Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

sâmbătă, 2 februarie 2013

Cartea saptamanii - Rumi "Iubirea a spus..."


„Goodbyes are only for those who love with their eyes.Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation!”Rumi


Cartea saptamanii „Iubirea a spus”  de Rumi, un poet persan(1207-1273) genial foarte putin cunoscut si tradus la noi din pacate (desi scrierile lui sunt exceptionale). Si mai rau este faptul ca i-am gasit cartea pe tot felul de site-uri care mai de care mai desuchiate (cu tot felul de parapsihologii, si filosofii de 2 bani copiate de ici de colo). Eu l-am descoperit pe Rumi prin intermediul unui prieten, pentru mine in afara faptului ca e un geniu, e un sfant, care ma face sa fiu constienta de micimea mea, de putina mea credinta, de lipsa mea de profunzime. Daca as putea iubi si eu asa, toate mi-ar parea mai usoare, mai clare, mai personale. Toate m-ar durea si toate mi-ar produce bucurie.

Rugămintea

L-am rugat pe Dumnezeu
Să-mi dea putere,
Dar El m-a făcut slab
Ca eu să învăţ simplitatea şi smerenia.

L-am rugat să mă ajute
Să fac fapte mari.
Dar El m-a micşorat
Ca eu să fac fapte bune.

L-am rugat să-mi dea bogăţia
Ca eu să fiu fericit,
Dar El m-a făcut sărac
Ca să devin înţelept.

L-am rugat toate lucrurile
Ca să pot gusta viaţa.
Dar El mi-a dat viaţa
Ca să pot gusta toate lucrurile.

Nu am primit nimic
Din tot ce-am cerut,
Dar am primit tot
Ce-a fost bun pentru mine.

Împotriva voinţei mele
Au fost ascultate rugăminţile mele.
Sunt printre oameni
Un om binecuvântat.

 
Only breath

 
Nu sunt nici creştin, nici evreu, nici musulman;
Nu sunt nici din est, nici din vest, nu sunt nici ţărmul, nici marea;
Nu sunt nicio comoară a Naturii, nici stelele din cer;
Nu sunt nici pământul, nici apa, focul sau aerul;
Nu sunt nici cerul, nici noroiul;
Nu sunt din India, China, Irak sau Kharasa;
Nu sunt al acestei lumi, dar nici al celeilalte;
Nu sunt al Paradisului şi nici al Iadului;
Nu sunt nici Adam, nici Eva, Eden sau Rizvan.
Locul meu este unde nu este niciun loc,
Urma mea este fără urmă;
Nu sunt nici corpul, nici sufletul, pentru că eu aparţin Preaiubitului meu.
Am renunţat la dualitate şi am văzut amândouă lumile ca fiind doar una,
Doar pe Tine Te caut, pe Tine Te ştiu, pe Tine Te văd, pe Tine Te chem.
Tu eşti cel dintâi, ultimul, cel din exterior şi cel din interior,
Nu cunosc pe nimeni decât pe Tine, Cel Care Eşti.
Cupa iubirii mi-a umplut sufletul, iar cele două lumi mi-au scăpat din mână.


 Iubirea a spus

 Ştii ce eşti?
Eşti un manuscris al unei scrisori divine,
Eşti oglinda care reflectă o faţă zeiască.
Acest univers nu este în afara ta.
Priveşte în tine;
tot ceea ce vrei să fii Eşti.

Ascultă secretul din profunzimea versurilor...
Şi lasă-l să te ducă unde vrea...
Nu uita de sfatul meu
 
Şi nu abandona această cheie.

Am terminat cu munca şi
Am renunţat la toate.
Acum sciu poezie.
Gândul meu, inima mea, viaţa mea
Îi aparţin Lui.
Toate aceste trei cuvinte
 
Le-am cuprins într-unul singur:Iubire.

Îndrăgostiţii au religia lor.
Singurul lor crez este Iubirea.

 

5 comentarii:

  1. Sunt incantata ca iti plac, Loredana:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi place foarte tare ,,Iubirea a spus''. Cer permisiunea de a o posta pe blogul meu.

    RăspundețiȘtergere
  3. Laura ce ma bucur ca iti place! Daca postezi si tu se vor bucura mai multe persoane de ea si poate unele vor fi curioase si vor descoperi mai multe din scrierile sale:)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...