Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

duminică, 24 martie 2013

Tarta cu prune - de post

Am facut o tarta cu prune, buna buna cu aluat dospit. Am scris-o in caietul cu retete si am sa o repet cu siguranta. Iese foarte aromata si pufoasa.
Ingrediente:
ingrediente
- cam 600 gr prune fara samburi (eu am avut congelate)
- 300 gr lapte migdale(sau apa)
- 300 gr faina+/- (eu folosesc din macinis integral)
-100 gr zahar+3 linguri pentru prune
-1plic zahar vanilat
- 3sferturi pachet drojdie uscata
- 3-4 linguri ulei
-scortisoara
-3 linguri gris
- zahar pudra pentru servit
- un praf de sare.
Se incalzeste cuptorul la 180grC.
Prunele se amesteca cu 3 linguri de zahar si scortisoara (cantitatea e la alegerea fiecaruia).

 Se pun pe foc 100 gr lapte de migdale (sau apa), cand da in clocot se toarna peste 100 gr faina si se amesteca bine. Cand se raceste se pune drojdia, zaharul, faina ramasa, zaharul vanilat, praful de sare si laptele ramas incalzit putin. Se framanta toate cu uleiul cateva minute pana se amesteca bine toate ingredientele.
Se intinde aluatul intr-o tava (nu se lasa la crescut) tapetata cu hartie de copt. Se presoara deasupra cele 3 linguri de gris, se scurge zeama din prune si se aseaza uniform peste aluat.
Se da la cuptor cam 30minute (se verifica), se scoate si se pudreaza cu zahar vanilat, se lasa la racit daca aveti rabdare si se serveste cu mare placere.
In Iasi e ger si orice facut la cuptor aminteste de placerea de a sta in casa in week-end cu un ceai dulce, ceva bun si o carte sau...

6 comentarii:

  1. Ce pofta mi-ai facut!
    Nu am decat o foaie de aluat frantuzesc in congelator si niste prune uscat. Oare iese ceva din combinatia asta?

    RăspundețiȘtergere
  2. Iuliana sunt sigura ca o sa iasa ceva minunat,prunele sunt bune in orice fel si in orice combinatie.

    RăspundețiȘtergere
  3. Am fiert putin prunele uscate intr-un fel de sirop aromatizat cu coaja de portocala, le-am mai pus merisor si niste nuci, ca atat mai aveam prin camara si am bagat inventia la cuptor. Tare-s curioasa ce-o sa iasa :)) Deocamdata miroase bine.

    RăspundețiȘtergere
  4. Cred ca o sa fie ceva bun de tot...si sanatos. Si eu as fi pus nuci dar nu aveam:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Abia astept sa o incerc;gem de prune mai e in camara..desi copii nu prea se indura sa il pun la prajituri!

    RăspundețiȘtergere
  6. Nicol, nu o sa va dezamageasca:). E foarte aromata si nici a doua zi nu s-a intarit.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...