Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

sâmbătă, 30 martie 2013

1)Fa-ti viata frumoasa! Simplifica!

Din jurnalul unei fete dezorganizate:
1)SIMPLIFICA!
Ziua- fa, pe cat posibil un singur lucru odata, si la job si acasa si in timpul liber. Goleste-ti mintea de paraziti, de alandala si incearca sa te concentrezi "lucrul pe care il faci acum, omul din fata ta, sunt cele mai importante".
         - "pune plan" scrie pe hartie ce trebuie sa faci, la job, acasa, la cumparaturi, itinerarul zinic, apoi taie de pe lista. Nu e nimic daca nu ai facut tot ce ti-ai dorit, sigur ai facut si altceva - pune pe lista ce anume ai facut in + fata de lista initiala si taie. Te vei simti bine vazand cate ai facut pe termen scurt, iar pe termen lung (o sptamana, o luna) vei vedea ce anume te face sa te abati de la lista. Daca sunt importante scrie-le pe lista, daca nu, scrie cum poti scapa de intreruperi, virusi...
       - redu uitatul la televizor si statul pe net zile intregi. Daca trebuie sa intri, sau iti face placere fa-o pret de 2 ore dimineata in week-end cat iti bei cafeaua si dupa-amiaza la fel. Din experienta stiu ca se pot pierde zile intregi din link in link care mai de care cu informatii interesante. Redu statul pe facebook; respecta-ti tie si celorlalti intimitatea. Prietenilor adevarati da-le un telefon daca sunt departe, sau intalneste-te cu ei... Minutul din viata ta pe care-l pierzi citind postarea cu o poza despre cat de buna e prajitura mancata de X in cofetaria Y, nu ti se mai intoarce niciodata, si, la un moment dat o sa trebuiasca sa il justificam.
     Virusii mei: - intratul pe site-uri cu promotii in timpul job-ului (primesc un mail si zbang! trebuie sa il deschid, frunzaresc cateva pagini cu oferte, citesc informatii despre produse, ii trimit si colegei mele M. link-ul, comentam despre 1-2produse, apoi imi dau seama ca fie sunt prea scumpe, fie nu corespund, fie livrarea e peste o luna, fie nu imi trebuie). Dureaza cateva minute, dar in timpul acesta fac si altceva pentru job asa ca...imi oboseste creierul, atentia... In timpul acesta as putea sa muncesc mai concentrat, sa-mi iau o cafea ca sa ies afara din birou in aer liber, sa vorbesc cu colegii...
                        - vorbitul la telefon in timp ce fac mancare, cumparaturi...
                        - lipsa de organizare, nu ma tin de plan, nu prioritizez
Meniul - mananca doar gatit de tine! Cu exceptia painii si a ciocolatei! Cumpara produse primare si gateste, ia-ti pachet! Ai grija sa nu ramai fara mancare ca sa fii nevoita sa mananci gunoaie! Pana se face mancarea eu am obiceiul sa mananc "diverse", asa ca de cele mai multe ori sunt deja satula cand e gata. Pe net sunt bloguri unde afli cum sa iti planifici meniul saptamanal. Eu nu ma pot tine de asta, dar pot planifica un singur fel ca sa fie tot timpul ceva de mancare. In functie de asta, fac lista de cumparaturi, nu mai cumpar haotic si improvizez ceva din ce am cumparat, ci cumpar ce am nevoie pentru retetele mele. Sanatatea va avea mult de castigat.
Saptamana - cat oferi job-ului, cat familiei, cat prietenilor, cat tie, cat pasiunilor si mai ales cat Lui Dumnezeu?
Eu in genere calculez in ore. Iti place ce vezi? Vrei sa schimbi? "Pune plan", fa primul pas... Vrei mai mult timp pentru tine, pentru familie? Va trebui sa tai din alta parte, poate va trebui sa iti schimbi stilul de viata. Fiecare schimbare, cat de mica aduce transformari pozitive. Muncesti ca sa ai bani sa iti sustii un stil de viata care ar trebui sa te faca fericit. Ce se intampla cand nu mai esti? Cand esti atat de obosita incat trebuie sa cumperi mancarea congelata pentru ca nu ai timp sa o prepari, cumperi bone care stau cat mai mult cu copiii la care le oferim ce ne oferim si noua - produse de-a gata, pe care maine le vom arunca? Ce se intampla cand nu mai stim sa fim noi, sau ne pierdem in utilitatea pe care ne-o confera jobul?
Ti-ar placea sa practici religiia dar nu ai timp? Pleaca o zi pe saptamana la timp de la job(nu sta nici un minut peste program), in aceasi zi de fiecare data, fa-ti o rutina si petrece-o cu Dumnezeu. Nu ma refer la cei ce se duc duminica de duminica la Biserica, si in toate sarbatorile ci, la cei ce nu gasesc timp, sau nu stiu cum si de unde sa inceapa. Acum Bisericile au un program de slujbe afisat la intrare.
Fa-ti o rutina din a merge saptamanal  fara abateri la Biserica, o rutina sa faci ceva ce iti place - un hobby, sa te vezi cu un prieten, sa te joci cu copiii.
VIATA - Mergi pe jos. Intoarce-te pe jos spre casa lunea. De acum se face frumos. Du-te cu un mijloc de trasnport si intoarce-te pe jos. De acum se face frumos afara si, chiar daca iti iei copilul de la gradinita, scoala veniti pe jos in pas de plimbare. Nu vorbi la telefon pur si simplu atinge pamantul cu talpile, faci miscare in aer liber, iti limpezesti mintea si daca ai copil sa te insoteasca, petreci timp minunat. Lunea e maersului pe jos.
              - Scapa de obiecte.Societatea de consum ne invata sa ne dorim cat mai mult si sa obtinem cat mai repede.Ai acum prea mult deja din ce ai nevoie. Fa o pauza si uita-te in jurul tau in camera, in casa ta. Ai putea trai foarte bine fara 80% din lucrurile pe care le-ai adunat, privmit, stivuit.
Daca ai emigra si ai putea sa iei cu tine un bagaj de 40 kg ce anume ti-ai pune in valiza?
Fa o lista cu:
    - obiecte indispensabile
    - obiecte care iti fac viata mai buna/placuta
    - obiecte pe care mi le doresc
    - obiecte de care ma pot debarasa.
De primele doua nu ne atingem, dar obiectele pe care mi le doresc, de ce mi le doresc? Sunt la moda, sau aduc o imbunatatire a vietii mele sau a familiei mele? Care? Ce sacrificii fac eu si ceilalti pentru ele? (munca mai multa, compromisuri, timp si bani...)
"Less is more!" - nu fi harciog, nu aduna. Doneaza, arunca! Obiectele care aduna praful trebuie sa fie superbe, altfel nu au ce cauta in casa si in viata ta.
Ce strang eu?
  - suveniruri - decat 100 de suveniruri mai bine 1 obiect incredibil, sau 100 de poze. Le-am strans si pus intr-o cutie in debara, sigur vor merge la gunoi cu prima ocazie.
  - lucrusoare - ca orice femeie am tendinta de a ma lega si de a investi afectiv in tot felul de lucruri inutile, cumparate de la targuri, expozitii, pastrate de cand eram studenta, copil, tanara, mai tanara, mai batrana, de la mama de la bunica, cea mai buna prietena...
Daca nu sunt utile sau capodopere estetice scapa de ele sau utilizeaza-le, creaza o traditie (eu folosesc o fata de masa brodata manual de strabunica mea chiar daca are pete galbene de vechi si gaurele de la atata spalat).
Hainele - cumpara tinute nu obiecte dispersate care nu merg cu nimic si vor sta aruncate prin dulap asteptand sa le vina randul.
 Recicleaza! foloseste obiectul pentru a crea ceva frumos - paturele de petice, perne, servete, papusi...
 Doneaza! Poate cineva va fi fericit si il va folosi. Faci un bine si salvezi si planeta!
           Va continua...

4 comentarii:

  1. Si eu planuiesc sa ma intorc pe jos de la serviciu. Calatoria tine cam o ora. Cred ca intr-o luna as scapa de cateva kg bune.

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu tot o ora fac. Dar ma gandesc ca o ora de miscare e minunata, plus ca e in aer liber. Am o conditie fizica execrabila - imi dau duhul daca urc doua etaje...

    RăspundețiȘtergere
  3. la noi exact painea din comert a fost prima la care am renuntat...sunt cativa ani de cand mancam doar paine facuta in casa- deosebirea de gust si de consistenta merita efortul :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Si eu fac in casa de multe ori, Irina (ce e drept, la masina). Dar am descoperit o paine din grau intreg care mie personal mi se pare acceptabila, desi intr-adevar nu se compara...dar eu sunt in drum spre perfectionare, renunt la mancare de-a gata treptat pentru cea facuta de mine... cu iaurtul si painea e cel mai greu, pentru ca iaurtul pe care il fac eu se intinde, iar eu la servici de multe ori imi impart mancarea, asa ca-mi e mai simplu sa cumpar o paine. Cand o sa vina Ivanuta, cel putin pentru ea o sa fac eu, pana atunci incerc sa ma dezvat de obiceiurile proaste.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...