Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

sâmbătă, 9 iunie 2012

ulei de galbenele








imi place vara pentru ca sunt mii de culori si de arome. imi place mirosul amarui al ierburilor si toate fructele dulci si parfumate. am vazut in piata galbenele asa ca m-am hotarat sa-i prepar micutului Luca ulei natural de galbenele. Am folosit ulei de masline, presat la rece . Bunica mea foloseste untura, sau folosea ca nu mai face acum ca e batrana. L-am pus si a dat un clocot, il las pana maine, maine dau iar un clocot si poimaine la fel, apoi il limpezesc si gata... il pun in sticluta si cu ajutorul unui pad, sau pur si simplu cu mainile va fi perfect pentru pielea sensibila a cocutei. Am facut eu pentru ca, in genere cremele din comert nu contin nici 5% galbenele, si sunt pline de tot felul de lucruri ciudate. Pielea este un organ si prin ea patrund in corp nenumarate porcarii, asa ca ar trebui sa avem grija cu ce ne ungem, cel putin cand e vorba de cea a copiilor nostri. Ar trebui sa se faca o educatie a parintilor care folosesc sapunele, samponele, spume de baie, uleiuri si lapte de corp parfumate si dragalase pentru copiii lor. Ei doresc sa le faca un lucru bun dar de fapt le fac un deserviciu copiilor lor. Pentru pielea copiilor trebuie folosite produse naturale si doar naturale, chiar daca miros mai putin atragator si nu sunt atat de comerciale. Am folosit cutit de ceramica si tigaie de ceramica (de altfel era mai potrivita o craticioara, dar in lipsa uneia din ceramica e buna si asta) pentru a nu schimba proprietatile florilor la atingerea cu metalul. Pentru un plus de miros, este o crenguta racoritoare de menta. Voi cumpara si trandafiri pentru a prepara un ulei plaaaaaacut mirositor. Sper sa iasa ca petit Luca sa aiba o piele stralucitoare.

2 comentarii:

  1. Anca, ce interesant ... te rog, poti sa spui mai detaliat cum faci uleiul de galbenele? De asemenea, cat ulei si ce cantitate de galbenele?
    Eu l-as folosi pentru mine, ca si crema de corp ... oare o fi bun pentru asta?

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu l-am folosit tot pentru asta, chiar si cand pielea imi era aspra si stresata de la ras sau soare. Nu am cantitati exacte, am pus ulei de masline obtinut prin presare la rece intr-atat incat sa fiarba petalele (ced ca cel mai eficient e la rece, prin macerare, dar mie mi se pare demential si acesta), am taiat cotorul florilor si le-am fiert, cam 3-4 minute apoi l-am lasat pana a doua zi, cand i-am mai dat un clocot tot asa si a treia zi tot asa, apoi l-am trecut prin tifon, l-am pus intr-un borcanel si la frigider, e foarte eficient. Si miroase foarte fain a galbenele:)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...