Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

miercuri, 18 ianuarie 2012

Slujba ortodoxa de adoptie

google
La fel ca multi care doresc sa dopte sau au adoptat un copil m-am intrebat daca copilul odata infiat mai marisor nu ar putea intr-un fel sau altul sa se bucure de nasi. Cei ce iau o cocuta o pot boteza, ceilalti, pot avea "nasi"prin slujba de adoptie, desi participantii aici nu mai sunt nasii si copilul ci copilul si parintele/parintii. Dar, ei pot deveni "nasi" pentru ca doresc sa faca parte din viata copilului, mai implicati decat niste simpli prieteni. Cautand sa vad in ce consta slujba, parintele si copilul, cu o lumanare se duc la Biserica insotiti de familie si prieteni si devin copil si parinte/parinti pe viata, intr-un mod simplu, firesc si plin de profunzime si bucurie.
"Există o rânduială liturgică specială dedicată înfierii de copii.
În această slujbă, din păcate necunoscută multor familii care vor să înfieze, găsim şi coordonatele teologice care privesc cazul prezentat mai sus.
Rugăciunea care se citeşte de către preot în aceste împrejurări priveşte înfierea ca pe un act ce depăşeşte limitele naturalului: "Pe cei pe care firea i-a născut depărtaţi unul de altul după trup, pe aceştia, Însuţi Dumnezeule, îi uneşte în tată şi fiu prin Sfântul Tău Duh". Slujba, care se desfăşoară în biserică, se încheie prin îngenuncherea celui înfiat înaintea celui care-l adoptă. Noul părinte îl ridică şi îi zice: "De astăzi fiul meu eşti tu, eu astăzi te-am născut". Şi, imediat, îl îmbrăţişează. Puţine recomandări liturgice consemnează gestul îmbrăţişării, unul cu profunde valenţe emoţionale. Îmbrăţişarea în textele biblice exprimă regăsirea. Astfel, copilul adoptat a fost căutat şi găsit, iar el, la rândul său, a căutat şi a găsit. În Biserică căutarea şi regăsirea sunt binecuvântate. După acel "de astăzi eşti fiul meu", starea copilului şi starea noului părinte se schimbă." preluare din ziarul Lumina.ro

4 comentarii:

  1. Buna ziua

    In cazul in care un copilas este adoptat si este posibil sa fi fost botezat dar parintii adoptatori sa nu stie cine sunt nasii, se pot pune niste nasi pentru el la slujba aceasta speciala pentru copii adoptati?

    Ma gandesc ca ar fi placut ca acel copil sa aiba parte de niste nasi pe care sa-i cunoasca si care sa-i fie aproape.

    Multumesc anticipat.

    Irina

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu asa vreau - adopt un copilas mai mare si sigur e botezat. Practic in aceasta slujba nu participa nasii si finii ci parintii si copilul, dar nasii le pot fi alaturi la Biserica, si apoi isi idepliensc functia de nasi pe tot parcursul vietii copilului. Dar nu devii parinte spiritual in fata Lui Dumnezeu decat prin slujba botezului.

    RăspundețiȘtergere
  3. "Pe cei pe care firea i-a născut depărtaţi unul de altul după trup, pe aceştia, Însuţi Dumnezeule, îi uneşte în Tată şi Fiu prin Sfântul Tău Duh"
    Ce rugaciune frumoasa !

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...