Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

duminică, 20 noiembrie 2011

...despre casa

Am cautat o carte care sa ma faca mai ordonata, sa ma invete cum sa mentin o casa curata si primitoare. Cum nu am gasit, si sunt o persoana mult prea dezordonata mi-am notat pe o agenda pe care o port  cu mine unele sfaturi pozitive, pe unele le-am scris eu din dorinta de a ma motiva , si de anul trecut, de cand m-am mutat in noua casa am incercat sa le respect, cu unele abateri. La unele am renuntat, altele le-am modificat, si am adaugat unde era necesar:
ORDINEA este ZEN
1. nu deveni un harciog, arunca, arunca, arunca. Pentru orice obiect nou arunca sau doneaza unul vechi. Daca nu se poate 1 la 1 atunci la 2 noi da unul vechi. Nu cumpara lucruri mici, inutile chicioase care nu fac decat sa stranga chirpici de praf.
1. foloseste culori deschise (covoare, cuverturi, mocheta, canapele, perdele), cu pete de culoare pozitive
2. nu tine la vedere carti (locul lor e exclusiv in biblioteca), jucarii, reviste, CD-uri, clame, bijuterii...
3. suprafetele plane acumuleaza lucruri ( tineti un bol, un cos la intrare pe cuier, in locurile unde va lasati cheile...manusile...)
4. bucataria sa fie libera, goala fara aparate electrocasnice inutile( pe care le folosim din an in Pasti), fara cani, pahare, paharele, linguri si orice altceva sta pe blat. Exceptie fac lucrurile cu adevarat frumoase (daca ceea ce e pe blat nu infrumuseteaza bucataria sa faca bine si sa stea in sertare, debara...). Nu te culca fara farfuriile spalate, blatul sters, toate puse la locul lor in bucatarie, ca maine sa iti faca placere sa iti bei cafeaua (la asta inca mai lucrez)
6.  foloseste cutii pentru jucarii (sunt practice - pot fi rasturante si apoi puse la loc foarte repede), sosete, lenjerie
7. cumpar flori in fiecare vineri sau sambata. Casa ta va fi foarte primitoare. Florile ar trebui sa fie de sezon, pentru a nu afecta bugetul familiei si pentru a schimba formele, culorile, mirosurile saptamanal.
8. delimiteaza spatiul! se mananca in bucatarie petnru cei ce nu au un loc de luat masa si atat. se joaca in camera copiilor, se citeste, se uita la televizor...in sufragerie. Daca ai copii iti va fi mult mai usor.
9. cea mai utila si mai grea pentru mine: pune lucrurile la locul lor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...