li se spala creierul si li se pun niste fraze traduse din limba producatorului si care la noi sunt lipsite de substanta. Nu adapteaza discursul, nu stiu sa faca o prezentare, sa starneasca interesul si nu isi cunosc produsele pentru ca ei cumpara din supermarketuri, dar "mama", "o prietena care are un copil mic", "nevasta" le-a dat feed-back extrem de pozitiv. A, si inca ceva, voiosia aceea falsa...ca a prozelitilor...ma intristeaza, are ceva prafuit si nelalocul ei.

Un comentariu:

  1. Sunt perfect de acord cu tine, Anca, ai definit perfect in cuvinte ceea ce simteam eu in mod nedefinit fata de acest gen de vanzari. Sincer mie imi pare rau de cei care nu isi dau seama cat de nelalocul lui este acest discurs, si cat de falsi sunt. Am fost surprinsa in mod neplacut sa vad ca o gramada de firme serioase incearca sa contracareze "criza" prin agatarea de clienti prin telefon, si doamnele de la celalalt capat al firului au exact acest gen de discurs, zgarietor si scartait. Ma intreb: oare chiar gasesc clienti asa?

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...