Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

joi, 5 ianuarie 2012

consumatorismul sau moda timpului

google
Ce inseamna acest consumatorism dus la extrem, cand ne umplem cosurile in nestire? Inseamna sa fii la moda. Moda nu va spune ca e bine sa fii cumpatat, sa stai si sa citesti, sa faci plimbari lungi pe jos, sa vezi oamenii pe langa care treci pe strada, sa practici o religie. Moda iti va cere sa consumi, sa fii in trend. Sa fii in trend inseamna:

1. sa fii imbracat! din ceea ce se afla in magazine sezonul acesta. Chiar daca uneori aratam mult prea rau, penibil sau cel putin ciudat. Am vazut asta vara la +35 grade C fete purtand UGG-uri (ghete din blana de cojoc), cu pantaloni scurti, maieu si vesta de blana. Care e ratiunea ca la +35 grade C sa porti papuci si ilic din blana? Ce se obtine prin atata transpiratie (la propriu)? Va amintiti povestile bunicilor noastre care se duceau la facultate zilnic cu aceeasi bluza "seara o spalam, dimineata o luam". Nu consider saracia o virtute, dar de cate din mormanul de bluze pe care l-am adus din uscator anul trecut ne amintim?

2. sa mananci sanatos! ce inseamna acest sanatos? o legatura de laptuci si o apa plata? De cand salatele facute din capatani de salata si rosii a caror radacini cresc in pahare de unica folosinta plutind intr-un amestesc de nutrienti lichizi, care nu vad niciodata, daramite sa mai atinga pamantul, sunt sanatoase? Cum ni s-a inoculat ideea ca legumele din plastic crescute in azot sunt altceva decat junk food? Cand am renuntat la merele amarate din piete pentru a cumpara mere perfecte care tin si 2 ani si nu se zbarcesc?

3. sa fii eco! adica sa cumperi de la supermarket o sacosa din hartie, iar inauntru 4 mii de pungi, pungulite, cutiute de plastic. Sa folosesti detergenti eco, dar sa te deplasezi numai cu masina personala, eventual si sotul cu una.

4. s-o duci bine! sa consumi si daca consumi sa se vada. Sa ai o casa in care sa nu ai pe unde te invarti de gadget-uri, sa-ti schimbi masina ca a aparut un model mai nou (de telefon, televizor, laptop, frigider....). Sa te duci in fiecare week-end la cumparaturi si sa stai juma' de zi haladuind prin mall-uri ca parca unde ai putea sa te duci, sau ce sa faci in casa? Sa ai o tona de haine pe care nu ai unde sa le mai pui in 2 dressing-uri si 5 dulapuri. Sa cumperi de 5 ori mai multa mancare care oricum ajunge la cos pentru ca e sambataaaaaa zi de cumparaturi. La Biserica mai mergem nu mergem, dar la cumparaturi e lege.

5.sa-ti inebunesti copiii! (asta e cea mai grava) cu tot feluld e cursuri: pian, balet, teatru, pictura, gimnastica, matematica, engleza, germana si italiana cand ei abia silabisesc, doar pentru ca asa ne invata societatea de consum ca inseamna sa fii un bun parinte, si mai mult, ne invata de ce fel de oameni are nevoie in viitor: atletici, focusati, sa stie 14 limbi straine, sa... De cand am renuntat sa investim in placerea de a se juca copilareste fara s-o transformam in ceva educativ? Orice pas pe care-l face copilul este educativ, nu numai constrangerile noastre artificiale. Cand am renuntat sa-l ascultam? Cand am renuntat sa fim parintii pe care ni-i valideaza inima noastra si-am inceput sa cream produse perfect vandabile intr-o societate concurentiala?

6. sa fii bun! (de Craciun, de Paste). Campaniile in care cumparam diverse ne omoara constiinta si ne ofera sentimentul ca uite ce deosebit sunt eu, colegii ma admira ca uite am cumparat unui copil/batran/bolnav 1 portocala (eu fac dintr-astea:( ). Cine este acel copil/batran/bolnav? Sa oferi ceva cumparat e mult mai facil decat sa ai rabdare sa-l cunosti, si-apoi nici nu vrem sa ne intristam nu?:d

7. sa iubesti animalele! (si eu posed un animal de companie). Ma refer la marsurile pentru cainii vagabonzi, pisicile chele, bufnite si alte sufletele. Ma refer la campaniile pentru deturnarea banilor statului ( bani din impozitele noastre) spre diverse padocuri si alte asemenea. Eu iubesc animalele, dar mi le asum din buzunarul meu, pe cheltuiala mea. Sunt copii care mor de saracie si noi avem buget pentru cainii vagabonzi.

8.sa nu poti sa te suporti! sa ajungi sa nu poti sta cu tine 30 de minute fara sa baraie un televizor, fara sa cante muzica, fara sa vorbesti al telefon, sa rasfoiesti o revista, sau sa faci ceva. Cand nu ai ce sa-ti spui:). Sa ne fereasca Sfantul de situatie in care nu poti sta 30 de minute cu sotul fara sa butonati telecomanda.
Toate acestea le recunosc in mine, in dorinta mea de comoditate, in nevoia mea de mult, de bun, de lux uneori. In lenea de a merge pe jos sau a lua un mijloc de transport, in cea de a spala vasele cu mana si imi trebuie masina de spalat vase:), in cea in care am masina de framantat painea si covor care se asorteaza perfect cu perdeaua. In placerea de a cumpara, de a parea buna, de a fi ipocrita.
"unde-i comoara voastra, acolo va fi si inima voastra". Sper ca nu in supermarketuri si nici in mall-uri.

2 comentarii:

  1. Sa nu poti sta cu tine 30 de min... Dintre toate cele enumerate aici, asta-i cea mai grea si din pacate omul nu-si da seama de ceea ce i se intampla...Da, asa e.
    Sper ca te simti altfel acum, de cand a intrat Ilinca in viata ta. Cred ca multe s-au schimbat in tine. Tare ma bucur pentru voi! Petrecere frumoasa in minivacanta in continuare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Maria. Unele da, altele ba. Din pacate solutia e in fiecare din noi si mie cel putin imi e din ce in ce mai greu sa discern, sa ma linistesc, sa nu mai merg dupa multime, sa am o igiena a mintii si a actiunilor. Am ajuns sa fur efectiv insa momentele in care sa fiu cu mine:*

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...